Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Tidligere har jeg spist en frossenpizza (av det gode slaget), stekt pommes frites eller kokt pasta som lørdagskos.. Sunnere alternativer?

• Logg inn for å svare
5 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 087 Innlegg:

Skrevet 10 august 2012 - 21:04

Jeg er alenemor på fulltid og vi spiser gode og sunne middager på hverdagene. På lørdag derimot så har jeg pleid å spise kosemat etter at hun har lagt seg, men ser nå at det ikke funker med tanke på alle kaloriene.

Så hva kan jeg lage isteden? Skjønner kanskje ut fra overskriften at jeg ikke ønsker å stå lenge på kjøkkenet og nyte matlagingen? :-)
Et annet problem er selvfølgelig at jeg ikke vil at det skal være så mye usunne rester igjen, for da må vi jo spise det opp dagen etter eller kaste det..

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 087 Innlegg:

Skrevet 10 august 2012 - 21:10

Kan du ikke spise middag med jenta og bare lage deg noe snop/godt etterpå da.

Her spiser hele familien middag sammen før barne-TV på lørdag, ungene får lørdagsgodt og en tv-stund før de legger seg også er det bare litt snop til voksentiden i stuen.

Er på slankeren jeg også, så snopet i voksentiden er nå f.eks oppdelt frukt (vannmelon, druer, fersk ananas o.l.) eller bær med vaniljekesam. Slår på stortrommen med hjemmepoppet popcorn innimellom.

Ellers kan du vel kjøpe en grillet kylling på butikken og lage deg kyllingsalat, kjøpe vårruller i frysedisken som du varmer i stekeovnen og spiser med litt salat, kjøper deg en sunnere fjordlandmiddag e.l.

#3 Mamma med to trollunger

Mamma med to trollunger

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 443 Innlegg:
  • StedHordaland

Skrevet 10 august 2012 - 21:10

Bakt potet med smårettskinke, mais, løk, paprika og ost. Litt rømme eller lignende på toppen. Skikkelig digg! Poteten lager seg selv i ovnen mens du steller og legger barnet ( trenger ca. 1 time i ovnen), skjær poteten i to på midten og fyll med det du måtte ønske. Super godt!
*Gutt 2010 & Jente 2012*
Innrømmer gjerne at livet ikke alltid er perfekt, men jeg har det ganske godt likevel.

#4 Eeniemeenie

Eeniemeenie

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 802 Innlegg:

Skrevet 10 august 2012 - 21:12

Pitapizza :D kan fint kjøpe grovere bunn og fylle på masse sunt digg oppå. Karbonadedeig, pizzasaus, mais, paprika, sopp +++

#5 Gjest_peacock_*

Gjest_peacock_*
  • Gjest

Skrevet 10 august 2012 - 21:12

Hmm, jeg er veldig glad i hjemmelaget pizza, men det er kanskje for mye jobb? Ovnstekte poteter tar ikke lang tid og er kjempe godt (skjær i båter, pensle med olivenolje og krydre med salt, pepper og estragon). Neste gang du lager tomat/kjøttsaus til pastaen din lager du lidt ekstra og fryser. Og så bytter du pastaen med fullkornspasta - voila, noe sunnere!

Om du vil snacke litt mindre ting anbefaler jeg popcorn, nøtter eller frukt. Du kan også kutte opp grøntsaker og spise de med dipp :-)

#6 Superduperfin

Superduperfin

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 69 Innlegg:

Skrevet 10 august 2012 - 22:47

Pitabrød med salat, tomat, agurk, mais, løk og feks kylling med en god dressing til, evt pesto. Her er det egentlig bare fantasien som setter stopper. Funker også med tacokjøttdeig, kokt skinke, kalkunpålegg osv:)