Gå til innhold

Hva er din største "kjerringfaktor"?


Gjest Sommerfuggel i vinterland

Anbefalte innlegg

Jeg baker lefser og flatbrød på min egen takke, jeg koker verdens beste gomme, jeg syr lammeruller til hele familien til jul og jeg syr korsting-duker på bestilling:-)

Jeg er 31 og ikke 80.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også leser det sanne, syns forøvrig ikke det er så kjerringaktig da, ikke baker jeg, ikke strikker eller hekler jeg og ikke er jeg glad i å vaske eller lage mat. Så når jeg tenker meg om trur jeg at jeg har lite kjærringfakter. Eneste er at jeg har en del klær med prikker og blomster da, som er veldig kjerring i følge samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se flere kjerringer;)

 

Går med hestehale

 

Ser nesten bare på BBC lifetime og BBC entertainment. Masse gøy matkonkurranser,auksjoner QI standup ol

 

Lager gammeldags middager fra bunnen.inst.kokk fagbrev fra sykehjem.

Kan lage leverpostei, komper , safte og sylte .

 

Sier ofte : kjære tid

 

Men har veldig mange ikke - kjerringfaktorer da heldigvis;) er 32 år:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, er litt kjerring jeg gitt - jeg MÅ gå i behagelige klær hjemme.. Takler ikke stramme bukser, smykker, hår som henger ned osv når jeg er hjemme, da må håret i en hestehale og gjerne på med joggebuksa! :P Er som regel fin hvis jeg skal ut av huset da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min største skrekk er å bli kjerring så jeg er veldig bevisst på å gjøre minst mulig kjerringting. Eneste må være at jeg går med crocs inne, er det kjerring?

 

Ikke hvis du kombinerer det med en onepiece ;). Neida. Er det det eneste er du mindre kjerring enn mange av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg strikker og plukker bær.

Jeg har campingvogn med spikertelt.

Jeg leser kjærlighetsromaner (pocket) og ukeblader alà allers og hjemmet når jeg kommer over de.

Jeg kler meg fornuftig og etter været, alstå er det kaldt så går ikke jeg i småsko og finjakken på julebord, da har jeg tykke selskinnsko og ullbukse på til kjolen:)

Sist men ikke minst jeg har nattkjole, i ull til og med.

 

Jupp jeg er ei skikkelig kjerring! ;) Venner vet ikke om dette og hadde fått seg en real latter hvis de hadde visst, da jeg overhode ikke fremstår som noe kjerring for dem :)

Endret av geitemarken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar fredagsvask, og det skal være grønnsåpe, vann og mopp!

Har alltid kamferdrops i skapet, elsker kamferdrops.

Bruker kun behagelige sko, nekter å ta på meg høye hæler som jeg ikke kan gå i. Kjøper allers innimellom og leser "kioskromaner". Er 23..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg lar gubben tanke opp bilen min.

At jeg lar gubben betale selv om jeg har bankkort til samme konto...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baker lefser

Jeg sylter og safter alt av bær i hage og skog

Jeg har åker med grønnsaker som jeg elsker å stelle med

Jeg er medlem i husflidlaget (slå den!!)

Jeg plukker sopp

Jeg hekler, syr og har lyst til å lære å veve

Jeg er 31 og syns ikke jeg ser ut/virker som en på 80 år med skaut, men når jeg leser listen min, så burde jeg gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager syltetøy selv.

Sier gurimalla, snurrepiperier, og andre "gamle" ord.

Hater å gå med høye hæler, har bare kjerringsko og joggesko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går i fornuftige sko, har ofte håret i kjerringknute og savner onsdagsfilmen på tv Norge! Har begynt med melk i kaffen..

 

Ler så jeg griner av noen av dere! Denne tråden burde fått sticky! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg baker lefser og flatbrød på min egen takke, jeg koker verdens beste gomme, jeg syr lammeruller til hele familien til jul og jeg syr korsting-duker på bestilling:-) Jeg er 31 og ikke 80.....

 

Du får meg gjerne som lærling på å lammeruller, det å lage ruller og sylte er noe jeg har veldig lyst å lære meg.

 

Jeg sier Voivoi,

vasker sengetøy og håndkler på 90 grader.

kan knapt skifte en lyspære, er "multihandicappet" når det gjelder opppussning, snekker arbeid osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, denne burde vært sticky!!

