Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

2 mnd baby som ikke vil sove på dagen

• Logg inn for å svare
1 svar til dette emnet

#1 nls

nls

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Skrevet 07 august 2012 - 21:38

Har en 2 mnd gammel baby som ikke vil sove på dagtid. Dette resulterer i en veldig urolig og grinete baby. Jeg merker at jeg nå blir helt tussete når kvelden kommer. Det eneste jeg gjør om dagen er å bære han rundt, og heller ikke da sovner han. Men han gråter ikke. Føler det er fryktelig travle dager, og man blir så fortvilet når de gråter. Kan legge han på gulvet på et teppe og der kan han ligge i max et kvarter før han blir uttolmodig og begynner å makke og gråte. Mine dager går kun ut på å bysse og bære. Jeg er helt utslitt. Noen som har gode råd? Han sover en liten halvtimenår vi går tur i vognen, men jeg kan ikke gå tur hele dagen! Hilsen sliten mamma...

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Jordmor Kristina

Jordmor Kristina

Ivrig bruker

• Moderator
  • 1 444 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 20:46

Hei du!

Det kan se ut som om dette spørsmålet skulle til et annet forum, men siden det ligger her så svarer jeg :)

Min første tanke når jeg leser det du skriver, er at dette er et barn som tydeligvis liker aller best å være inntil deg for å føle ro og trygghet. Har du forsøkt et bæresjal e.l? Da kan du også få gjort litt andre ting, samtidig som den lille har det fint og ikke gråter.

Etterhvert vil det også bli mere greit å ligge litt alene, og barnet lærer at når han roper (gråter) på deg, ja så kommer du - igjen og igjen. Det vil etterhvert gjøre han trygg, og han vil kunne ligge lengre perioder for seg selv, og også sovne alene.

Håper tanken min kan komme til nytte.
Masse lykke til videre med den lille!