Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Skravletråd (ny 17.aug)

• Logg inn for å svare
250 svar til dette emnet

#241 YumYum2

YumYum2

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 576 Innlegg:

Skrevet 12 september 2012 - 19:13

Lilleblomst: da ville jeg snakket med privat jordmor, fastlege eller noen andre på sykehuset. Du kan kreve KS. Dette er DIN fødsel og ingen skal kunne tvinge deg til noe som helst eller få deg til å føle deg utilpass. Du skal bli tatt på alvor:(

Vilde: så bra papirene gikk i orden! Må være en god del kg lettere du nå:)

Har vært hos jm i dag og er enda mer endring siden sist!:D mandag for en uke siden hadde jo livmorhalsen gått fra 4.8 cm til 2. Nå var den helt avflatet og jeg var kjempe moden!:) 37+2 i dag og har gått med disse uregelmessige "riene" siden søndag forrige uke. Hver kveld og hver natt så godt at det har gitt resultater:)
Har dere noen tanker eller erfaringer om dette når man er avflatet og moden? Er andregangs, men ho første kom jo med KS i uke 34 med seteleie så føler meg jo veldig førstegangs som ikke er kommet så langt før:)

Annonsebilag
Annonsebilag

#242 AquaGrownup

AquaGrownup

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 661 Innlegg:

Skrevet 12 september 2012 - 19:21

Vis innlegg*lille blomst* skrev 12 september 2012 - 19:11:

Nei, ikke noe annet sykehus, men forhåpentligvis en annen overlege ;) Hadde virkelig tenkt skikkelig på dette, har hatt seteleie "komplikasjonen" siden uke 29 uten at småtten har byttet plass en eneste gang... Det var liksom ikke noe alternativ å snakke om ks en gang, og hun ville ikke sette noen dato eller noe. Jeg vet ikke hvorfor ks er så "ille" en gang, hun ville jo ikke snakke om det (jada, jeg kan lese meg til mye, men alt jeg har lest om sete sier jo at det er bedre med ks...) Finner nok ut av det, men kjenner jeg gruer meg litt for mye nå...

Vis innlegg*lille blomst* skrev 12 september 2012 - 19:11:

Nei, ikke noe annet sykehus, men forhåpentligvis en annen overlege ;) Hadde virkelig tenkt skikkelig på dette, har hatt seteleie "komplikasjonen" siden uke 29 uten at småtten har byttet plass en eneste gang... Det var liksom ikke noe alternativ å snakke om ks en gang, og hun ville ikke sette noen dato eller noe. Jeg vet ikke hvorfor ks er så "ille" en gang, hun ville jo ikke snakke om det (jada, jeg kan lese meg til mye, men alt jeg har lest om sete sier jo at det er bedre med ks...) Finner nok ut av det, men kjenner jeg gruer meg litt for mye nå...
du får ikke snakket med jordmor om hun kan hjelpe deg med samtaler og hvorfor du har angst for fødsel`? håper det løser seg og at du ikke gruer deg sånn :)

#243 *lille blomst*

*lille blomst*

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 719 Innlegg:

Skrevet 12 september 2012 - 19:24

Takk Aqua og yumyum! Må finne en løsning på dette iallefall. kjenner jeg grøsser bare jeg tenker på dette nå!

Så spennende at du kanskje er i gang med noe yumyum! :) Lykke til! har desverre ikke noe peiling på det du lurte på da, men det hørtes veldig bra ut iallefall :)

#244 Vilde2012

Vilde2012

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 296 Innlegg:

Skrevet 12 september 2012 - 19:30

Lilleblomst: Forstår at du føler deg fortvilet, lever meg veldig inn i situasjonen din. Må innrømme at jeg selv skulle ønske jeg fikk keisersnitt, men jeg har ikke noe som helst grunnlag for å få det annet enn fødselsskrekk. nå har jeg riktignok aldri nevnt dette for jordmor, men det er ford jeg vet at jeg aldri i verden hadde fått det innvilget, så jeg gruer meg fælt jeg også.
Men i din situasjon så har du jo et grunnlag for å be om KS, så jeg synes det er litt rart at det ikke blir tatt hensyn til.

yumyum: Så bra det gir resultater, da er det ikke forgjeves med masrier. Jeg er også andregang, gikk over tida med første, men ble aldri sjekket før etter terminen så jeg vet ikke når livmorhalsen modnet og sånn.
Var selv hos jordmor på 37 ukers kontroll i forrige uke og da kunne hun hvertfall fortelle at hodet lå helt nede i bekkenet og hadde festet seg klart for fødsel, så det er jo bra:)

#245 Vilde2012

Vilde2012

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 296 Innlegg:

Skrevet 12 september 2012 - 19:31

Altså jeg har vært til samtaler på sykehuset for fødselsskrekk, men mente at jeg aldri har nevnt KS.

