Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Jeg har så vondt i hodet! :'(

• Logg inn for å svare
1 svar til dette emnet

#1 SnartMammaTil2:)

SnartMammaTil2:)

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 406 Innlegg:

Skrevet 14 august 2012 - 14:09

Jeg har migrene og fikk medisiner for dette, som jeg måtte slutte på da jeg ble gravid med førstemann.

Men denne hodepinen jeg har nå føles ikke ut som den "vanlige" hodepinen. Hvis jeg skal prøve å forklare.

Klapper du deg selv fra panna og bakover så er det på en måte i buen/bakhodet før du kommer ned mot nakken. Bare på et lite område.
Det er så vondt at jeg må faktisk konse meg for å ikke gråte til tider!:(
Er en konstant verk/banking eller hva jeg skal kalle det. Selv sier jeg at jeg er sikker på at det er en svulst :(
Det stråler også noen ganger ned til øye mitt og gjør at det gjør vondt å bruke øyet :/

Hva kan det være? Bør jeg sjekke blodtrykk, hadde alvorlig svangerskapsforgiftning første graviditet.
Kan tilføye at jeg er veldig hoven(vann), svimmel i tillegg. Er 25+2

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Jordmor Siw

Jordmor Siw

Erfaren bruker

• Moderator
  • 2 147 Innlegg:

Skrevet 15 august 2012 - 22:09

Hei, kjære deg!
Dette hørtes da ikke godt ut.
Det er litt vanskelig for meg å mene så mye om hva hodepinen din skyldes og jeg syns absolutt at du skal få legen din til undersøke deg.
For å komme med noen beroligende ord kan jeg iallefall si at hodepine i de aller fleste tilfellene har langt mindre alvorlige årsaker enn svulst.

Et svangerskap påvirker kroppen på så mange måter, og hodepine er et kjent problem som endel gravide kan slite med.

Svangerskapsforgiftning er ikke så vanlig i uke 26, men uansett er pannehodepine typisk for dette sykdomsbildet.
Siden du utviklet dette i første svangerskap har du økt risiko for å få dette igjen, derfor bør du utredes også mtp dette.

Snakk med legen din så du får ryddet bekymringen ut av veien.
God bedring :)