Som f.eks dårlig form - svimmel - mye kynnere/masrier - lei- sliten - trett - utslitt
Bekkenplager?
Dårlig psyke?
Og kan fortelle meg litt om hvordan dere fikk satt igang fødsel ?
Noen som har fått satt i gang fødsel før uke 37-38 pga diverse plager?
Opprettet av
Blabb00
, aug. 11 2012 20:34
7 svar til dette emnet
Skrevet 11 august 2012 - 20:34
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 11 august 2012 - 20:41
Jeg tagg og ba om å bli satt igang med nr to. Utslitt med en veldig aktiv toåring og var alene, bekkenplager som gjorde at jeg ikke kunne gå et skritt uten krykker, kvalme, svimmelhet, lavt blodtrykk og ingen matlyst. Måtte pent vente allikevel gitt... Men så ble fødselen satt igang to dager etter da, pga puls på 240 hos lillemann. Han ville ut, men kroppen min slapp ikke taket
Fødselen ble satt igang med intravenøs riestimulerende og de tok vannet når det var mulig. Heftig fødsel, men heldigvis bare 8 timer fra igangsetting og til han var ute
Skrevet 11 august 2012 - 20:48
Åh, hÅper kroppen min tar til fornuft og starter den av seg selv snart..
Har en overaktiv 2Åring, bekkenlÅsning, svimmelhet, kvalme, lavt blodtrykk, besvimelse og skikkelig uro i kroppen.
Jeg spyyyr snart...
HI
Har en overaktiv 2Åring, bekkenlÅsning, svimmelhet, kvalme, lavt blodtrykk, besvimelse og skikkelig uro i kroppen.
Jeg spyyyr snart...
HI
Skrevet 12 august 2012 - 09:34
tror det skal godt gjøres at man blir satt i gang før..
så lenge babyen har det bra inni dær, så er det det beste for babyen.
sjønner frustrasjonen altså.. er også plaget med bekkenøsning.
går på krykker på kvelden og natta å litt ut på morran.
sover dårlig/lite på natta.
spyr opp middagen daglig
kynnere som til tider er veldig vonde. blir fort svimmel og sliten.
har en gutt på 2år som ikke tar livet med ro for å si det sånn. pluss guttene til samboer som er 6 og 10 år som har vært her i ferien (3uker)
det er tungt, men det går jo på ett vis
har 15 dager igjen nå, men hadde ikke gjort noe om babyen hadde kommet 1 uke før tia for å si det sånn 
samma hvor sliten man er, det beste for baby er at baby kommer når h*n er klar
så fremst det ikke er andre komplikasjoner
så lenge babyen har det bra inni dær, så er det det beste for babyen.
sjønner frustrasjonen altså.. er også plaget med bekkenøsning.
går på krykker på kvelden og natta å litt ut på morran.
sover dårlig/lite på natta.
spyr opp middagen daglig
har en gutt på 2år som ikke tar livet med ro for å si det sånn. pluss guttene til samboer som er 6 og 10 år som har vært her i ferien (3uker)
det er tungt, men det går jo på ett vis
samma hvor sliten man er, det beste for baby er at baby kommer når h*n er klar
Skrevet 12 august 2012 - 09:39
Jeg blir ikke satt igang selv om jeg er i veldig dårlig form, veldig høyt blodtrykk, kvalme og oppkast, masse kynnere osv... Jeg er 39+1
Tvillingjentemamma med en liten gutt i magen<3
Skrevet 12 august 2012 - 10:54
Jeg har fått time for igangsetting nøyaktig 1 uke før termin pga hyperemesis.
Skrevet 12 august 2012 - 21:05
Tviler på at de setter igang før uke 37 så lenge det ikke er noe alvorlig galt med barnet,men du kan jo prøve deg etter uke 37. Vet ikke hvor lenge du har igjen,men må nok bare bite tennene sammen og vente...
Skrevet 13 august 2012 - 08:09
Før uke 37, og kanskje før 38+0 også, tror jeg du bare kan glemme det så lenge det ikke er snakk om helsefare for deg eller barnet ditt. Før uke 37 er barnet prematurt.
Jeg tenkte bare å si at du skal tenke deg om to ganger før du ber om igangsetting lenge før termin, selv om jeg skjønner du har det veldig vondt. Jeg har en gutt som ble født vha planlagt ks 38+0, og han var nok ikke klar til å komme ut.
Jeg opplevde store ammeproblemer (ammingen havarerte ganske snart) med et lite sugevillig barn som var tynt og nok skulle vært i magen minst et par uker til. Jeg har i alle fall fått langt mer respekt for det med at slett ikke alle barn er klare til å bli født i uke 37-38. Du må i alle fall ta en skikkelig runde med deg selv om de mulige følgene for barnet også før du ber om igangsetting 2-3 uker før termin. Du må være sikker på at det er verdt det. *klem*
Jeg tenkte bare å si at du skal tenke deg om to ganger før du ber om igangsetting lenge før termin, selv om jeg skjønner du har det veldig vondt. Jeg har en gutt som ble født vha planlagt ks 38+0, og han var nok ikke klar til å komme ut.