Hun har fått et skikkelig bleieutslett, og hverken zink eller inotyol virker...
Tenker da tanken på sopp, og leser meg gjennom at barn kan ha dette og at canesten da skal brukes...
Men er hun for liten?
Får heller ta meg en tur til helsestasjonen i morgen hvis ikke...
Lufttørker etter hvert skift, og vasker kun med vann...
Kan jeg smøre min 1 mnd gamle datter med canesten?
Opprettet av
Frk Forelska
, aug. 15 2012 15:12
11 svar til dette emnet
Skrevet 15 august 2012 - 15:12
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 15 august 2012 - 15:55
Hei! jeg vet ikke så mye om canesten, men det hadde jeg i hovedsak ikke gjort!
Sopp kommer i mange forskjellige former og Canesten er jo for voksne mennesker som har underlivsopp. symptomene som Canesten behandles for er i første omgang kløe og svie i skjedeåpningen hos kvinner- mens det du beskriver er et bleieutslett som kan ha utviklet seg til sopp.
Sopp vokser der det er varmt,fuktig og mørkt. smør derfor inn området med olje, for da kan ikke soppen vokse (for eks. lavendelolje 10%, eller babyolje eller solsikkeolje hvis du har) vask huden forsiktig med vann og smør på oljen. la henne gjerne ligge uten bleie så mye som overhodet mulig, og la henne få rene bleier ofte, også om natten
Hvis du har Gas-gluter / gulpekluter kan du bruke det isteden for bleie for det vil suge opp fuktigheten bedre en engangsbleier og de er luftigere!
I tillegg til dette hadde jeg fått lege/helsestasjon til å se på henne i løpet av morgendagen- men olje kan ihvertfall ikke gjøre noe skade, enten det er sopp eller ikke
Sopp kommer i mange forskjellige former og Canesten er jo for voksne mennesker som har underlivsopp. symptomene som Canesten behandles for er i første omgang kløe og svie i skjedeåpningen hos kvinner- mens det du beskriver er et bleieutslett som kan ha utviklet seg til sopp.
Sopp vokser der det er varmt,fuktig og mørkt. smør derfor inn området med olje, for da kan ikke soppen vokse (for eks. lavendelolje 10%, eller babyolje eller solsikkeolje hvis du har) vask huden forsiktig med vann og smør på oljen. la henne gjerne ligge uten bleie så mye som overhodet mulig, og la henne få rene bleier ofte, også om natten
Hvis du har Gas-gluter / gulpekluter kan du bruke det isteden for bleie for det vil suge opp fuktigheten bedre en engangsbleier og de er luftigere!
I tillegg til dette hadde jeg fått lege/helsestasjon til å se på henne i løpet av morgendagen- men olje kan ihvertfall ikke gjøre noe skade, enten det er sopp eller ikke
Skrevet 17 august 2012 - 13:48
Prøv den gode gammeldagse metoden med potetmel. Og selvfølgelig - skifte bleier ofte. Men det regner jeg med du gjør. ;-)
Det er nok mest sannsynlig ikke sopp, men bleieutslett kan se ganske likt ut. Hos lege kan du få krystallfiolett som er veldig effektivt mot bleieutslett. Men prøv potetmel først!
Det er nok mest sannsynlig ikke sopp, men bleieutslett kan se ganske likt ut. Hos lege kan du få krystallfiolett som er veldig effektivt mot bleieutslett. Men prøv potetmel først!
Skrevet 17 august 2012 - 14:34
Potetmel og maisennamel har fungert som bare det her i gården også
Skrevet 17 august 2012 - 14:37
jeg bruker weleda zink cream på sønnen min
Skrevet 17 august 2012 - 14:58
ja, det kan du.
Skrevet 17 august 2012 - 19:05
du kan prøve brulidine,det hjelper mot litt forskjeligt:)
Skrevet 17 august 2012 - 21:20
Datteren min fikk også et veldig stygt utslett da hun var veldig liten. Smurte med zinksalve i flere dager, men det gikk ikke over. Så drysset vi potetmel over, og dagen etter var hun bra!
Så jeg ville gått for det
Skrevet 17 august 2012 - 22:25
Har fått "go" for bruke canesten på min 4åring, men hadde nok spurt legen før jeg tok på så liten baby!
Skrevet 17 august 2012 - 22:32
a-creme!
Skrevet 17 august 2012 - 22:51
Krystallfiolett, dreper bakterier og, ikke bare sopp som canesten gjør.
Ser ut som spira sitter etter 19 pp denne gang. 030413 er gutten ventet :D
Skrevet 18 august 2012 - 16:06
Her har vi brukt samveln aselli, og mini har aldri vært sår i rumpa som baby! 
De på apoteket anbefalte det også, å sa at de ikke brukte noe annet enn aselli. Prøv det:)
De på apoteket anbefalte det også, å sa at de ikke brukte noe annet enn aselli. Prøv det:)