2) Clearblue + er en dritt-test. Jeg tester så godt som alltid svakt positivt på den, godt innenfor tidsfristen - uten at jeg er gravid. Note to self: Ikke kjøp den! (Men om de ikke har andre tester på apoteket, så kjøper jeg den, uansett)
3) Streker blir EGENTLIG ikke tydeligere når man stirrer lenge på dem. Prøve-kvinner har et syn som ingen andre mennesker i verden, og kan se nyanseforskjeller fra blendahvit til 0, 0001%rosa/blå uten problemer - og ønskestreker er bedre enn ingen streker. Note to self: Ikke test tidlig og sitt og stirr på en pinne! (I praksis: Plukker testen fra hverandre, ser på den i alle vinkler i alle mulige lys...)
4) Symptomene på graviditet er i virkeligheten svært like symptomene på at mensen kommer. Om man leter etter et symptom, så finner man det. (ganske likt ønskestreker, egentlig...) (I praksis - hmmmm - er ikke brystvorta en anelse mørkere i kveld? Har jeg ikke litt stikninger i magen?)
5) Ikke stress med å bli gravid. Ta det med ro og kos deg, uten å tenke på en eventuell graviditet. (I virkeligheten temper jeg, sjekker cervix og utflod, teller dager, sørger for å ha sex rundt EL og tester ALT for tidlig).
Dette innlegget har blitt redigert av najaden: 07 august 2012 - 20:46