Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Ikke rart man blir tykk! :P

• Logg inn for å svare
6 svar til dette emnet

#1 Box Fresh

Box Fresh

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 694 Innlegg:

Skrevet 18 august 2012 - 10:08

I helgene pleier vi å kose oss med nystekte rundstykker og gjerne litt egg. Det er jo slikt vi aldri har tid til ellers, så det er liksom litt luksus. Jeg har den siste tiden spist veldig sundt og holdt kaloriregnskap. Til frokost spiste jeg én liten bagel med ett egg, og litt lettmajones. Det ble 500 kalorier det! Helt sykt, det er jo godt over 1/3 av det jeg skal ha på en dag! Det er kanskje bare jeg som har vært uviten tidligere, men hvertfall veldig fint å bli ordentlig bevisst på disse tingene! Så får jeg heller sitte der med de ekstra grove knekkebrødene mine fremover. ;)

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 560 752 Innlegg:

Skrevet 18 august 2012 - 10:24

Godt at du er bevisst, men du skal da vel ha i deg litt mer enn 1500 kcal pr dag? Med et slikt lavt inntak kan du jo knapt være i bevegelse...... Sofasitter bare kanskje?

#3 3 gleder

3 gleder

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 226 Innlegg:

Skrevet 18 august 2012 - 10:28

Godt over 1/3? ligger du rundt 1200 kcal per dag? Yikes. Blir sulten bare av å tenke på det. Men du har rett.. Går fort noen kalorier med i brødmat. Men overraskende lite i ananas, mango og andre godsaker..:)

#4 Box Fresh

Box Fresh

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 694 Innlegg:

Skrevet 18 august 2012 - 10:33

Jeg skal ifølge VGs vektklubb ha 1300 kalorier om dagen. Synes det går greit, er ikke noen storspiser til vanlig heller, jeg har nok bare spist feil pga mange andre faktorer.

Og nei, er absolutt ingen sofasitter! Har to MEGET aktive barn, så sitter sjeldent stille. Trener 3 ganger i uka og går tur 1-2 timer hver eneste kveld. :) Har bare mye som skal av!

#5 Box Fresh

Box Fresh

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 694 Innlegg:

Skrevet 18 august 2012 - 10:46

Spiser forresten mest karboredusert kost, og pleier ikke spise noe særlig brødmat i hverdagen. Så er vel kanskje derfor jeg ble litt ekstra overrasket nå. :P

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 560 752 Innlegg:

Skrevet 18 august 2012 - 10:47

Vis innleggBox Fresh skrev 18 august 2012 - 10:33:

Jeg skal ifølge VGs vektklubb ha 1300 kalorier om dagen. Synes det går greit, er ikke noen storspiser til vanlig heller, jeg har nok bare spist feil pga mange andre faktorer.

Og nei, er absolutt ingen sofasitter! Har to MEGET aktive barn, så sitter sjeldent stille. Trener 3 ganger i uka og går tur 1-2 timer hver eneste kveld. :) Har bare mye som skal av!
Ok det forklarer jo det lave inntaket :) Lykke til!

#7 Box Fresh

Box Fresh

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 694 Innlegg:

Skrevet 18 august 2012 - 10:50

Vis innleggAnonym bruker skrev 18 august 2012 - 10:47:

Vis innleggBox Fresh skrev 18 august 2012 - 10:33:

Jeg skal ifølge VGs vektklubb ha 1300 kalorier om dagen. Synes det går greit, er ikke noen storspiser til vanlig heller, jeg har nok bare spist feil pga mange andre faktorer. Og nei, er absolutt ingen sofasitter! Har to MEGET aktive barn, så sitter sjeldent stille. Trener 3 ganger i uka og går tur 1-2 timer hver eneste kveld. :) Har bare mye som skal av!
Ok det forklarer jo det lave inntaket :) Lykke til!

Tusen takk for det! :)