Hei,
Jeg er i uke 28+6 og har den siste uken kjent en rask puls som også kan sees utenpå huden helt øverst på magen, nesten under høyre bryst, men mer mot mellomgulvet. Det dirrer kraftig i noen sekunder og kan kjennes litt ut som leamus. Hva kan dette være? Jeg begynte plutselig å tenke på om noe er i klem i livmorne/morkaken?
På forhånd, takk for svar!
Puls øverst i mellomgulvet/noe i klem?
Opprettet av
mama78
, aug. 07 2012 10:16
1 svar til dette emnet
Skrevet 07 august 2012 - 10:16
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 07 august 2012 - 17:23
Hei, på deg!
Jeg er litt usikker på hva dette er, men det faktisk ikke umulig at det kan være nettopp det du sier, en slags leamus, dvs muskelrykninger.
Dette er i så fall helt vanlig og iallefall ikke noe du skal bekymre deg for. Hvorvidt man kan få mer av dette i svangerskapet fordi det strekkes og presses på musklene etterhvert som livmoren vokser er jeg usikker på, men det høres ikke utenkelig ut.
Du kan jo nevne dette for legen din også, i tilfelle han/hun har andre forslag til hva dette er.
Ha en fin-fin dag
Jeg er litt usikker på hva dette er, men det faktisk ikke umulig at det kan være nettopp det du sier, en slags leamus, dvs muskelrykninger.
Dette er i så fall helt vanlig og iallefall ikke noe du skal bekymre deg for. Hvorvidt man kan få mer av dette i svangerskapet fordi det strekkes og presses på musklene etterhvert som livmoren vokser er jeg usikker på, men det høres ikke utenkelig ut.
Du kan jo nevne dette for legen din også, i tilfelle han/hun har andre forslag til hva dette er.
Ha en fin-fin dag