Jump to content

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

samboer på byn igjen.

• Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 HF79

HF79

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 30 posts

Posted 17 August 2012 - 13:14

Hei. 2 helgen skal samboer på byn igjen med jobben sin. Denne gangen er det tilsvarende bedrifter som skal ut og de skal alle henge sammen.
Jeg blir da igjen, sittende hjemme med vår snart 20mnd gammel datter.
Jeg er ikke glad for dette, men sier jeg noe blir han sur og sprø om han skal være hjemme og holde meg i hånden.( har sagt slikt før).
Han vil at jeg skal kjøre han til byn, men det gidder jeg ikke. Gidder ikke å gi han den gleden med å få meg til å kjøre slik at jeg kun må rett hjem igjen og glo i veggen.
Blir vel fyllasjuk resten av helgen og da.
Kan ikke huske sist jeg var ute slik, jeg føler sikkert mer forpliktelse over min datter enn han gjør.
Har sagt at JEG vil på kino på søndag, så får han passe på henne.
Så får vi se. om jeg får lov til det.
For etter det jeg har merket, så liker han ikke å være med ho så lenge om gangen. Som når jeg trenger å sove litt i helgen, blir det kun 1 t.så har ho enten gjort i bleien eller griner. Da er jo det enklare å gi henne til meg. Har sagt at kan ta henne ut og trille litt, men det er vist for vanskelig.

Jaja, ha en fin kveld damer, så får dere nok vite etter søndag hvordan det gikk...................

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 lilli81

lilli81

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 35 posts

Posted 17 August 2012 - 16:53

Enten så føler han seg usikker i forhold til å håndtere ett lite barn eller han er en skikkelig egoist..

#3 1G+1G :D

1G+1G :D

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 4,592 posts
  • StedTrondheim

Posted 17 August 2012 - 16:56

Eller sluppet unna med oppførselen. Mange menn som gjør minst mulig fordi mor ikke lar de gjøre noe fra starten.....
Ser ut som spira sitter etter 19 pp denne gang. 030413 er gutten ventet :D

#4 Miip you!

Miip you!

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1,591 posts
  • StedBergen

Posted 17 August 2012 - 22:53

Får se om du får lov?
Hvis du vil på kino så går du på kino, uten å be om hans velsignelse for det. Herre min hatt kvinne. Han har ingen rett til å "gi deg lov" til noe som helst.

Edited by Miip, 17 August 2012 - 22:53.

Common sense is not so common after all.

#5 HF79

HF79

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 30 posts

Posted 19 August 2012 - 13:02

vel.usikker tror ikke jeg er det rette ordet. jeg har vist han alt som skal gjøres og hvordan. Men jeg ser at han ikke er interesert i å lære det. Jeg lar han hjelpe til så mye han vil, men han tar aldri inisiativet(uten om å leke med henne et par minutter, så går han til sitt igejn). Jeg må rett og slett sette henne på fanget hannes og si: her pass på henne en liten stund så jeg kan få meg en liten pause. Jeg merker det lett på han at han ikke vil det. Men han skal ikke få slippe unna nei.
Ser frem til kino i kveld. skal se TED. på magnusbarfot kl.1830. Så skal han få lov til å gi henne kvelds og legge ho.ehheheheh.
Men da jeg sa i går at jeg ville på kino, sa han at jeg måtte være tilbake innen kl.20. fotballkamp. Det sier litt om prioriteringene hannes da. Jeg kunne ikke brydd meg mindre, kommer hjem når jeg kommer hjem.

#6 HF79

HF79

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 30 posts

Posted 19 August 2012 - 21:26

Hei hei. filmen var veldig kjekk den. Artige greier. Men han klarte selvfølgelig gi meg dårlig samvittighet da jeg skulle dra. Så jeg klarte ikke å nyte kjøreturen til byn noe særlig. Veldig kjekt å gå når du vet at samboeren ikke ønsker det, men jeg trenger å komme ut litt jeg og. Men da jeg kom hjem hade alt gått fint. Han hadde vistnok" kost" seg, og fått med seg fotballkampen.
Da kan jo jeg glede meg til neste lørdag da. Siden jeg har noen by turer til gode.( er ikke den som liker å drikke), men liker den sosiale delen. og ikke minst savner jeg veeeeeeldig å danse.

#7 Fuglefrø

Fuglefrø

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 218 posts

Posted 19 August 2012 - 21:44

Bra for deg! :)
Faith makes things possible, not easy.

