Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hva er galt med å forlate en baby noen minutter i bil? I skyggen selvfølgelig

• Logg inn for å svare
60 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 453 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 05:27

"Man forlater ikke en baby i en bil". Selvfølgelig gjør man ikke det når bilen står midt i solsteika og babyen gråter. Men: min baby sover utrolig godt i bilstol og våkner så p si aldri uten å bli vekket. Jeg hat flere ganger valgt å la henne sove videre i bilen mens jeg har stukket kjapt innom butikken for å handle et par småting. Barnevernet neste?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Soveposen

Soveposen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 616 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 05 august 2012 - 05:54

Et par minutter i skyggen når h*n skader jo ikke. Herregud da, er måte på hvor hysterisk man skal være (men jeg er førstegangs, uten master og under 25 da - så egentlig har jeg ikke snøring på noen ting som helst).

#3 Soveposen

Soveposen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 616 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 05 august 2012 - 05:54

Når h*n sover*

#4 Kajsa ♂♂

Kajsa ♂♂

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 62 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 06:16

Du har kanskje ikke fått med deg at biler kan begynne å brenne også når de er av.
Man går ikke fra en baby i bilen. Punktum.

Mine får ikke bli alene i bilen før nærmere skolealder, de må forstå hvordan de kommer seg ut. Og de skal være våkne. En sovende fireåring kommer seg heller ikke ut dersom han/hun sitter med fempunktssele.

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 453 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 06:49

Vis innleggKajsa ♂♂ skrev 05 august 2012 - 06:16:

Man går ikke fra en baby i bilen. Punktum.  

Hvem har utnevnt deg til diktator?

#6 Musemorbr /

Musemorbr /

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 4 840 Innlegg:
  • StedNord i nordland

Skrevet 05 august 2012 - 06:55

Selv 30 sekunder er for mye om en annen bil treffer bilen med barnet i. Ja, det kunne skjedd med deg også i bilen, men alt er mer skremmende når babyen opplever noe alene. Bilen kan også begynne å brenne, og det kan gå fort. Mye kan skje på kort tid. Hvor lenge synes du det er ok at en annen bil står inntil din, med en sint hund som bjeffer og knurrer? Eller hva med en hysterisk kvinne som er overbevist om at barnet holder på å dø og har vært der inne lenge. Hvor mange sekunder og minutter skal hun få lov til å holde på? Til babyen er panisk hylgråtende? Til hun har knust ruten og tatt babyen ut? Bruker du to minutter kan hun allerede ha rukket å forlate med babyen, i retning av politistasjonen. Alt kan skje, og selv om det sansynligvis ikke gjør det, er det dumt å sjanse når det gjelder barnet sitt.
Man kommer ganske langt med sunn fornuft, en positiv innstilling, og kanskje litt sjokolade nå og da. :D

#7 min<3

min<3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 950 Innlegg:

Jeg hadde før gjort det uten problemer. Men i fjor sommer brant faktisk bilen vår :( det startet i motoren og tok ikke lang tid før bilen stod i flammer,det skjedde etter at samboer hadde parkert bilen. Tenk å hatt to barn i hver sin bilstol i den bilen... :(

#8 Lille♥mitt

Lille♥mitt

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 012 Innlegg:

Jeg gjør det kun om jeg skal en snartur innom en kiosk (borte under ett minutt og da er jeg max 20 meter unna bilen), og ungen sover. Jeg ville ikke gjort det dersom jeg skulle inn på butikken og handle en del,  men jeg dømmer ikke de som gjør det.. det går jo helt sikkert bra,  men er hønemor så blir så stressa av tanken på at babyen våkner og er alene :P

#9 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 453 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 07:16

Fordi det er så mye som kan skje.. Bilen kan brenne, bilen kan bli stjålet med babyen i, noen kan gå inn i bilen og ta babyen, noen kan kræsje inni bilen din. Jeg kan forstå at det er slitsomt å dra med bilstolen inn hvis man bare skal ha et par ting, men jeg har alltid gjort den ekstra jobben. Har to barn på 2,5 og 5 år nå, og de må også bli med meg inn i butikken. Selv om jeg bare skal kjøpe en liter med melk..

#10 Linn2007

Linn2007

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 311 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 07:20

Jeg gjør det aldri. Har en femåring som gjerne vil sitte i bilen mens jeg er i butikken, henter søskenbarnet i bhg ol. men hun får ikke lov.

#11 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 453 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 07:20

Vis innleggKajsa ♂♂ skrev 05 august 2012 - 06:16:

Du har kanskje ikke fått med deg at biler kan begynne å brenne også når de er av.