Jeg leste på tråden om mat som har gått av moten og innså at jeg burde skrive her også....

- jeg elsker gammeldags mat; som kålrulletter, levergryte, terteskjell, osv.

- jeg bruker alltid forkle når jeg lager mat

- jeg aaaaaaaner virkelig ikke hvordan jeg lager tapas

- jeg bruker skaut i fjøset

- jeg har helt angst for at jeg enda ikke har fått av ripsen i år

- jeg gleder meg til filippaeplene mine er modne, slik at jeg kan bake masse eplekaker

- jeg sier som regel "herlighet" istedet for "herregud"

Sikkert myyyyyyye mer, men kommer ikke på mer i farta. Jeg er under 30 og fremstår nok ikke som kjerring sånn utenifra.... hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Oh! Også går jeg med clogs hjemme, av og til glemmer jeg at jeg bruker de, og går på butikken med de også :-p Og ser på Miss Marple og Poirot, og trives godt i pysjbukse og en utslitt t-skjorte når samboeren har arb.dager, må jeg ut av huset, drar jeg på meg noen andre klær, men er det bare ut for å leke med guttungen, tråkker jeg på meg joggeskoene ;) Skulle til tider tro jeg var mye eldre enn 24 :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerringmomenter

Går med hårknute

Crocs

Safter og sylter

Himler med øya av posesaus

Sofapotet om kveldene

Strikker og hekler

Syr på symaskin - reparerer heller enn å kaste!

Samler på alt som kanskje skulle vært kastet.. Det kan jo komme til nytte?

 

Av ikke-kjerring momenter så har jeg

Sparkesykkel (brukes flittig!)

Husarbeidfobi

 

er 35..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, denne burde vært sticky!! Jeg leste på tråden om mat som har gått av moten og innså at jeg burde skrive her også.... - jeg elsker gammeldags mat; som kålrulletter, levergryte, terteskjell, osv. - jeg bruker alltid forkle når jeg lager mat - jeg aaaaaaaner virkelig ikke hvordan jeg lager tapas - jeg bruker skaut i fjøset - jeg har helt angst for at jeg enda ikke har fått av ripsen i år - jeg gleder meg til filippaeplene mine er modne, slik at jeg kan bake masse eplekaker - jeg sier som regel "herlighet" istedet for "herregud" Sikkert myyyyyyye mer, men kommer ikke på mer i farta. Jeg er under 30 og fremstår nok ikke som kjerring sånn utenifra.... hihi

 

 

ååååh...Eplemos av Filippaepler *sikle*. DET er godt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan hekle. Jeg lager all mat fra grunnen av. Har bringebærene og jordbærene ferdig rørt og frosset for vinteren. I dag har jeg plukket seks liter blåbær og kost meg med det. Elsker csi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går alene på bærtur og rører syltetøy av fangsten, flere ganger per dag nynner jeg korte strofer som : ''rattiti, rattatta, rattiteeeeeei'', strikker og baker (og gleder meg så innmari til jeg skal sette meg ned for å strikke eller bake noe), hører på p1 på kjøkkenet når jeg står opp for å koke kaffe (bruker kremfløte oppi), har planter som jeg pilker og plukker på og dusjer osv.,leser mammas utleste ukeblader, jeg stryker sengklær :)

Endret av LilleFie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gul stjerne

Jeg maser litt og blander meg. For eksempel i dag da han stekte egg.

 

"Du må skru ned varmen, du steker egget for hardt."

 

Når jeg hører meg selv si slike ting, hører jeg ei masete kjerring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går kun i joggesko. Fordi de er så komfortable. (Og påpeker at ting jeg bruker er "så komfortable")

Leser bladet Familien hver gang vi er hos svigers.

Sladrer. (Fysj og fy!)

Blander meg alt for mye i andres saker.

Tenker av og til den typiske kjærringstrofa: "Hvis det skal bli gjort skikkelig må jeg vel gjøre det selv!"

 

Herregud, jeg er ei kjærring!

Og jeg er ikke 25 en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør en ting som jeg lovde meg selv at jeg aldri skulle gjøre da jeg så min egen mor gjøre det da jeg var tenåring.

 

Jeg åpner knappen i dongeribuksen etter middagen.

 

there, I said it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...