Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Dere andre med minst fire barn (eller kjenner noen med det)

• Logg inn for å svare
20 svar til dette emnet

#1 Alva♡♡♡♡

Alva♡♡♡♡

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 744 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 07:23

Jeg kjenner en del andre med fire eller flere barn, men ikke så veldig mange egentlig (ikke så godt at jeg kjenner alle barna altså, vet jo om en god del med mange barn). De fleste jeg kjenner godt stopper på 2-3 barn. Uansett så er det en ting som jeg har lagt merke til med bade mine barn og de få andre jeg kjennergodt som har mange barn, og det er at barna ligner hverandre annenhver. Altså nr 1 og 3 (og evt 5) minner mye om hverandre og det samme med nr 2 og 4 (og evt nr 6). Bare synes det er litt morsomt at det stemmer hos så "mange", så lurer litt hva deres erfaringer er?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 kaklemor

kaklemor

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 319 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 07:27

Utseende eller personlighet? :)

Her er vi 4 stk i søskenflokken og det stemmer her :)

#3 cheni

cheni

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 588 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 07:29

Det kan stemme godt her iallefall. Jeg har fått annenhver jente og gutt, og begge guttene ble født i uke 37+2, og gikk 2 dager etter ettårsdagen. De har vært rolige, greie gutter :) Jentene mine har iallefall tilfelles et ekstremt temperament, men tiden får vise hvor like de er, siden eldste er 16 og yngste 1 :)

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 047 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 07:37

Jeg har ikke fire barn, men jeg har tre søsken. Og det stemmer her :) Jeg er nr 3 og ligner på nr 1 (gutt), nr 2 (jente) og 4 (jente) er også mer like hverandre :) Men så ligner jeg og nr 4 også, men dette er mer nå som vi er voksne. Mange som kjente broren min da han var liten sier at sønnen min er prikk lik han :)

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 047 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 07:37

Gikk i klasse med to gutter som hadde 3 søsken hver.

I første familie var nr.1 og nr.2 veldig like og nr.3 og nr.4 var ulik alle, men nr.4 var lik nr.1 og nr.4 i den andre familien (de var søskenbarn) og i familie nr.2 var nr.1 og nr.4 lik, nr.2 var en blanding av alle mens nr.3 var totalt ulik alle, men litt lik nr.3 i den første familien.

Komplisert? Ja :)

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 047 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 07:38

Vis innleggAnonym bruker skrev 11 august 2012 - 07:37:

Jeg har ikke fire barn, men jeg har tre søsken. Og det stemmer her :) Jeg er nr 3 og ligner på nr 1 (gutt), nr 2 (jente) og 4 (jente) er også mer like hverandre :) Men så ligner jeg og nr 4 også, men dette er mer nå som vi er voksne. Mange som kjente broren min da han var liten sier at sønnen min er prikk lik han :)
Og svigerinnen min har også tre søsken. Der ligner også nr 1 og nr 3, og nr 2 og 4 ligner hverandre. :)

#7 *Miss Flua*

*Miss Flua*

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 067 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 07:41

Jeg har 3 søsken.. Og her ligner Nr 2, 3 og 4 på hverandre..;) så den teorien passer ikke på oss hehe :)

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 047 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 08:02

Jeg har to søsken, hvor 1 og 3 ligner veldig både i utseende og lynne. Nr 2 er mer "for seg selv"

#9 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 047 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 08:07

Jeg har 4 søsken, og vi er veldig like hele gjengen.

Og jeg har 3 barn, og får veldig mye kommentarer på hvor like de er hverandre, alle 3. Venter nr. 4 så blir spennende å se hvordan den blir :)

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 047 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 09:08

Jeg har tre søsken og det stemmer ikke helt der. I min søskenflokk  er jeg som er eldst den som skiller seg mest ut (når det kommer til personlighet), mens nr tre og fire er de som ligner mest på hverandre.