Ja, dette skjer stadig vekk hjemme hos oss. Utrolig irriterende.

#12 sillyfilly og Olivia

sillyfilly og Olivia

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 603 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 07:48

Har gjort det et par ganger om jeg bare skal inn og feks ha melk og brød. Ja alle disse tinga KAN skje. Ulykker hender. Men om man skal gå og tenke på alt som muligens kan skje så blir man jo helt tullerusk i hodet. Vi må ha bittelitt tillit til våre medmennesker.

#13 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 453 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 07:52

Ja, jeg gjorde det de to gangene jeg måtte inn og betale for bensinen. Hun sov så og si ikke i det hele tatt som liten, og da var det ikke nødvendig å vekke henne ved å ta henne ut av bilen i 20 sek. Jeg gikk ikke inn før det var ledig kasse, og fulgte med på bilen. Verre var det med bf som mente helt oppriktig at det var normalt å forlate nyfødte babyer i bilen når man skulle handle............

#14 me_87

me_87

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 315 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 08:09

Når jeg var liten så skulle vi bare rett inn på matbutikken å handle noen småting,lillesøsteren min sov så mamma lot hun bare sove mens vi gikk inn.
Lillesøsteren min var så liten at mamma trodde ikke at hun klarte å låse opo selv.
Når vi kommer tilbake så er søsteren min vekke!
Å rett ved siden av butikken var en veldig trafikkert vei der bilene kjører veldig fort så det kunne vært livsfarlig!
Etter å letet litt så fant vi hun heldigvis like hel.

#15 2 hjertegull :)

2 hjertegull :)

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 607 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 08:12

Enig med musemor og annie 08.16..
man tar ikke sjangsen..
"Du kan ikke bli sint på dumme folk, de vet bare ikke bedre..."

#16 *Smiley*

*Smiley*

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 508 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 08:18

Vis innleggAnonym bruker skrev 05 august 2012 - 05:27:

"Man forlater ikke en baby i en bil". Selvfølgelig gjør man ikke det når bilen står midt i solsteika og babyen gråter. Men: min baby sover utrolig godt i bilstol og våkner så p si aldri uten å bli vekket. Jeg hat flere ganger valgt å la henne sove videre i bilen mens jeg har stukket kjapt innom butikken for å handle et par småting. Barnevernet neste?

Bilen blir rimelig varm inni nå på sommeren, selv i skyggen.
Jeg går aldri fra de i bilen .

#17 Gulljnta

Gulljnta

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 273 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 08:23

http://www.vg.no/nyh...?artid=10052158

#18 VenterpåFar

VenterpåFar

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 720 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 08:31

Jeg kan mange ganger løpe inn på butikken å få tak i småting med mine i bilen. tar mine forhåndsregler så klart. men om jeg skal betale drivstoff på stasjonen, så drar jeg ikke med meg 3 unger ut av bilen for det alstå, så hysterisk er jeg ikke. kan skje mange ulykker uansett hvor barna er. kan skje ulykker om de står ute i vognen og sover også, men de fleste tar sjangsen!
Mor til 3 <3<3<3

#19 HeltAnonym

HeltAnonym

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 593 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 08:51

Har gått fra baby i bil EN gang, da hadde h*n nettopp sovnet, jeg skulle inn å betale, men var 5 meter fra bilen hele tiden, og hadde bilen i synet hele tiden, dvs det var et vindu mellom meg og bilen. Ellers går jeg ALDRI fra baby i bilen, man vet aldri hvor lenge man blir borte om man bare skal en snartur på butikken, plutselig er køen lang osv. Jeg går kun fra baby i bil når storesøsken eller andre er i bilen (som vet hvordan de kommer seg ut av bil, og som greier å ta med seg baby om de må ut).

#20 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 453 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 08:57

En ting er hva som kan skje med barnet og bilen, en annen ting er at det kan skje noe med deg.
Tiden går innimellom fortere en vi føler og plutselig har de to minuttene blitt til 15 også videre.

Eller du kan helt plutselig bli veldig dårlig, hadde ei venninne som plutselig besvimte når vi var ute og handlet en gang ingen tegn på at det skulle skje på forhånd. Det gikk fort en 20 minutter før hun kom såpass til seg selv at hun visste hva som hadde skjedd og husket hvor hun var.
Hadde dette skjedd mens hun løp en tur i butikken med barnet i bilen, ville jo ikke det vært noen som visste oppi det her at det satt et barn i den bilen.

Man kan havne midt i oppi noe bråk og ikke komme seg derfra på en stund, ja det er mye som kan skje.

Selvsagt går det i de fleste tilfeller bra, men jeg vil heller være hysterisk i andres øyne en å sette barna i fare.