#246 *lille blomst*

*lille blomst*

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 719 Innlegg:

Skrevet 12 september 2012 - 19:37

Så bra at lille har festet seg Vilde! :)
Blir godt å få dette overstått syns nå jeg... fytti! får ta noen grep i morgen, men takk for at dere har svart i kveld! :)

#247 YumYum2

YumYum2

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 576 Innlegg:

Skrevet 12 september 2012 - 21:25

Et spørsmål til damer.. Jenta mi har ligget med hodet ned lenge og da jeg var hos jordmor den mandagen for en uke siden lå ho med rompa og ryggen på min venstre side dagen før med vrei seg rundt til motsatt side og har blitt der siden. I dag da jeg var hos jm sa ho at hodet garantert har festet seg helt og at ho ligger så langt ned ho kommer. MEN i dag har jeg liggi i badekar og oppdaga nå at ho har snudd seg tilbake med rompa på venstre side:S kan de virkelig vri seg når hodet er festa???

#248 Vilde2012

Vilde2012

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 296 Innlegg:

Skrevet 12 september 2012 - 21:58

Aner ikke, yumyum. Men ser ikke for meg at det er umulig. Tror de bare mener at hodet er festet i den forstand at det sitter helt nedi bekkenet. Ikke at barnet ikke kan til en viss grad vri litt på hodet. Men det blir bare synsing fra min side. Kanskje du får svar fra noen som vet, hvis ikke kan du jo spørre jordmor neste gang :)

#249 mgel

mgel

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 121 Innlegg:

Skrevet 13 september 2012 - 09:56

Ser at det ikke bare er jeg som venter og er spent på hvordan fødselen vil forløpe..... Jeg er så lei dette svangerskapet at jeg er helt kvalm, men det er jo bare ca.4 uker igjen nå da, så jeg får bare "stå han ut". Må jo nesten le også da, enn å klare å bli så hjelpeløs som jeg er nå!
Etter i dag har jeg hus og babyutstyr klart da ihvertfall, også får jeg handle inn det jeg trenger til sykehusoppholdet. Men det tar sin tid, for jeg klarer nesten ikke gå, og jeg blir så sliten, at alt går i etapper....det er direkte flaut!
Var på ul i forrige uke igjen, og lille jenta var fremdeles lita, så skal på ul igjen i neste uke. Men jeg har født små barn tidligere også da, så håper jo hun klarer seg bra. Det kjennes ut som hun er veldig sterk ihvertfall :)
Sover nesten ikke om nettene heller lenger, er oppe ca.15 turer hver natt på do. Og ikke nok med det, men kynnerne starter og holder ikke opp, med en gang jeg kommer oppi senga.
Jada, klage, klage, klage ;) hehe
Jeg gleder meg voldsomt til lille jenta vår kommer, og kjærligheten bare flommer over her jeg sitter med en ytterst aktiv baby i magen, og alt slit er verdt å få henne :) og når alt kommer til alt, så kommer jeg vel til å savne graviditeten når den er over;)

#250 *lille blomst*

*lille blomst*

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 719 Innlegg:

Skrevet 13 september 2012 - 11:23

Skjønner hvordan du har det mgel! :)

Nå har jeg fått JM time til mandag, og ny ul uken etter, så skal iallefall ikke gi meg enda. også tenkt å prøve snuingsakupunktur i ett siste desperat forsøk. har prøvd en yoga stilling tidligere, men opplevde ubehag i magen, lite liv og ikke noe tegn til snuing av det, så det tør jeg ikke prøve på mer.

#251 lflaten

lflaten

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 53 Innlegg:

Skrevet 15 september 2012 - 20:32

Vis innleggkvinnen88 skrev 01 september 2012 - 18:31:

Vis innlegg*lille blomst* skrev 31 august 2012 - 20:57:

Setter de alltid epidural ved setefødsel? Jeg har fått estimert mini til å bli iallefall 3-400 gram tyngre enn storesøster var... hadde vansker med å få ut henne, så kjenner jeg er ganske skremt av tanken på en setefødsel... huff... Men jeg vil egentlig ikke ha snitt heller... Bare så dumt når alt jeg leser om det peker på fordelene med snitt... Jaja, får vente i avslappet "det ordner seg modus" frem til samtale på sykehuset. burde få det i løpet av neste uke...
Jeg har hørt at ved en setefødsel må du ha epidural. Jeg har ikke hatt det selv, så er ikke 100% sikker. Men har en vennine som har født i sete, og hun sa at da måtte de ha epidural.

Masse lykke til uansett hva det blir til :)
           ser at dette er skrevet for noen uker siden, men jordmor anbefaler epidural pga noen ganger må hode tas med tang. Og dette kan være ekstra vondt for mor :-)