Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Omvisning på Drammen sykehus

• Logg inn for å svare
1 svar til dette emnet

#1 November-spire-79

November-spire-79

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 399 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 07:13

Hei vi har fått time for en omvisning på sykehuset i Drammen siden vi er førstegang og ikke aner hva vi går til ;)

Dette er jo spennende men nå lurer jeg litt på om dette er noe alle gjør? Er dette noe som man får fri fra jobben for å gå på?Har jeg krav på dette?

Vil jo gjerne bruke denne timen, men ikke hvis jeg må ta ulønnet fri. ( har over to timer reisevei til sammen også ) Hvor lenge vil en slik time vare sånn ca. ?

Dette ble mange spørsmål ;)

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Jordmor Siw

Jordmor Siw

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 147 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 10:45

Hei, på deg!
En omvisning på fødeavdelingen inneholder gjerne også en samtale med jordmor om hva som vil skje når dere kommer for å føde, hva de kan tilby av smertelindring og om dere har noen spesielle ønsker for fødselen/barseloppholdet.

Dette er kun et tilbud, og overhodet ikke noe dere må delta på dersom dere ikke vil. Det blir ikke foretatt noen undersøkelser, så dette erstatter ikke noen svangerskapskontroller på noen som helst måte.
Likevel anbefaler jeg deg å ta i mot dette tilbudet siden dere skal gjennom dette for første gang siden det er greit å vite hvordan avdelingen ser ut, og ikke minst vite hvor dere skal parkere og sånne ting som kan bli litt fomlete med rier i kroppen.
Det gis fritak fra jobb når det gjelder svangerskapskontroller, men jeg er litt usikker på om dette også gjelder for slike omvisninger.
Masse lykke til :)