Hun har påvist eggallergi. Reagerer med å vli syk og spy av noen biter av bolle med penslet egg på.
Mener hun i helgen reagerte på at det var egg på bordet.
Hva gjør jeg? Hva kan legen finne ut eller bestemme om elever i klassen ikke kan ha egg i matpakke. Sfo helt eggfritt el??
Dette er vel ikke noe jeg som mor bare kan bestemme over sfo/andres mat pakke?
Hva gjør jeg for å finne ut hvor allergisk jenta er mot egg?
Opprettet av
Anonym bruker
, aug. 07 2012 19:21
4 svar til dette emnet
Skrevet 07 august 2012 - 19:21
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 07 august 2012 - 19:37
Dra til en allergolog, de kan hjelpe deg med å vurdere hvor allergisk hun er.
Skrevet 07 august 2012 - 19:41
hva er det, og hvor finner jeg en slik?
hi
hi
Skrevet 07 august 2012 - 19:52
Man kan ta blodprøver hos fastlegen, og resultatet vi gi en pekepinn på hvor allergisk hun er. Du kan også be om henvisning til utredning for allergi på sykehuset.
Husk på at det kan være flere ting hun reagerer på. Allergier kan også forverre seg hvis man blir utsatt for det man reagerer på flere ganger.
Husk på at det kan være flere ting hun reagerer på. Allergier kan også forverre seg hvis man blir utsatt for det man reagerer på flere ganger.
Skrevet 07 august 2012 - 20:05
vet ikke hva jeg skal svare. Er oppgitt.
Hun har hatt eggallergi i 6 år, fra hun var 1 år. (når jeg ammet hadde hun så masse eksem som ble bedre når jeg sluttet å amme, og jeg spiste mye egg, så hun var nok allergisk da også)
hun har også nøtteallergi, og atopisk eksem, som i det siste har vært veldig dårlig.
Hun fikk en reaksjon da vi spiste egg til frokost (ikke hun da)
svie i øyne, rennende øyne, røde kinn og masse eksem på hals.
Hun har hatt eggallergi i 6 år, fra hun var 1 år. (når jeg ammet hadde hun så masse eksem som ble bedre når jeg sluttet å amme, og jeg spiste mye egg, så hun var nok allergisk da også)
hun har også nøtteallergi, og atopisk eksem, som i det siste har vært veldig dårlig.
Hun fikk en reaksjon da vi spiste egg til frokost (ikke hun da)
svie i øyne, rennende øyne, røde kinn og masse eksem på hals.