Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Bør jeg ta turen til legen? Eller?

• Logg inn for å svare
13 svar til dette emnet

#1 Kulaa

Kulaa

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 158 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 07:21

Har hatt skikkelig vondt i hode siden fredag.... Formen er litt opp og ned.. Ofte svimmel og blitt veldig kvalm og null matlyst igjen om dagen.. Kjenner godt med liv og trøster meg på en måte med det ;) Men syns dette begynner å bli helt forferdelig da jeg heller aldri får sove..

Dette innlegget har blitt redigert av Kulaa: 08 august 2012 - 07:24

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Lisse_01

Lisse_01

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 068 Innlegg:
  • StedKristiansand

Skrevet 08 august 2012 - 07:28

Det trenger ikke å være noe, men jeg hadde dratt til legen for sikkerhetsskyld.
Hvorfor ta noen sjanser?

#3 Kulaa

Kulaa

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 158 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 07:32

Er det jeg føler og, bedre å dra en gang for mye ;) Men føler noen ganger at legen ikke tar meg seriøst.. Ta ett par paracet og gå å legg deg er stort sett hans svar på alle problemer... Da føler jeg vitsen er litt borte.. Han sendte meg hjem en gang med magesmerter og blødninger, ble verre og jeg ringte direkte til føden, de mente han burde sendt meg dit med en gang, selv om alt var bra da de sjekket ;) Liksom mista tilliten til legen min eller hva jeg skal si :/

#4 VinterSol+2

VinterSol+2

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 328 Innlegg:
  • StedØstlandet

Skrevet 08 august 2012 - 07:35

Ring føden, du. Ikke legen.

Greit å få sjekka blodtrykket, iallefall!
Prinsessa 07,engleprinsen 08, Prinsen 09 og vesle kylling -12. Kos&kaos!

#5 Lisse_01

Lisse_01

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 068 Innlegg:
  • StedKristiansand

Skrevet 08 august 2012 - 07:36

Skjønner jeg godt hvis du har.
Hadde det vært meg hadde jeg byttet fastlege.
Men du kan ringe legekontoret og si du vil til en annen lege i dag så fort som mulig. Du MÅ ikke til fastlegen din.

#6 VinterSol+2

VinterSol+2

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 328 Innlegg:
  • StedØstlandet

Skrevet 08 august 2012 - 08:02

Altså, igjen.. Er du i tredje trimester, ring føden!

Desverre har de fleste legene lite kompetanse innen svangerskapsomsorg
Prinsessa 07,engleprinsen 08, Prinsen 09 og vesle kylling -12. Kos&kaos!

#7 Lisse_01

Lisse_01

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 068 Innlegg:
  • StedKristiansand

Skrevet 08 august 2012 - 09:01

Enig. Ring føden

#8 Neriad

Neriad

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 132 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 10:08

Du kan ha en begynnende svangerskapsforgiftning, og det skal man ikke spøke med! Hodepine er et av de vanligste symptomene. Du bør minimum få sjekket blodtrykket, og det snarest! Det skal legen din klare å få til i løpet av dagen, bare dra dit og nekt å dra før de har målt. Helst bør du ta med urinprøve også, det er jo bare å dyppe ned i en strimmel, det tar dem 5 sekunder.
Hvis ikke, finnes det ikke en helsestasjon med jordmor du bare kan dra til? Eller kjenner du noen som har boldtrykksmåler hjemme?

Til slutt, får du ingen forståelse, så ring føden og be dem ringe på legen din.

#9 Revenka78

Revenka78

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 208 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 11:05

Jeg har hatt hodepine siden lørdag. Dro til føden for en kontroll av blodtrykk og urin på mandag for å utelukke svangerskapsforgiftning. Fikk en full sjekk av babyen men de fant ikke ut av hodepinen. Har fortsatt hodepine men klarer meg uten smertestillende. Syns det er greit å dra til legen. Bedre å være på den sikre siden!

#10 Celcius73

Celcius73

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 819 Innlegg:
  • StedVestlandet

Skrevet 08 august 2012 - 11:28

Enig med de andre, ring direkte til føden, så du får en skikkelig sjekk :)
Moden mamma til Englegutt d.f 06 og Trassetrollet 08. Veslejenta er født august 12.

#11 Kulaa

Kulaa

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 158 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 11:57

Da sitter jeg på lege kontoret, venter på svar på blodprøver da urin og blodtrykk var fint! ;) Vikar for legen min i dag, føler meg mye tryggere nå! :) Hadde fått ned 3kg på 2 uker og symfysemålene lå litt under der de pleier å ligge(har fulgt kurven min 100% til nå), betyr dette at baby og går ned i vekt eller ikke legger på seg??

#12 romheg♥ mammas skatt♥

romheg♥ mammas skatt♥

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 721 Innlegg:
  • Stedmøre og romsdal

Skrevet 08 august 2012 - 12:06

Vis innleggKulaa skrev 08 august 2012 - 11:57:

Da sitter jeg på lege kontoret, venter på svar på blodprøver da urin og blodtrykk var fint! ;) Vikar for legen min i dag, føler meg mye tryggere nå! :) Hadde fått ned 3kg på 2 uker og symfysemålene lå litt under der de pleier å ligge(har fulgt kurven min 100% til nå), betyr dette at baby og går ned i vekt eller ikke legger på seg??
kor langt e du på vei da? kan vare at babyn ha festa hode eller synke langt ned i bekkenet så magen har synke. da flate jo målet ut noe.

#13 Følelsesvims

Følelsesvims

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 633 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 12:15

Symfysemål kan bli ganske forskjellige hvis det er flere ulike personer som tar dem, så det ville jeg ikke tenkt så mye på :)

Gått ned tre kilo kan jo være så mangt, plutselig har du spist litt mindre i dag (tom i magen) enn forrige gang, drukket litt mindre...? Ser du har vært kvalm og med lite matlyst, så kanskje har du fått i deg litt for lite? Tror knøttene i magen er ganske flinke til å forsyne seg av det de trenger (på bekostning av mor, hehe), så hvis prøvene er fine er nok alt bra! Lurt av deg å gå til legen, og så fint at du fikk en du synes godt om!

#14 Kulaa

Kulaa

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 158 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 14:22

Alle prøver i dag så fine ut :) tok noen prøver jeg ikke får svar på før i morgen, så da blir det spennende å se hva han sier i morgen :) Følte virkelig han tok meg på alvor og testet det han kunne osv! :) Fikk tips for å prøve å få i meg mere mat, andre ting som kan hjelpe mot hodepinen også! Dette var en lege som man virkelig merker at kan det han driver med i tilegg til at du merker at han bryr seg.. :) Disse Wikipedia/Google legene er jeg ikke særlig begeistret for, de nikker og sier jaha, lettest løsning og rett hjem, i min fastleges tilfelle, stort sett paracet og senga ;) Hørtes ut som denne legen skulle være vikar for min lege helt fram til etter jul, hvertfall ut September, så da kan jeg puste lettet ut og slipper å bytte fastlege i svangerskapet! :D