Gå til innhold

Fertilitetsmonitor


Liljeduft

Anbefalte innlegg

Siden jeg selv har mange spørsmål om akkurat dette, så kom jeg til å tenke på at det finnes helt garantert flere - både nye og gamle brukere som er nysgjerrig på dette! :)

 

Så derfor så har jeg noen generelle spørsmål til dere som bruker det;

 

1. Hvilken monitor bruker du? Gjerne nevn pris også.

2. Er den brukervennlig?

3. Hva er positivt/negativt?

4. Hvis du har brukt andre EL tester før monitoren - var det verdt å investere i?

5. Bruker du 10 eller 20 testpinner i hver syklus?

6. Har du opplevd å bruke monitoren har redusert ditt stress i motsetning til f.eks teste to ganger om dagen med stripstester?

7. Hvordan stilte din partner til å investere såpass mye penger i dette?

 

Har du noe annet å tilføye så gjerne gjør det! :)

Endret av Liljeduft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Liljeduft:-)

Dette er min første måned der jeg bruker fertilitetsmonitor, men skal svare på spørsmålene så godt jeg kan!

 

1. ) Jeg bruker Clear Blue Fertilitetsmonitor. Kjøpte den på nettet for 1000 kr ca (på vitusapotek sine sider tror jeg det var). Pris på apotek er 1399 kr. Så må en jo også ha testpinner, og det koster ca 399 kr for en pakke med 20 stk. En annen viktig ting er at en trenger å kjøpe 4 stk batterier (de som er litt mindre enn de mest vanlige). Det visste nemlig ikke jeg dagen jeg skulle ta den i bruk...

 

2.) Den er svært brukervennlig, følger med en god bruksanvisning. Det er viktig å lese denne nøye, slik at du kan bruke monitoren på rettest mulig måte.

 

3.) Det som er positivt er jo at en vet når en har EL (særlig for meg som ikke har EL-symptomer). En slipper å ta temp hver morgen og sjekke eggeløsningsslim ol. Den er lett å bruke og tydelig.

Det som er negativt må vel være at den er ganske dyr i forhold til vanlige EL-tester.

 

4.) Jeg synes det var verd å investere i, fordi monitoren gir beskjed hvilke dager du må teste deg og ikke.

 

5.) Jeg er i min første syklus, og da er det vanlig å måtte bruke mer enn 10 testpinner. Jeg måtte bruke 13 testpinner.

 

6.) Både og. Jeg ble svært stressa da dag 14. og 15. kom uten at det viste max utslag. Viser seg at jeg har litt sen eggeløsning, og fikk max i dag (dag 18). Men er veldig greit å bare måtte teste seg en gang til dagen:-)

 

7.) Min partner var bare positiv til å investere i en cbfm, da han har like lyst på baby som meg:-)

 

Håper svarene var til hjelp! :-) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom over noen spørsmål i dag på clearblue sine egne sider, siden jeg er litt blond i dag :D så er dette kanskje noen teit spørsmål menmen.. :P

 

"Kan jeg bruke testpinner fra ulike pakker?"

"Det er viktig at du alltid bruker testpinner i sett på 10 fra samme pakke. Monitoren sammenligner resultatene fra de forskjellige dager med tester. Ettersom det kan finnes små forskjeller på ulike produksjonsomganger (LOT), fungerer monitoren optimalt når man bruker 10 tester fra samme pakke"

 

Da kommer mitt spørsmål;

Hvis du bruker mer enn 10 testpinner, la oss si 15.

Ved neste syklus - begynner du da å bruke de 5 som er igjen ifra forrige ELLER begynner man å bruke en ny 10 pk forså heller bruke de 5 som er igjen hvis det trengs?

 

Og så det andre;

Under spørsmålet; Passer CB monitor for meg?

Så står det slikt;

 

"Visse sykdommer og legemidler kan påvirke resultatene til Clearblue Fertilitetsmonitor. Resultatene kan være misvisende dersom du har symptomer knyttet til overgangsalder, polycystisk ovariesyndrom og nedsatt lever- eller nyrefunksjon, eller dersom du er gravid eller nylig har vært gravid (også dersom svangerskapet ble avbrutt)."

 

Da går mitt spm til dere som bruker monitor og har PCOS; Får dere noe resultat eller blir det bare misvisende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...