Gå til innhold

Stavemåte og uttalelse på dette navnet.


Mrs.Steel

Anbefalte innlegg

Vi bestemt oss for navn (mer eller mindre) men er litt usikre på stavemåte. Er også litt nysgjerrig på å vite hvordan dere ville uttalt navnet - selv om vi vet hvordan vi vil uttale det.

 

Den lille jenta i magen skal hete Annabel/Annabell/Annabelle

Hvilken stavemåte er best?

 

Og legger dere trykket på Anna eller Bell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bestemt oss for navn (mer eller mindre) men er litt usikre på stavemåte. Er også litt nysgjerrig på å vite hvordan dere ville uttalt navnet - selv om vi vet hvordan vi vil uttale det.

 

Den lille jenta i magen skal hete Annabel/Annabell/Annabelle

Hvilken stavemåte er best?

 

Og legger dere trykket på Anna eller Bell?

 

Jeg ville valgt Annabell - jeg uttaler det med trykk på Anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt Annabelle, med stum e. Jeg forstår egentlig ikke hvordan navnet kan uttales forskjellig? Uttaler det Anna-bell. Fint navn, men ville som sagt holdt meg til original skrivemåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan jeg uttaler navnet kommer an på hvordan det er stavet. Om det står Annabell sier jeg Annabell. Om det står Annabelle med e sier jeg Annabelle med uttalt e. Så enkelt er det.

 

Men jeg sier Annabell med trykk på Anna, og ikke AnnABeLL. ;)

 

Jeg synes Annabell er best skrivemåte, om dere ikke vil at e-en skal uttales så ser jeg ingen grunn til å sette på en e.

 

Synes Annabell er et fint navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for input :-) vi var på 3D ultralyd i dag og det er helt klart en Annabell i magen! Tror vi ender opp med den stavemåten også. Selv om den internasjonale er med e til slutt. Redd folk som ikke kjenner henne skal uttale e'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det bør skrives Annabel. Samme med Isabel og Isobel.

 

Ja, det var det vi egentlig hadde bestemt oss for også... men så spurte vi litt rundt og flere av de vi spurte uttalte da navnet ANNAbeeel.... og det ble liksom helt feil for oss... Vi vil at det skal uttales som AnnaBELL med et liiite trykk på bell.

Argh! Skal ikke være enkelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel eller Annabelle. Trykket er uansett på Bell. Tror de færreste vil finne på å uttale den siste, stumme e'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabell likte jeg best. Jeg uttaler navnet med noenlunde likt trykk både på Anna og bell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gabrielle, Marielle, Isabelle og Arielle, mange navn som skrives med en e på slutten son ikke blir uttalt. Så synes argumentene her blir tynne... Skriv det på den måten dere liker best :) Argumentet for å ta med en e er jo at alle disse navnene har trykket på slutten, hvertfall de jeg kjenner til. Flott navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh!! At det skal være så vanskelig!! Starter med Annabel som skrivemåte, så gikk vi over til Annabelle, så bestemte vi oss for Annabell, men nå er vi tilbake til Annabelle igjen.... Vi kommer jo helt klart til å velge den vi synes er best, men vi ombestemmer oss hele tiden, så det blir ikke så lett. Godt det er to mnd igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabrielle, Marielle, Isabelle og Arielle, mange navn som skrives med en e på slutten son ikke blir uttalt. Så synes argumentene her blir tynne... Skriv det på den måten dere liker best :) Argumentet for å ta med en e er jo at alle disse navnene har trykket på slutten, hvertfall de jeg kjenner til. Flott navn :)

 

De navnene du lister opp der blir jo uttalt med e på slutten! Så for meg ble ikke dette et argument.

Om alle navnene har trykket på slutten og det er grunnen til å ha en e, er jo det en engelsk regel. Den har vi jo ikke i Norge, så tror veldig mange vil uttale navnet med e, så lenge ingen har korrigert på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninnes datter heter Annabelle med stum e (faren er engelsk), og blir kalt for Bella. Nydelig navn og nydelig jente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville skrevet Annabell. Ville også skrevet Isabell, men ville nok skrevet Marielle og Gabrielle (men i dette siste navnet uttales jo e-en.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville skrevet Annabell. :-) Ser finest ut og minst misforståelser på uttale. Legger nok et ørlite trykk på Bell som dere. Veldig fint navn, gleder meg til å treffe henne. Sees søndag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...