Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Rekker jeg å jobbe i 6 måneder?

• Logg inn for å svare
4 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 766 Innlegg:

Skrevet 09 august 2012 - 17:31

Begynner i jobb 15.august etter et år med ulønnet permisjon. Sluttet visst litt tidlig på prevensjon, for er nå gravid og har termin rundt 1.april. Rekker jeg da å tjene opp rett til foreldrepenger? Får ikke lønn før 15.september, men regner med opptjeningsperioden starter 15.august fordet?
Opptjeningstiden avsluttes 3 uker før termin, for da Må man ut i permisjon, om jeg har forstått det riktig?

Og hvordan er det å ta ut ferie i løpet av tiden jeg jobber, vil denne være såkalt ulønnet og ikke regnes med i inntjeningsperioden (slik at ferieukene trekkes fra den totale tiden jeg jobber)?

Håper noen snille damer kan svare meg på dette! Så mange tanker i hodet på en gang...hadde vært så deilig å vite om jeg er sikret foreldrepenger, så har man en bekymring mindre... :-)

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 AquaGrownup

AquaGrownup

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 661 Innlegg:

Skrevet 09 august 2012 - 18:00

ser ut som det kan gå akkurat med enkel hoderegning :)
men kan jo være enklest å spørre NAV for sikkerhets skyld.

Dette innlegget har blitt redigert av AquaGrownup: 09 august 2012 - 18:00

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 766 Innlegg:

Skrevet 09 august 2012 - 18:07

Ja jeg har vel strengt tatt jobbet i 6 måneder  15.februar, så alt etter den tid blir vel å regne som bonus? Og får jeg ultralydtermin 1.april, vil jeg vel gå ut i permisjon 21 dager tidligere, altså rundt 10.mars?

Men en ting til: har fått dagpenger i to måneder i sommer i påvente av å starte i jobb....kan disse også regnes som grunnlag? Det har bare vært snakk om ca 3000 hver 14,dag, så vet ikke om jeg faller under en eller annen beløpsgrense...? HI

#4 *Smiley*

*Smiley*

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 505 Innlegg:

Skrevet 20 august 2012 - 14:43

Du må ha jobbet 5 mnd og 26 dager.Det er minstekravet.Jeg fikk innvilget nå ,hadde akkurat 5 mnd og 26 dager:)

#5 Miris

Miris

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Skrevet 24 august 2012 - 17:36

Dagpenger likestilles også med perioder du er yrkesaktiv med pensjonsgivende inntekt, så det ser ikke ut til å være noe problem for deg å opptjene deg rett til foreldrepenger!

Senk skuldrene og kos deg med svangerskapet! :)