Gå til innhold

Tidlig ul i uke 5-6


*stjernebaby ønskes*

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som har vært til ultralyd i uke 5-6 og fått beskjed om tvillinger?

hvordan så det ut? klare fostersekker ? var det tydelig å se? eller ble det ikke oppdaget da men på seinere ul?

 

var på ultralyd og legen var usikker på om hu kunne se mer enn ett hjerte.

den ene ungen var vist tydelig mens evnt den andre var ifølge mannen grumsete og ikke tydelige og jevne hjerteslag.

skal til ul om ett par uker igjen, men blir helt gal av å ikke vite.

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

jeg var på ul 7+3 da vi fant tvillinger... jeg så etterhvert fostersekkene, men synes generellt d var vanskelig å se.. gynekologen var derimot ikke i tvil.. jeg vet ikke, men kan jo forandre seg ganske mye fra uke 5-6?? kanskje jeg ikke var så mye til hjelp nå, men ønsker deg lykke til!!! :)

Lenke til kommentar

Hm, jeg var på ultralyd i uke 5 men da ble ikke tvillingene oppdaget. Var igjen på UL i uke 7-8 og da var det plutselig 2! Men den ene så absolutt mer stusselig ut en den andre- men dette kan jo være "vinkelen på UL apparatet" mens gyn. Målte tvilling 1 så man bare en sort, tom fostersekk hos tvilling 2 , men da hun vinklet litt på apparatet og dyttet meg litt på magen ble den tydeligere!

Lenke til kommentar

Trur kanskje jeg må forbrede meg på at det nok er en også heller bli positivt overasket om det skulle vise seg å være rett i at hun kaaaanskje så en til.

slitsomt å gå sånn å lure, men er jo ikke så mye man får gjort heller.

leser jo om de som har vært på tidlige ul`er uten å ha oppdaget noe før på ordninær ul.

 

Fuglemamma: hvordan så fostersekken ut på tvilling 2? så du at det var en sekk eller var det bare grått?

Lenke til kommentar

Mine ble oppdaget i uke 7. Så helt klart at det var to fostersekker med en tykk skillevegg imellom:) fostrene så jeg bare som en gråhvit avlang substans, og så hjertet når gynekologen "zoomet" ;)

Lenke til kommentar

Trur kanskje jeg må forbrede meg på at det nok er en også heller bli positivt overasket om det skulle vise seg å være rett i at hun kaaaanskje så en til.

slitsomt å gå sånn å lure, men er jo ikke så mye man får gjort heller.

leser jo om de som har vært på tidlige ul`er uten å ha oppdaget noe før på ordninær ul.

 

Fuglemamma: hvordan så fostersekken ut på tvilling 2? så du at det var en sekk eller var det bare grått?

 

Mannen min mente at han så to prikker på UL i uke 5 men den var grå. Jeg sa at det kunne vært plommesekken, og så tenkte vi ikke noe mer på det..

 

Men i uke 7 så man tydelig to fostersekker :)

Lenke til kommentar

Annonse

Hm, jeg var på ultralyd i uke 5 men da ble ikke tvillingene oppdaget. Var igjen på UL i uke 7-8 og da var det plutselig 2! Men den ene så absolutt mer stusselig ut en den andre- men dette kan jo være "vinkelen på UL apparatet" mens gyn. Målte tvilling 1 så man bare en sort, tom fostersekk hos tvilling 2 , men da hun vinklet litt på apparatet og dyttet meg litt på magen ble den tydeligere!

 

Ja det er sant at vinklingen kan ha noe å si og det at hu sleit litt kan jo ha innvirkning. men slo begge hjertene på ul i uke 7-8 ? så dere hjertet til tvilling2 før hu fikk vinklet ett bedre bilde?

huff masse spm men jeg blir litt gal av å ikke vite hehe.

 

tenker at det kan være tvillinger men at jeg ikke må låse meg helt fast i det.

Lenke til kommentar

Vi var på ultralyd i uke 8, da så vi bare en. Og så så jeg noe som jeg spurte hva var, legen sa det var plommesekken, men i ettertid har jeg jo lurt... Var på ny ul i uke 12 og da var det helt klart bare en der. Og så på ordinær ultralyd i uke 19 ser jordmora på meg og sier: Ettersom dette er prøverør så har du vel vært på ultralyd tidligere? Sa de at det var to? Eh... Litt av et sjokk. Dama sa hun hadde hørt om de som bare så en i uke 5-7, men at det ikke ble oppdaget i uke 12 var første gang hun opplevde. Og hun var ikke akkurat nyutdannet...

