Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Navn som "forandrer" seg

• Logg inn for å svare
9 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 750 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 12:21

Om du ikke liker f.eks Hedda navnet så godt, så er det plutselig en venninne som får en jente som blir hetende Hedda. Er det slik at dere da etterhvert vender dere til navnet - slik at  dere synes det blir fint?
Slik er det iallefall for meg. Nå ELSKER jeg navnet Hedda. Synes det er nydelig. Likte det ikke før....
Pussig dette, altså....

:)

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Nordhagenjentene :)

Nordhagenjentene :)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 789 Innlegg:
  • StedElverum

Skrevet 11 august 2012 - 12:26

Man kan bli vant til et navn ja, akkurat som man kan begynne å mislike et fordi en person som heter det ikke er så ok. ;)

Hilsen mamma'n til Hedda ;)

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 750 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 13:01

Ja det er vel noe av det samme som skjer når man liker noen godt og blir glad i vedkommende. Enten som en venn eller som noe mer.
Da blir jo gjerne personen mer attraktiv både utseendemessig og på andre måter.
Vi har jo en tendens til å synes at de vi liker også ser bra ut, og navnet blir også positivt.

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 750 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 15:00

Hehe, sånn var det med navnet til sønnen til venninnen min også. Likte ikke navnet noe særlig, men nå syns jeg det er såå fint at jeg kunne valgt det selv! Skal selvsagt ikke velge det selv, det hadde jo blitt litt rart :P

Men jeg liker IKKE navnet til mannen min. Han heter noe ala. Pål. Syns ikke han passer til navnet sitt - han som er så  ung og kjekk ;)

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 750 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 15:05

Ei venninne kalte sønnen sin for Tony. Synes navnet da var grusomt!
Men denne lille gutten er en vakker liten sjokoladebrun sak, stor brune øyne, alltid blid- han er rett og slett helt nydelig og i dag, noen år senere så synes jeg Tony er et kult navn:)

#6 Lettie

Lettie

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 157 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 17:32

Ja, jeg liker som regel navnet bedre og bedre pga personen! (- og motsatt også desverre :( )

Ei venninne kalte akkurat sønnen sin et navn jeg VIRKELIG må venne meg til.. Nå er han enda en baby, så får håpe navnet blir naturlig og pent etterhvert ;) :P

Dette innlegget har blitt redigert av Lettie: 11 august 2012 - 17:32

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 750 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 17:38

Åja! Navnet skjemmer ingen, det er hvertfall helt sant :)

Det eksempelet jeg kommer pÅ er nÅr en venninne kalte sin nydelige, lille jente for Selma!

Det var det grusomste navn jeg hadde hørt og jeg syns oppriktig synd pÅ jenta som skulle belemres med et sÅ stygt navn.

NÅ kunne hun ikke hett noe annet og jeg syns at navnet er kjempefint :)

#8 Firekids

Firekids

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 409 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 18:41

Like mye synes jeg det er at navnet mister sjarmen når det blir vanlig... Eks. elsket Lukas i 2003 (gravid første gang), men nå synes jeg det er kjedelig.

Har alltid likt Ella godt, men når Ellabølgen kom, bleknet det i mine øyne.

#9 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 750 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 18:53

Vis innleggAnonym bruker skrev 11 august 2012 - 15:05:

Ei venninne kalte sønnen sin for Tony. Synes navnet da var grusomt! Men denne lille gutten er en vakker liten sjokoladebrun sak, stor brune øyne, alltid blid- han er rett og slett helt nydelig og i dag, noen år senere så synes jeg Tony er et kult navn:)

Sjokoladebrun sak... lol

#10 Alva♡♡♡♡

Alva♡♡♡♡

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 744 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 18:54

Blir mer vant til det ja, men elsker... nhæ. Mannen har et mellomnavn som jeg ikke kunne utstå i starten. Nå er jeg vant til det, men synes fortsatt ikke det er så veldig pent selv om jeg elsker mannen min :)