Gå til innhold

Ting jeg har lært (men ikke praktiserer)


najaden

Anbefalte innlegg

1) Det er idioti å teste før IKM. Det volder skuffelser og falske håp - og det blir dyrt i lengden. Et svangerskap varer i ni måneder, og det har ingenting å si om man venter til dagen etter IKM med å teste. (Selv tester jeg slavisk, med apotektester, fra dag 9 dpo. Idiot.)

 

2) Clearblue + er en dritt-test. Jeg tester så godt som alltid svakt positivt på den, godt innenfor tidsfristen - uten at jeg er gravid. Note to self: Ikke kjøp den! (Men om de ikke har andre tester på apoteket, så kjøper jeg den, uansett)

 

3) Streker blir EGENTLIG ikke tydeligere når man stirrer lenge på dem. Prøve-kvinner har et syn som ingen andre mennesker i verden, og kan se nyanseforskjeller fra blendahvit til 0, 0001%rosa/blå uten problemer - og ønskestreker er bedre enn ingen streker. Note to self: Ikke test tidlig og sitt og stirr på en pinne! (I praksis: Plukker testen fra hverandre, ser på den i alle vinkler i alle mulige lys...)

 

4) Symptomene på graviditet er i virkeligheten svært like symptomene på at mensen kommer. Om man leter etter et symptom, så finner man det. (ganske likt ønskestreker, egentlig...) (I praksis - hmmmm - er ikke brystvorta en anelse mørkere i kveld? Har jeg ikke litt stikninger i magen?)

 

5) Ikke stress med å bli gravid. Ta det med ro og kos deg, uten å tenke på en eventuell graviditet. (I virkeligheten temper jeg, sjekker cervix og utflod, teller dager, sørger for å ha sex rundt EL og tester ALT for tidlig).

Endret av najaden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

he he, måtte dra på smilebåndet når jeg leste dette:-) Som om jeg skulle sagt det selv! Kjenner meg veldig igjen gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Genialt! Hahaha :D Lovet meg selv etter forrige kjemiske at jeg IKKE skulle teste før ikm. Den som sved av hundrelapp på hundrelapp 8 dpo var meg. Kan avlegge samme løfte nå, men jeg vet med 100% sikkerhet at jeg vil bryte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...gjett hvem som testet med clearblue + i morges... På dag 10. Med spotting, som betyr at mensen er like om hjørnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt! Hahaha :D Lovet meg selv etter forrige kjemiske at jeg IKKE skulle teste før ikm. Den som sved av hundrelapp på hundrelapp 8 dpo var meg. Kan avlegge samme løfte nå, men jeg vet med 100% sikkerhet at jeg vil bryte det.

 

Anbefaler billigstrimler, så slipper du i hvert fall å svi av 100kr neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flirer godt her! Senest for to dager siden sa kona at etter neste forsøk så må jeg vente til riktig tid med å ta test! Gjett hvem som ble litt muggen haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne må jeg bare dra opp igjen :) såå fantastisk, sitter å smiler og småler for meg selv her ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

I dag testet jeg, ventet de fem minuttene testen krevde, ingen strek....seks minutter, ingen strek...i søpla med den...

 

2 timer senere? Plukket testen opp fra søpla og stirret litt til....fant en skyggestrek...fikk mensen ti minutter senere. Kødder ikke.

 

Jau vesst...

 

 

Endret av UndrendeUllteppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha :-) Fantastisk, Undrende Ullteppe :-) Nå måtte jeg smile høyt. Er det mulig, liksom..! Vi er skrudd sammen på en merkelig måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he..følte meg truffet.Og likevel blir jeg superoverrasket hver gang jeg har blitt gravid ".Hva i helv...hvordan kunne det gå til?? Går det ann? Hva har skjedd? Baby i magen?? Som om elementær seksualundervisning ved et under har gått i glemmeboka:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...