Gå til innhold

Åhhhh, nå vet jeg hva halsbrann er!


November-spire-79

Anbefalte innlegg

Har aldri hatt halsbrann, og har vært så eplekjekk hele svangerkapet fordi jeg ikke har dette. Men i dag har jeg fått merke det ja ;) Kan jo ikke være noe annet. Er i uke 26+5.

Så hva gjør jeg nå? Noe som hjelper? kan appelsinjuice ha utløst det? Eller er det bare tilfeldig kanskje....

Synes også det blir værre når jeg sitter, og bøyer meg fremover. *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

 

Det finnes en rekke reseptfrie legemidler på apotek. Noen sverger også til Love Hearts. (godteriet ja :))

 

Jeg spurte min lege, han anbefalte faktisk et par slurker melk, dette virker veldig nøytraliserende. :)

 

Juice virker jo veldig sterkt. Jeg er også forsiktig med Tomatbasert saus, blir fort gulping av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er forskjell fra person til person. Aldri sitt fremoverbøyd i sofan og spis!

Juice kan utløse det, men faktisk ikke hos meg.

Melkeprodukter er kun midlertidige løsninger. Hjelper der og da, men det blir værre etterpå. For min del har jeg merket dette.

 

Sjokolade er fy for meg. Snufs :(

Samme med makrell i tomat. Sterk mat. Og jeg kan ikke spise for mye brød. Noe som passer dårlig med min enorme sult :(

 

Forløpig sverger jeg til Garviscon tyggetabletter! Smaker ikke så galt heller syns jeg :)

 

Dette er et helsikkes problem. Gruer meg til å bli høygravid :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes flytende gaviscon hjelper bedre enn tyggetablettene. Men den har så grusom konsistens at jeg har hatt litt problemer med å få svelget det - særlig de dagene jeg har vært kvalm.

 

Melk kan hjelpe (fløte bedre hvis du orker å drikke det)

Love Hearts kan hjelpe.

Mandler kan hjelpe.

 

Jeg har litt halsbrann til vanlig, men det har vel ikke blitt så mye værre foreløpig med unntak av et par skikkelig "sure" dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Det finnes en rekke reseptfrie legemidler på apotek. Noen sverger også til Love Hearts. (godteriet ja :)) Jeg spurte min lege, han anbefalte faktisk et par slurker melk, dette virker veldig nøytraliserende. :) Juice virker jo veldig sterkt. Jeg er også forsiktig med Tomatbasert saus, blir fort gulping av det ;)

 

Hehe ok jeg har drukket appelsinjuice og spist innbakt pizza med tomatpure og tomater på boks så da er det kanskje ikke så rart ;) Har aldri hatt dette før så jeg får det vel bare fordi jeg er gravid ;) jaja det hjalp med melk og frokostblanding ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Jeg kjøpte tabletter som smakte peppermynte - de funka bra en lang stund :-) Viktig at tablettene også er laget for gravide, men om du er 26+ ser de sikkert det på apoteket uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte tabletter som smakte peppermynte - de funka bra en lang stund :-) Viktig at tablettene også er laget for gravide, men om du er 26+ ser de sikkert det på apoteket uansett :-)

 

Hehe ja innen jeg får vært på apoteker er jeg 27 uker ;) Ikke vanskelig å se det nå. Folk tror jeg er fødeklar ;)

Takk for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...