Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

6-7 timer borte fra baby 5 uker, hva da med ammingen?

• Logg inn for å svare
4 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 487 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 12:18

Jeg og min samboer skal en tur på kino og ut å spise. Min mor skal passe guttene mine, minste er 5 uker. Han skal få flaske med pumpet mm.
Denne skal langttidstines i kjøleskap ikke sant? hvordan få varmet den til 37 c-mikro eller vannbad på 37 c?
Og må jeg pumpe meg en gang i mellomtiden,eller er ikke det nødvendig?
noen med erfaring? Har aldri vert borte så lenge når første var så liten, så er litt uerfaren på dette området:)

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 487 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 12:23

Sett utpumpet mme i kjøleskapet. Varm den opp i vannbad (men det er jo såklart en fordel om vannet i vannbadet er så varmt som mulig, ikke 37 grader), eller micro. Noen er skeptiske til micro, jeg har brukt det til mme, vet ikke om det er noen forskjell.. Om du bør pumpe deg eller ikke i kinosalen, vil du vel merke antar jeg.. kommer jo an på melkeproduksjonen din..

#3 Lille♥mitt

Lille♥mitt

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 012 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 12:35

Tror ikke melken skal varmes i mikro så jeg ville satset på vannbad..
Hold flaska i en kasserolle med vann som varmes opp, helt til du kjenner på flaska at den er varm nok.. ingen problem!
Jeg har ikke trengt å pumpe meg på den korte tia men det kjenner du etter selv, om du får skikkelig spreng så kan du jo bare gå på do og pumpe ut litt. :)

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 487 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 12:37

Morsmelk skal IKKE varmes i mikro. Kun i vannbad. Vil tro du får behov for å pumpe deg underveis den kvelden pga melkespreng, hvis du ikke har beskjeden produksjon da. Pluss at dere må være helt sikre på at ungen tar flaske. Noen unger nekter plent, mens andre bryr seg ikke i det hele tatt.

#5 GGI

GGI

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 081 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 13:11

Jeg ville øvd litt med flaske før dere skal ut, gjerne en tid på døgnet han pleier å være i godt humør. Kjipt å få en tlf midt i filmen om at ungen nekter å spise, du må komme hjem...

Jeg ville tatt med pumpe for sikkerhets skyld. Du kjenner det når du får spreng, og evt. hvis det begynner å lekke. Da er det greit å pumpe litt (snakk om 5 minutter på do, jeg ville ikke satt meg til midt i kinosalen...)