Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Er jeg den eneste som ikke tar tidlig UL?

• Logg inn for å svare
28 svar til dette emnet

#21 Tredjemann på vei :D

Tredjemann på vei :D

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 146 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 19:28

Vis innleggragna79 skrev 06 august 2012 - 21:08:

Vis innleggTobarnsmamma - ønsker nr.3 skrev 06 august 2012 - 21:02:

Har ikke tatt tidlig UL på noen av mine to, men har (som deg HI) ikke hatt noen komplikasjoner eller mangelfulle tegn på graviditet, så jeg så ingen grunn til det. Dessuten ser jo ikke babyen ut som en skikkelig baby ved uke 10 f.eks.?
Var på ul i uke 10-11 med min første. Da såg en godt att det var ett lite foster :)
Jo, du ser vel at det er et foster, men ikke noe mer enn det. Du ser hverken antydning til utseende eller kjønn. Og jeg har personlig ikke noe behov for UL for å få bekrefta en graviditet, for det merkes gjerne på kroppen (og grav.testen) uansett;-)

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 Vårbarnet med vårspire

Vårbarnet med vårspire

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 304 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 22:19

Mange som ikke er på tidlig ul. Jeg har vært det pga blødninger og mistet all følelse av å være gravid. Testene var fortsatt positive, men første graviditet endte med ma i uke 18. Hadde vært dødt i 13 uker, hadde hatt blødninger og smerter, men kroppen trodde fortsatt at jeg var gravid så testene var positive. Derfor ville jeg se liv denne gangen for å roe meg ned. Sykehuset vil også følge meg opp med ul pga habituell abort. Kjenner ei som tok tidlig ul for moro skyld. Det syns jeg er unødvendig, men vi er alle forskjellige.
"I know God would not give me anything that I could not handle,
I just wish he would not trust me so much".

#23 annhelengs

annhelengs

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 80 Innlegg:

Skrevet 09 august 2012 - 07:25

Vis innlegghåpefull<3 skrev 06 august 2012 - 20:58:

Jeg tok ikke tidlig ul første gang og fikk et stort slag i trynet på ordinær ul. Denne gangen har riksen "pålagt" meg å ta tidlig ul. Men hadde alt gått bra første gang hadde jeg aldri vurdert tidlig ul.
   Hva gikk galt første gangen? Ikke det  at jeg har noe med det,men bare lurte. Jeg var nemlig på tidlig UL i går,noe jeg trodde var i uke 11 og 4 dager. Men endte opp med 6 uker og 3 dager. Knøttet var så lite,ikke var det hjerte slag men legen mente det ville komme om noen dager. Jeg vet ikke hva jeg føler nå,gitt opp litt kan man si,føler det er noe galt

#24 håpefull<3

håpefull<3

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 016 Innlegg:

Skrevet 09 august 2012 - 07:48

Den lille var syk (ikke levedyktig), så måtte avbryte  svangerskapet. huff, det var nok ikke forventet nei. håper du bare har trodd at du er mye lengre på vei, og at det ikke er det andre alternativet :/ masse lykke til! håper du får det svaret du ønsker kjapt :)

#25 najaden

najaden

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 943 Innlegg:

Skrevet 09 august 2012 - 07:55

Jeg har hatt tidlig ultralyd i to svangerskap - begge på grunn av blødninger/styrtblødninger.
termin 23. april!

#26 Forventningsfull med baby

Forventningsfull med baby

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 374 Innlegg:

Skrevet 09 august 2012 - 08:13

Vi bestilte privat ul pga blødning. Var redd vi mistet og ville vite så snart som mulig. Babyen hadde det heldigvis bra. Hadde ikke tatt tidlig ul dersom jeg ikke hadde blødd. Du er helt normal og absolutt ingen dårlig mor!

#27 annhelengs

annhelengs

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 80 Innlegg:

Skrevet 09 august 2012 - 08:23

Vis innlegghåpefull<3 skrev 09 august 2012 - 07:48:

Den lille var syk (ikke levedyktig), så måtte avbryte svangerskapet. huff, det var nok ikke forventet nei. håper du bare har trodd at du er mye lengre på vei, og at det ikke er det andre alternativet :/ masse lykke til! håper du får det svaret du ønsker kjapt :)
Har vært hos legen flere ganger nå,og ut ifra hans beregninger når siste mens var hadde jeg termin 2/3 mars,alle prøver hos legen har vært bra. men jeg følte tidlig UL var trygt,ville se hjerteslag. Men der var det bare en liten spire og ingen hjerte slag ennå. Legen dere oxo mente det ville komme innen noen dager,men føler kroppen er anderledes og at noe er galt

#28 håpefull<3

håpefull<3

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 016 Innlegg:

Skrevet 09 august 2012 - 08:30

Vis innleggannhelengs skrev 09 august 2012 - 08:23:

Vis innlegghåpefull<3 skrev 09 august 2012 - 07:48:

Den lille var syk (ikke levedyktig), så måtte avbryte svangerskapet. huff, det var nok ikke forventet nei. håper du bare har trodd at du er mye lengre på vei, og at det ikke er det andre alternativet :/ masse lykke til! håper du får det svaret du ønsker kjapt :)
Har vært hos legen flere ganger nå,og ut ifra hans beregninger når siste mens var hadde jeg termin 2/3 mars,alle prøver hos legen har vært bra. men jeg følte tidlig UL var trygt,ville se hjerteslag. Men der var det bare en liten spire og ingen hjerte slag ennå. Legen dere oxo mente det ville komme innen noen dager,men føler kroppen er anderledes og at noe er galt

huff, ikke noe særlig hvis du selv føler det er noe galt:/ håper at kroppen din bare har spilt deg et merkelig puss, at det er hjerteslag der neste gang :)  men om du er sikker på når siste mens var, så er det jo rart å plutselig være så mye kortere på vei... håååper det går bra <3

#29 ragna79

ragna79

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 57 Innlegg:

Skrevet 09 august 2012 - 22:37

Vis innleggTobarnsmamma - ønsker nr.3 skrev 08 august 2012 - 19:28:

Vis innleggragna79 skrev 06 august 2012 - 21:08:

Vis innleggTobarnsmamma - ønsker nr.3 skrev 06 august 2012 - 21:02:

Har ikke tatt tidlig UL på noen av mine to, men har (som deg HI) ikke hatt noen komplikasjoner eller mangelfulle tegn på graviditet, så jeg så ingen grunn til det. Dessuten ser jo ikke babyen ut som en skikkelig baby ved uke 10 f.eks.?
Var på ul i uke 10-11 med min første. Da såg en godt att det var ett lite foster :)
Jo, du ser vel at det er et foster, men ikke noe mer enn det. Du ser hverken antydning til utseende eller kjønn. Og jeg har personlig ikke noe behov for UL for å få bekrefta en graviditet, for det merkes gjerne på kroppen (og grav.testen) uansett;-)
En ser faktisk att det er en baby der, men utsende ok kjønn e vel ikkje det som er viktigst og se for de fleste når de velger og ta tidlig UL.  Nå er det vel ikkje så mange som tar UL for å få bekrefta graviditet da. De fleste har vel en grunn til å se om alt er bra. Har selv vært prøver i 10 år, maaaange Spontan aborter og greier rett og slett ikkje å roe meg ned og glede me over det før i veit alt ser bra ut:)
lykkelig mamma til gutt 1 år, gravid igjen med termin mars/april