Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Stoppe med de rosa tablettenen midt i p-pillebrettet(Loette)?

• Logg inn for å svare
8 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 282 Innlegg:

Skrevet 10 august 2012 - 16:05

Hvis man gjør det, vil det komme en normal bortfallsblødning/mens hvis jeg tar de hvite sukkerpillene og starter med et nytt brett? Eller der det fare for mye småblødninger og tull da tror dere?

Glemte en pille for noen måneder siden, ble normalt når jeg kom til de hvite pillene. Nå er jeg på det 3.brettet uten å ha tatt de hvite pillene, men litt antydning til småblødninger - og de har jeg ikke lyst til å ha resten av brettet...

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Sekretøsa

Sekretøsa

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 833 Innlegg:

Skrevet 10 august 2012 - 16:10

Har du hoppet over 3 runder med mens? Da ville jeg slutta nå, fått mensen og så startet på nytt brett når du var ferdig å blø...
Lodotter kommer av seg selv. Alt annet må man jobbe for.

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 282 Innlegg:

Skrevet 10 august 2012 - 16:13

Har du hoppet over 3 runder med mens? Da ville jeg slutta nå, fått mensen og så startet på nytt brett når du var ferdig å blø...

Hvorfor det?

Hva er poenget med "mensen", det er jo uansett ikke vanlig menstruasjon, og hvorfor ha det når man ikke må?

#4 *Kengumamma*

*Kengumamma*

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 749 Innlegg:

Skrevet 10 august 2012 - 16:27

Du kan hoppe over mensen mange ganger på den måten du gjør det (altså ved å hoppe over de hvite pillene og starte rett på et nytt brett), men til slutt sier kroppen fra og du vil oppleve småblødninger. Det beste du kan gjøre er å gjøre deg ferdig med det brettet du har startet på, inkl. de hvite pillene, og så starte på et nytt brett som vanlig. Da vil ting bli normalt igjen.
Bærer kengubarnet, som bruker tøybleier, i meitai, sjal og manduca :)
Spør meg gjerne om bæretøy!

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 282 Innlegg:

Skrevet 10 august 2012 - 16:29

Hoppet over to runder, og tenkte det var greit - sies i hvertfall det, men at man ikke bør ta mer enn tre brett, altså hoppe over to runder.

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 282 Innlegg:

Skrevet 12 august 2012 - 21:51

Du kan hoppe over mensen mange ganger på den måten du gjør det (altså ved å hoppe over de hvite pillene og starte rett på et nytt brett), men til slutt sier kroppen fra og du vil oppleve småblødninger. Det beste du kan gjøre er å gjøre deg ferdig med det brettet du har startet på, inkl. de hvite pillene, og så starte på et nytt brett som vanlig. Da vil ting bli normalt igjen.

Vil kroppen "merke at jeg ikke har tatt 63 piller men bare 49? Altså slutte tidlig i brettet? Ikke et kverrulerende motspørsmål for å få det svaret jeg vil altså, men bare lurer - og fordi jeg gjerne vil slutte midt i brettet for tre uker med småblødninger/"mensen" er så kjedelig!

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 282 Innlegg:

Skrevet 12 august 2012 - 22:00

Jeg er enig med Sekretøsa her.
Jeg fikk nylig beskjed av gynekologen min at det er greit å hoppe over to-tre menstruasjoner rett etter hverandre, men ikke mer enn tre. Jeg går også på Loette.

Men hi, om du ikke vil ha mensen, hvorfor ikke sette inn hormonspiral? De jeg kjenner med denne spiralen har enten ingen eller minimalt med blødninger.

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 282 Innlegg:

Skrevet 12 august 2012 - 22:05

Ja, det er sikkert lurt med hormonspiral. Ellers er det helt greit med mensen egentlig, gjorde det bare sånn i sommer fordi jeg syntes det var godt å slippe. Men da tror jeg at jeg satser på å begynne med de hvite tablettene slik at kroppen forhåpentligvis kommer i rute igjen:)

#9 *Kengumamma*

*Kengumamma*

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 749 Innlegg:

Skrevet 13 august 2012 - 08:01

Vil kroppen "merke at jeg ikke har tatt 63 piller men bare 49? Altså slutte tidlig i brettet? Ikke et kverrulerende motspørsmål for å få det svaret jeg vil altså, men bare lurer - og fordi jeg gjerne vil slutte midt i brettet for tre uker med småblødninger/"mensen" er så kjedelig!

Ja, på en måte vil kroppen din merke det fordi du klusser opp den syklusen du har kommet inn i mens du tar p-piller. På den annen side har du jo allerede klusset med systemet ved at du har hoppet over mensen i to perioder. Men det beste, og enkleste, er å bare ta brettet ut, inkl de hvite pillene og så starte på et nytt brett, evt. slutte hvis det er det du vil. Hvis du tar brettet ut og sluttet for å bli gravid vil det være lettere å regne ut terminen enn om du bare stopper midt i brettet.
Bærer kengubarnet, som bruker tøybleier, i meitai, sjal og manduca :)
Spør meg gjerne om bæretøy!