Har fire barn selv og her stemmer det ganske godt, nr en og tre har veldig lik personlighet og er usedvanlig gode venner selv om det er 6 år mellom dem. Nr to og nr fire er også veldig like i personlighet, men ikke så veldig gode venner for de er akkurat like bestemte, trassige og "sære" ;)

#11 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 047 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 09:30

Her er ingen av ungene like, får bestandig høre, at folk sjelden ser søsken som er så lite søskenlike som det mine 4 er ! Og de har i tillegg helt forskjellig personligheter, ingenting som minner om hverandre !!

#12 Gjest_Filifjonka_*

Gjest_Filifjonka_*
  • Gjest

Skrevet 11 august 2012 - 09:35

Jeg kjenner en familie med fire barn. Der stemmer det ikke i det hele tatt. Nr en, to og fire er veldig lik hverandre av personlighet, mens nr tre er helt annerledes. Utseendemessig ligner de hverandre mye alle fire.

Jeg har tre barn, Nr en og tre er svært lik hverandre av personlighet og type, mens nr to er annerledes. Mulig at en evt nr fire hadde lignet nr to, det får vi aldri vite ;) .

#13 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 047 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 09:36

Jeg har tre søsken, og her stemmer det veldig godt, både med utseende og personlighet. Litt snodig siden nr 1 og 3 er rake motsetninger av 2 og 4.

#14 Ingen skal få!

Ingen skal få!

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 118 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 09:37

Vet ikke med fire, men hos oss er eldstemann og tvilling2 helt like. Tvilling1 er outsider. Heldigvis har hun katten:p

#15 Sinetree

Sinetree

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 110 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 11 august 2012 - 09:50

Her er vi 4 i søskenflokken og teorien stemmer her! Jeg er eldst og lik min bror nr. 3 i både utseende og personlighet, mens de to søstrene mine nr. 2 og nr. 4 er like :)

#16 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 047 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 10:12

Vi er 4 søsken.

Jeg er nr 3 og jeg likner veldig på alle de tre andre. Dersom man tok en dæsj av hver av de andre tre og blandet så ville man få meg.

De andre tre likner også, men ikke så mye.

#17 *Lissi*

*Lissi*

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 608 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 10:12

Vis innleggAlva♂♂♂♀ skrev 11 august 2012 - 07:23:

Jeg kjenner en del andre med fire eller flere barn, men ikke så veldig mange egentlig (ikke så godt at jeg kjenner alle barna altså, vet jo om en god del med mange barn). De fleste jeg kjenner godt stopper på 2-3 barn. Uansett så er det en ting som jeg har lagt merke til med bade mine barn og de få andre jeg kjennergodt som har mange barn, og det er at barna ligner hverandre annenhver. Altså nr 1 og 3 (og evt 5) minner mye om hverandre og det samme med nr 2 og 4 (og evt nr 6). Bare synes det er litt morsomt at det stemmer hos så "mange", så lurer litt hva deres erfaringer er?

Vi har 5 barn. Nummer 1, 3 og 5 ligner å hverandre i væremåte ja. Rolige. Nummer 2 og 4 ligner veldig å hverandre. Både i utseende og væremåte. Begge er veeeldig hissige og bestemte :)

#18 LillaGorilla♥♥

LillaGorilla♥♥

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 899 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 10:34

Mannen har 3 søsken, og her stemmer det ikke helt.
Nr 1 er liksom litt for seg selv, man ser at han er i slekt med de andre, men han ligner ikke på samme måte.

Nr 2 og 3 er ganske like, og nr 3 og 4 (men på en annen måte, med andre trekk enn førstnevnte) er like.
Den som gir seg er en dritt.

#19 Yzma

Yzma

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 955 Innlegg:
  • StedFlyttefot?

Skrevet 11 august 2012 - 10:36

Vis innleggAlva♂♂♂♀ skrev 11 august 2012 - 07:23:

Det stemmer ikke i min søskenflokk :P Her er eldste og yngste ganske like, og jeg og min yngste storebror er like.
Ikke i utseende, men personlighet, temperament osv.
I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

#20 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 047 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 10:46

Det stemmer på meg og mine søsken.
Jeg er nr 3 selv og har alltid lignet på min bror som er nr 1. Nr 1 sine døtre ligner meg på en prikk. Nr 2 er ikke godt å vite hvor kommer fra :) han er helt ulik.