Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Prikkesjuke - hva søren?!

• Logg inn for å svare
6 svar til dette emnet

#1 Babykilo

Babykilo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 420 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 15:52

Guttebarn på tre år fikk et slags utslett tirsdag ettermiddag. Små og røde nippet i ansiktet, overkropp foran og bak. Han er i fin form på alle måter, og jeg syns det minner om allergiutslett. Men på hva? Vi har ikke spist noe nytt, har spurt i bhg om det var noe nytt der. Det ble litt bedre, men i går blusset det liksom opp igjen. Det eneste jeg kan tenke på er plommer og nektariner, men dette har han spist før i sommer. Merkelig. Hva er det? Ser ikke ut til at det klør.

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 285 845 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 15:58

Hatt det på jenta her også, regnet med det var et slags varmeutslett eller soleksem jeg, ble borte i løpet av uken og hun var ikke syk på noen måte.

Utslettet var mest øverst på brystet, men også litt øverst på rygg og noen få prikker på overarmene.

#3 Babykilo

Babykilo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 420 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 16:02

Vi får se, da. Har ikke vært så mye sol eller varmt, og han har aldri reagert på det før. Olivenhud, heldiggrisen.

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 285 845 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 16:47

hvor gammel er barnet, og har han hatt den fjerde barnesykdommen? den som man får prikker av...? Tror man kan få den uten å få feber...

#5 Babykilo

Babykilo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 420 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 16:49

Tja, mulig det. Men da har man gjerne feber i forkant...

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 285 845 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 17:01

ja, men tror ikke alle barn reagerer med feber... spør i bhg om den sykdommen har gått der da vel :)

#7 bitthen

bitthen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 849 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 20:50

Gutten vår har fått prikker i fjes og noen på kroppen. Vi har vært på campingferie på Lillehammer. Han er i flott form og prikkene er litt uforklarlige... Hmmmm....