Gå til innhold

For gammel til å få barn, nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når man føler seg for gammel og heller ikke er i stand til å ta seg av barnet.

Noen vil være for gamle som 35-åringer, og andre kan være veldig fint skikket som 45-åringer. Dette er veldig individuelt, så jeg tror ikke man kan sette en bestemt grense!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ein er nokon-og-førti. Med tanke på at forventa levealder er 81 år i Noreg, så bør ein prøve å bli ferdig med barn-laging før ein er halvvegs i livet.

 

Men dette er det eg personleg tenkjer er optimalt. Det kan jo sjølvsagt inntreffe hendingar og omstendigheiter som gjer at ein ikkje kan velje det optimale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestemorgenerasjonen fikk jo ofte barn i 40-åra, til tross for at de ble kjerringer mye før på den tiden og hadde kortere forventa levetid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det

Bestemorgenerasjonen fikk jo ofte barn i 40-åra, til tross for at de ble kjerringer mye før på den tiden og hadde kortere forventa levetid...

 

Det var vel mykje pga manglande prevansjonsalternativ? I tillegg hadde ein storfamilien rundt seg på ein heilt annan måte før, noko som kanskje gjorde ein mindre sårbar og utsett om ein skulle miste ein forelder som ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fint få barn i starten av førtiårene. Mange kommer ikke i overgangsalder før rundt 50, men personlig synes jeg man kan avslutte barneproduksjonen når man passerer 45.

 

Jeg fikk første ungen da jeg var 31. Av ymse årsaker har vi ikke fått flere ennå, men om vi skal ha flere så setter jeg grense ved 40. Har ikke så lyst til å få unger etter 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...