Gå til innhold

Sliten i kroppen av alt:(


Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡

Anbefalte innlegg

Må berre få ut litt nå eg e heilt gåen i kroppen. Vert dårlig siden fredag for 2 uker siden å enda ikke bedre. Kastet opp ein dag men ikke mer. Åsså går de i rykk og napp. Virke litt som de e kver gang eg skal på jobb men blodprøvene viste ikke noe gale så nå skal eg inn igjen å ta flere prøver:/ ikke graviditet heller å då e de jo ikke noe kjekt de komme av:/ åsså ringte Haugesund, eg skal inn på Hydroskopi endten neste uke elle om 1 mnd:/ har ikke så lyst til dette mer, e så sliten av alt. Men klare ikke å si nei heller når de e drømmen om familie som står på spill:( vil helst legge meg å aldri våkne opp da drømmene mine e mye kjekkere en virkeligheten e blitt:( off må unnskylde sippingen men eg e nå nådd bunnen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da, ikke noe hyggelig å føle slik. Høres ut som du trenger en ukes sykemelding og bare slappe av og pleie deg selv. Kan være lurt å bremse i tide, før det går for langt. Kroppen sier fra når den trenger hvile vet du ;)

 

Har ikke så mange trøstende ord, annet enn at du må ta vare på deg selv! ønsker deg god bedring. Stor klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nå beskjed om at eg har påtatt meg alt for mye, kroppen gjør meg kvalm for å si at nå e de nok:( eg må velge bort noe av di tingene eg har i live som stresse meg sa legen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nå beskjed om at eg har påtatt meg alt for mye, kroppen gjør meg kvalm for å si at nå e de nok:( eg må velge bort noe av di tingene eg har i live som stresse meg sa legen:(

 

uff da yasmin :( så trist...

jeg kjenner meg igjen i det du kskriver litt.. jeg var aldri kvalm, men bare helt utmattet etter siste negative forsøk..i mars...

så jeg sykemeldte meg, og startet hos psykolog, og starttet å jobbe 40% , og det gjorde jeg helt til sommerferien...

 

Det hjalpp masse å snakke litt med psykolog. Og jeg fikk noen tips til hvordan jeg kan takle dette. If.ht min familie osv.

 

Jeg fikk også beskjed om at jeg burde ta opp igjen noe som jeg har "glemt" litt i prosessen. Noe jeg likte å gjre fr, men som jeg av en aller annen grunn hadde sluttet med...

 

Så, fikk jeg tips om en flink healer... og det er det beste og smarteste valget jeg har tatt i hele mitt liv. Hun har hjulpet meg masse, både med energier, og skape balanse i kroppen min, men også med å finne tilbake til meg selv... Plutselig setter jeg mer pris på livet, og skal begynne å jobbe fullt igjen til uka :) Og jeg gleder meg til å jobbe igjen :P Det har skjedd så mye med meg siden frste time hos healeren, og jeg kan virkelig anbefale healing!!

 

anyways... har vært der, og har kommet meg opp igjen... jeg er sikker på at du gjr det samme, fordi du er sterk!

 

Ta vare på deg selv.. og finn tilbake til den du var Før du planla familie!

 

GOOOD klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prioriter og plei deg selv og lytt til kroppen. Prosessen vi går igjennom er veldig slitsom psykisk og ikke minst så blir livet satt på vent. Har bare vært gjennom et ferskforsøk, men følte ikke jeg fikk hentet meg inn igjen før vi tok ferie og reiste vekk. I ferien gjorde jeg akkurat som jeg ville og glemte alle gode råd og det var herligt:-) Må faktsik innrømme at jeg var glad det gikk noen måneder før jeg skal ha nytt forsøk, var helt i kjelleren.

 

Finn ut i hvilke situasjoner/tanker du blir kvalmen av og se om dette er noe du kan unngå/gjøre noe med/ta en pause fra etc.

 

Lykke til og håper det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, dette er ikke enkelt!

Jeg opplevde noe lignende for et og et halvt år siden, jeg hadde gått på hormoner konstant i 4 måneder (prøvde det før ivf) og sklidd godt inn i en tøff depresjon. Jeg gråt flere ganger om dagen og klarte ikke møte folk. Jeg la på om noen ringte til meg. Værst var det med de som var glad i meg som mamma og søs, jeg klarte bare ikke ha noe med de å gjøre. Til slutt hadde det gått så langt at jeg dro til legen og hiksta meg gjennom en forklaring og ble sykmeldt. Det gikk to og en halv måned før jeg klarte å komme meg tilbake igjen. Første perioden på sofan og i senga og så gradvis mer og mer ut i skauen og så rundt folk.

Det jeg prøver å si er at når man vipper med hormonene sine så messer man med både kropp og sinn, alt vi kan gjøre er å lytte til kroppene våre og prøve å innrette oss!

Håper det føles bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

huff det er tøffe tak, har faktisk tenkt på deg for har fått med meg at du har hatt tatt med forsøk.. virker som du har fått lite pusterom? du har fått så mange gode råd over her, men ville bare ønske deg lykke til, håper du finner ut av hva som er best for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synes de er kjempe kos å høre at dere bryr dere:) eg har nå bestemt meg for å ta siste forsøk når legene har fått sjekket de di kan som kan gjør at eg venter til oktober med neste forsøk. Skal ha hydroskopi allerede på tirsdag og en blodprøve for å sjekke om eg må ha mer medisin. Men glemte helt å spør om eg kan jobbe samme dagen.? Har og bestemt meg for å gå skole igjen for å bli barn og ungdomsarbeider. Når eg ikke kan mer i Haugesund så gir eg meg en pause på 6-12mnd for å komme på topp igjen. Søker jobb som ikke har kvelds arbeid og helger i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har lagt deg en god plan:-) men ikke glem å plei deg selv innimellom og lev litt i nuet når du kan.

 

Tror du kan gå på jobb etter hydroskopi, hvis du vil. Men hvis de finner noe og fjernes dette med strøm (var iallfall det som skjedde med meg i vår) så er det en påkjenning både fysisk og psykisk. Jeg fikk veldig vondt kort tid rett etterpå og gikk bang i kjelleren. En halvtime-time senere hadde jeg ikke vondt lenger, og kjente heller ikke noe mer senere. Så ville kanskje tatt fri, just in case. Men du kan jo sjekke med dem på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil bare si at jeg lot det gå for lenge før jeg ba om hjelp med at jeg var sliten, er nå på min 5 mnd med sykmelding... Ønsker deg masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...