Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

veldig nedpress i kveld...

• Logg inn for å svare
1 svar til dette emnet

#1 lillebie på`n igjen

lillebie på`n igjen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 749 Innlegg:
  • StedAkershus

Skrevet 08 august 2012 - 20:47

Hei

I løpet av dagen i dag har det blitt mer og mer fornemmelse av at babyen ligger omtrent halvveis ut av fødselskanalen(for si det på en fin måte;) når jeg går presser det, når jeg setter meg ned/bøyer meg ned å feks tar opp noe fra gulvet så presser det noe voldsomt, og det føles som noe butter og det gjør vondt, stråler press ut i underlivet og smerte/press ut av rumpa (og mener ikke bekkensmerter, mener rumpe som i tarm og jeg klarer ikke sette meg rett opp og ned da det kjennes ut som jeg sitter på noe,det gjør direkte vondt ( igjen at baby skulle ligget halvveis nedi der ett sted...) skjønner at baby faktisk ikke ligger der, men hva er dette? Kan legge til at jeg ikke er forstoppet på noe vis, og at jeg har mye sterke kynnere som jeg har hatt siden før uke 20, noen kvelder kan jeg ha kynnere hvert 3-4 minutt i mange timer før det gir seg igjen.Jeg er er 2.gangs og 26+2 Takker for svar :)
lilleprins født `09 + og lilleprinsesse født '12

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Jordmor Kristina

Jordmor Kristina

Ivrig bruker

• Moderator
  • 1 444 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 22:25

Hei du!

Jeg skjønner at dette er ubehagelig. Det er imidlertid ikke uvanlig at man har denne nedpressfølelsen i perioden når barnet vokser, mest pga tyngden fra barnet og at det presser seg nedover mot livmohalsåpningen og skyver livmorhalsen ned i skjeden. Dette kjennes ofte som press mot rumpa. Det kan være at du kjenner dette veldig godt nå pga hvordan barnet ligger, og at det blir bedre når barnet finner en annen stilling.

Om kynneraktiviteten og nedpresset vedvarer bør du ta det opp med jordmoren/legen din - evt få sjekket ut om dette påvirker livmorhalsen.

Masse lykke til videre i svangerskapet!