Gå til innhold

første svangerskaps kontroll


*venter en liten gutt feb*

Anbefalte innlegg

hva gjorde dere på første svangerskaps kontroll,

vet jeg skal ha med meg urin prøve og at jeg skal ta noen blodprøver.

vet hun vil prøve å finne hjertelyden på nurket, i morgen er jeg 13 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blodprøver, blodtrykk, vekt, utfylling av helsekort. Min lege prøvde å finne hjertelyden da jeg var 10 uker :) Men det er visst veldig forskjell på jordmor/lege når de vil prøve å finne den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er dagen kommet og jeg som skulle huske å ta urin prøve i dag klarte selvsagt ikke det da jeg har så veldig di... men får huske det før jeg drar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier de alltid å finne hjertelyd på første kontoll? Jeg skal på min første på onsdag og ønsker sterkt at de skal sjekke ettersom jeg siden i går har hatt en del brunlig utflod. Har hatt det før og da bestilte vi privat ul og der var alt helt supert, men vil liksom ikke bruke mange tusen kroner på ul. Var da 10 + 1. På kontrollen vil jeg være 12 + 3. Vil ikke være hysteisk, men man blir jo litt redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier de alltid å finne hjertelyd på første kontoll? Jeg skal på min første på onsdag og ønsker sterkt at de skal sjekke ettersom jeg siden i går har hatt en del brunlig utflod. Har hatt det før og da bestilte vi privat ul og der var alt helt supert, men vil liksom ikke bruke mange tusen kroner på ul. Var da 10 + 1. På kontrollen vil jeg være 12 + 3. Vil ikke være hysteisk, men man blir jo litt redd.

 

hvis du sier ifra til legen, kan du ikke bli henvist til ul? slippe å betale for privat..det er absolutt ikke å være hysterisk når man opplever slikt, heller betryggende å sjekke synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

di hørte etter hjertelyden i dag men hørte den bare i 2 sek.

fikk svangerskapspapirene og tok en masse blodprøver. urinprøven var fin og blodtrykket var 120/80.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes bra ut, Siri! 2 sek hadde vært godt nok for meg. Da vet man iallefall at den er der ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...