Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

*sukk*

• Logg inn for å svare
26 svar til dette emnet

#21 Tante_Esel

Tante_Esel

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 105 Innlegg:

Skrevet 16 august 2012 - 17:53

Vis innleggTussi lever i *magictown* skrev 15 august 2012 - 10:26:

Klokeste ord silja1981!!!! <3 Nå må du og mannen din kose dere masse over den nye hverdagen, og du kan jo nyte fridagene dine også!! Er mye man kan finne på :) Jeg skrev på siste innlegget om det ikke kunne skje oss noe STORT, POSITIVT og UVENTET! Det har det jaggu gjort også.... I går ringte ei og lurte på om vi kunne vurdere å bli fosterforeldre til baby(ikke bare, bare å ta en avgjørelse pr. idag da) , i dag ringer ei fra en jobb jeg søkte på og ikke fikk, om jeg kunne være vikar!!! Huhei som ting kan snu... :)

blir du fostermor?
Nå har jeg venta lenge nok! Ingen flere nedturer nå... bare oppturer!

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 Tussi vilblimamma

Tussi vilblimamma

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 855 Innlegg:

Skrevet 16 august 2012 - 19:34

Vi er fortsatt i tankeboksen. Er ikke bare bare å bestemme seg "over natten" akkurat... :) Men med tanke på at det er så mange babyer som trenger et trygt hjem og bo, burde det ikke være noen tvil. MEN(enda en gang;)) Vi vil gjerne ha vår egen familie ganske snart, og vi vet jo at det går ikke an å kombinere en "fostebaby" med ivf karusell, det går bare ikke... :/
Sååå, vi er fortsatt i tankeboksen her.... Får mer info neste mandag.. :)
You'll never know how strong you are, until being strong is the only choice you have <3

#23 AkPa

AkPa

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 381 Innlegg:

Skrevet 17 august 2012 - 13:12

Jeg må bare spørre, er dere gamle tussi?
Vi har også begynt å tenke på fosterunge nå, om vi ikke lykkes i oktober..
Men er redd vi får for mye "motgang" av de rundt og nærmiljøet vi bor i ettersom at vi er 23 og 21 år...

#24 AkPa

AkPa

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 381 Innlegg:

Skrevet 17 august 2012 - 13:13

Også vet jeg at familien min mener jeg må bli ferdig med lærlingetiden, men ønske om å få barn er så sterkt nå, å det å vente i minst 2 år til, det får meg til å gråte...:(

#25 Tussi vilblimamma

Tussi vilblimamma

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 855 Innlegg:

Skrevet 17 august 2012 - 22:50

Vi er 23 og 26 :) Har heldigvis full støtte fra familie og venner uansett hva vi gjør, de vet hvor sårt vi ønsker å bli en familie, og de vet at vi gjør aldri noe som ikke føles rett for OSS!

Hvis DERE føler at å være fosterforeldre er noe for dere, og dere blir godkjent til det, er det jo INGEN som har noe med det... :) Til syvende og sist vil jeg nok faktisk tro at alle har et medmenneske i seg som vil skjønne hvorfor dere gjør det, og de fleste vil nok synes at dere er tøffe og flotte mennesker som vil hjelpe små barn med å få en trygg og omsorgsfull oppvekst <3
Gjør det som DERE føler er rett AkPa <3 :)
You'll never know how strong you are, until being strong is the only choice you have <3

#26 AkPa

AkPa

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 381 Innlegg:

Skrevet 18 august 2012 - 18:48

Nermeste familie vet om IVF forsøkene våre, ellers aner ingen at vi forsøker å få barn...

Derfor er jeg veldig spent på om det blir tatt i mot av vennekrets å nærmiljø på en negativ måte at vi plutselig får fosterunge. Er jo ikke det samme som å gå gravid, ofentliggjøre det også 9 mnd etter har vi et barn. Der kommer det jo plutselig et barn.

Vi vil og kommer til å fosterunger om IVF forsøket her bli negativt...  :) Det er vi bestemt på, men om når vi får det, det er det jeg grubler på...

Jeg vil ha barn nå, jeg vil bli mamma nå. Ikke om 5 år. Og utdanningen vet jeg står seg. Den kan jeg ta opp etter vi har evt fått fosterunge...
Men hvordan er det rundt det med jobb om du får en fosterunge som er under året? Får man permisjon? Permisjonspenger ?

#27 Tussi vilblimamma

Tussi vilblimamma

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 855 Innlegg:

Skrevet 19 august 2012 - 20:43

hvis du går på fosterhjem.no finner du litt info... :)
Jeg er ikke helt sikker på noe egentlig så.... Får vite mer neste mandag vi tror jeg!