Begynner i jobb 15.august etter et år med ulønnet permisjon. Sluttet visst litt tidlig på prevensjon, for er nå gravid og har termin rundt 1.april. Rekker jeg da å tjene opp rett til foreldrepenger? Får ikke lønn før 15.september, men regner med opptjeningsperioden starter 15.august fordet?
Opptjeningstiden avsluttes 3 uker før termin, for da Må man ut i permisjon, om jeg har forstått det riktig?
Og hvordan er det å ta ut ferie i løpet av tiden jeg jobber, vil denne være såkalt ulønnet og ikke regnes med i inntjeningsperioden (slik at ferieukene trekkes fra den totale tiden jeg jobber)?
Håper noen snille damer kan svare meg på dette! Så mange tanker i hodet på en gang...hadde vært så deilig å vite om jeg er sikret foreldrepenger, så har man en bekymring mindre... :-)
Rekker jeg å jobbe i 6 måneder?
Opprettet av
Anonym bruker
, aug. 09 2012 17:31
4 svar til dette emnet
Skrevet 09 august 2012 - 17:31
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 09 august 2012 - 18:00
ser ut som det kan gå akkurat med enkel hoderegning 
men kan jo være enklest å spørre NAV for sikkerhets skyld.
men kan jo være enklest å spørre NAV for sikkerhets skyld.
Dette innlegget har blitt redigert av AquaGrownup: 09 august 2012 - 18:00
Skrevet 09 august 2012 - 18:07
Ja jeg har vel strengt tatt jobbet i 6 måneder 15.februar, så alt etter den tid blir vel å regne som bonus? Og får jeg ultralydtermin 1.april, vil jeg vel gå ut i permisjon 21 dager tidligere, altså rundt 10.mars?
Men en ting til: har fått dagpenger i to måneder i sommer i påvente av å starte i jobb....kan disse også regnes som grunnlag? Det har bare vært snakk om ca 3000 hver 14,dag, så vet ikke om jeg faller under en eller annen beløpsgrense...? HI
Men en ting til: har fått dagpenger i to måneder i sommer i påvente av å starte i jobb....kan disse også regnes som grunnlag? Det har bare vært snakk om ca 3000 hver 14,dag, så vet ikke om jeg faller under en eller annen beløpsgrense...? HI
Skrevet 20 august 2012 - 14:43
Du må ha jobbet 5 mnd og 26 dager.Det er minstekravet.Jeg fikk innvilget nå ,hadde akkurat 5 mnd og 26 dager:)
Skrevet 24 august 2012 - 17:36
Dagpenger likestilles også med perioder du er yrkesaktiv med pensjonsgivende inntekt, så det ser ikke ut til å være noe problem for deg å opptjene deg rett til foreldrepenger!
Senk skuldrene og kos deg med svangerskapet!
Senk skuldrene og kos deg med svangerskapet!