#8 HF79

HF79

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 30 posts

Posted 20 August 2012 - 12:18

takker, men kan jo si at jeg ikke koste meg så mye som jeg burde. Den gleden tok jo han vekk fra meg da jeg gikk. Men sånn er det no bare........

#9 Ingunn89

Ingunn89

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 356 posts

Posted 20 August 2012 - 17:49

Her får du endelig tatt deg en tur ut også skal han gi deg dårlig samvittighet når du drar. For en type!

#10 HF79

HF79

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 30 posts

Posted 20 August 2012 - 20:18

sånn er det nok bare. Jeg har så lyst til å konfrontere han, men vet ikke på hvilken måte og det begynner virklig gjøre vondt i meg å tenke på dette hver dag.Vet at dette ikke er bra, men har alltid vært slik og han har fått mesteparten av viljen sin før og i løpet av disse 11 årene vi har vore sammen. Skal nok klare dette må bare finne de rette ordene.

For sier jeg en ting feil på feil måte er vel helvete løs før jeg kan få rettet opp det jeg skulle si.
Vet jeg skriver mye om det her, men har ingen andre å snakke med dette om. :(

AAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGH.

#11 HF79

HF79

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 30 posts

Posted 30 August 2012 - 12:18

Hei hei. lenge siden sist no.(nesten)......

Vi har snakket ut og akkurat no når jeg tror det ordnet seg, skal han igjen på byen med jobben etter en liten jobb sak med jobben på lørdag.
Denne gangen skal jeg passe min mor også, for ho skal ha en liten operasjon i morgen. Da skal jeg hjelpe til og div. når ho kommer hjem. (far er på ferie, jeg er den eneste i nærheten da) . Har en hund også og så min søte datter skal jeg passe på itillegg. Jeg kunne ha tenkt meg at gubben kunne ha passet henne så det ikke blir for mye for meg.
Men det blir nok for mye for han, siden han sa at han ville være med kollegaene sine. Skal høre med han seinare om det er livsviktig å dra på byen igjen, eller at han kan gjøre det enklare for meg og passe på veslo i steden.

Jeg vet jo hva utfallet blir, for jeg kjenner han for godt med tanke på alle de andre gangene. Forandrer seg nok ikke så fort.
Jaja. skal no lage god mat for mammo og litt digg, så blir en nok bedre fort.
Hjelper på humøret, med god mat.

Ha en fin dag damer.

#12 PaTh

PaTh

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 15 posts

Posted 30 August 2012 - 16:48

Altså....du Må være mer bestemt og si at det ikke passer at han går på byen :)

#13 Ingunn89

Ingunn89

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 356 posts

Posted 30 August 2012 - 20:11

Sånn er det nok bare? Ingen som tvinger deg til å bli i forholdet.. Høres ikke ut dom om du trives så godt akkurat

#14 Silly80

Silly80

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 621 posts
  • StedKrokstadelva

Posted 01 September 2012 - 11:02

Hadde aldri funnet meg i det der.
Han hadde fått et ultimatum, ta din del eller forsvinn!
Og når dere har vært sammen 11 år burde han vel være såpass oppdratt?

#15 selma07 og engel

selma07 og engel

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 347 posts

Posted 02 September 2012 - 11:52

DAmer, folk er forskjellige..Min erfaring er at dersom man klarer å leve med hverandres forskjellighet og samtidig bevare sin egen integritet så får man et forhold fylt med kjærlighet og respekt! Stå på, snakk om ting som irriterer eller plager deg, og sett grenser dersom du føler deg støtt. Lykke til! Håper det ordner seg! Dessuten, vist han er perifer i forhold til datteren deres,  så får jo du og hun et langt sterkere og nærmere forhold. Det er jo til syvende og sist den som er minst hjemme sitt tap. Husk at den småbarnsperioden kun er en kort periode av et helt liv!

#16 Ccathrine

Ccathrine

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 23 posts

Posted 02 September 2012 - 13:21

Det hjelper ikke å vise mennene hva de skal gjøre. Samboeren min har selv innrømt at han følger ikke med når jeg viser, fordi han vil ikke lære for da slipper han unna. Her i huse er mannen satt kraftig på plass og jeg lever mitt eget liv. Her i hus er vi svært lite avhengige av hverandre og er i stede selvstendige. Samboeren min er hjemme 45timer i uken, og hadde han reist på fest med kollegaer den lille tide han er hjemme hadde jeg blitt glad. Menn trenger å være menn. Så får han sitte hjemme og være pappa slik at jeg får min frihet når jeg trenger det. Den pausen man trenger fra mammarollen får man ikke i hjemmet, den forlater man huset for å få.
Elsk hver dag <3