Hos meg fant de ikke skillevegg på vanlig ultralyd, men da jeg kom på Riksen for vidre oppfølging var det en tynn vegg - de har vissnok bedre utstyr. Får nå tett oppfølging fordi det er stor risiko for TTTS, men så langt har alt gått bra. 23 uker i dag! Er egentlig litt glad jeg ikke visste noe tidligere, det har vært tøffe uker siden vi fikk vite om komplikasjonene. Hadde jo gått rundt og vært enda mer redd for å miste om jeg visste det var to med problemer inni der.

 

Lenke til kommentar
Vi var på ultralyd i uke 8, da så vi bare en. Og så så jeg noe som jeg spurte hva var, legen sa det var plommesekken, men i ettertid har jeg jo lurt... Var på ny ul i uke 12 og da var det helt klart bare en der. Og så på ordinær ultralyd i uke 19 ser jordmora på meg og sier: Ettersom dette er prøverør så har du vel vært på ultralyd tidligere? Sa de at det var to? Eh... Litt av et sjokk. Dama sa hun hadde hørt om de som bare så en i uke 5-7, men at det ikke ble oppdaget i uke 12 var første gang hun opplevde. Og hun var ikke akkurat nyutdannet... Hos meg fant de ikke skillevegg på vanlig ultralyd, men da jeg kom på Riksen for vidre oppfølging var det en tynn vegg - de har vissnok bedre utstyr. Får nå tett oppfølging fordi det er stor risiko for TTTS, men så langt har alt gått bra. 23 uker i dag! Er egentlig litt glad jeg ikke visste noe tidligere, det har vært tøffe uker siden vi fikk vite om komplikasjonene. Hadde jo gått rundt og vært enda mer redd for å miste om jeg visste det var to med problemer inni der.

 

åj så utrolig at de ikke så noe før ordinær ul. helt utrolig.

Håper det går bra med de og at du etterhvert vil få to friske unger.

Lenke til kommentar

Vi er inne på ultralyd nesten en gang i uka nå, senest i dag. Og forholdene tatt i betraktning fikk vi så gode nyheter som vi kunne få :) Det er fortsatt stor forskjell på veksten på de to, men det begynner å gjevne seg ut med fostervann. Må jo bare ta alle gode nyheter til seg, og håpe det ikke skjer noe dramatisk de nærmeste ukene. Blir trolig lagt inn for daglig oppfølging når jeg tipper over i 3. trim, så jeg har det som mål. Om jeg går til bortimot termin så får det være bonus :)

Lenke til kommentar

Annonse

men hvordan går det med deg da? har du vært på flere ul?

 

Skal på ul til torsdag.. aaaah så lenge å vente..

da blir det 3 uker siden sist, så håper på å få litt mer svar denne gangen.

kan nesten ikke vente ....

Lenke til kommentar

åå spennende!! krysser fingrene for deg!!! og litt megselv da, skal på ul til tirsdag;)

de burde kunne se mye mer denne gangen, blir godt å få noen svar tenker jeg;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ble nysgjerrig av å lese. Var det to der?? :)

 

Vi var på ul og der så vi bare en. men er ikke helt overbevist kjenner jeg for legen var utrolig rask og "leita" ikke heller. altså det virket ikke som at hu sjekket rundt .

også har jeg mage som om jeg skulle vært 14 mnd på vei haha

men det som var positvt var at vi fikk beskjed at vi var 11+3, dvs at jeg hadde rett på forrige ul med hvor langt jeg var og legen tok feil.

skal til ul igjen for litt nærmere sjekk til uka så da får vi nok avklart det helt.

 

:)

Lenke til kommentar
Ok:) så utrolig spennende! En spire er uansett bedre enn ingen, men er det tvillinger i familien da?

 

Ja vi er ufattelig glade.

Som tidligere slitere har vi vært gjennom en del, men denne gangen satt den selv.

Nei har ikke noe tvillinger i familien, men siden jeg har pco og veldig mange egg liggende så er det jo mulig at det detter fler om de greier å løsne.

 

Men vi er glade og tar imot det vi kan få :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...