Gå til innhold

Er så forbanna trøtt og lei av å måtte plassere unger rundtforbi i ferien! SÅ nå.......


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Heartbroken

Det dummeste argumentet jeg har lest så langt er "vet du ikke at barn koster?, sommerferien kommer hvert år - kan du ikke planlegge bedre?"

 

Ikke alle har jobber som har sommerferie forenelig med lærerferie.

Skal man da la være å få barn??

 

Selvsagt skal vi som hverken er hjemmeværende eller lærere få barn. Men siden vi vet at barna har 8-9 uker ferie mot våre 3-4-5, må vi planlegge ut fra egen situasjon.

 

Vi kan ikke forvente at andre ordner opp for oss og må finne andre løsninger. For noen er det å dele ferien mellom mor og far, noen har besteforeldre eller annen slekt som kan hjelpe og noen må ut på 'det åpne marked' og leige inn hjelp.

 

Det som er helt sikkert er at det ikke er arb.giver som skal ta støyten ved å finansiere egenmeldingsdager som blir brukt til barnepass!

 

Og det er dessuten sånn at sommerferien kommer hvert år :)

Endret av Heartbroken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Filifjonka

Men poenget i denne tråden er at HI synes det er greit å la arbeidsgiver betale for at hun har planlagt for dårlig. Det har kommet fram flere forslag til løsninger her som hun ikke er villig til å vurdere en gang.

 

Bruke SFO som kommunen faktisk har tilbud om.

 

Ansette en dagmamma disse tre dagene.

 

Be om ulønnet permisjon i tre dager.

 

Men nei, Hi synes arbeidsgiveren hennes godt kan lures og svindles til å betale for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Det er ikke din arbeidsgivers problem at du har barnepass men ikke vil bruke den bare fordi det ikke er der barna pleier å være. Tror dette er noe av det verste jeg har hørt, det handler om tre (3) dager, ikke et helt skoleår.

 

Og så kan jeg altså ikke skjønne argumentet om at dere ikke har råd til å ta tre dagers ulønnet permisjon i året... Reiser dere på ferie? Spiser annet enn first price produkter? Betaler ned på lån? Alt dette kan man spare på for å ha råd til ulønnet permisjon. Med to fulltidsinntekter har man råd til tre dager fri - hvis dere har et såpass tight budsjett som du gir uttrykk for kommer dere vel til å slite noe jævlig om vaskemaskinen eller kjøleskapet ryker, eller hva om barnet blir sykt mer enn 20 dager i året og du ikke har fler velferdsdager??

 

Vi har en av de beste velferdsordninger i hele verden, men om slike som deg underminerer den ved å utnytte egenmeldingssystemet skal det altså ikke så mye til at kabalen velter. Jeg kan fortelle deg at hver nordmann i snitt mottar mer fra samfunnet enn hva h*n bidrar med i skatt, så å si at du betaler tilbake ved å ikke jobbe i de tre dagene er bare tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slikt som dette som gjør at jeg er sterkt FOR gjeninnføring av karensdager.

 

Nordmenn er så bortskjemte og egoistiske at de ikke er verdt den tillitten velferdssystemet vårt er basert på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så mye respons på tråden min:-) Og så mange "sinte" tilbakemeldinger.

 

Jeg ser hva dere mener, og jeg forstår at mange synes det er snylting, som det forsåvidt er. MEN ikke alle har familie og venner å spørre til enhver tid. Hos oss jobber ett sett med besteforeldre, mens det andre ikke kan ha barnebarna alene (grunnet alvorlig sykdom). Egne søsken jobber og har samme problem som oss, og venner finnes det en grense for hvor ofte man vil "mase" på om barnepass. De har jo tross alt ferie selv, og skal ikke bli påtvunget barnevaktordninger bare fordi andre må jobbe.

Det er første år iår at vi har ei ukes ferie sammen, jeg og mannen. Det valgte vi, da vi har slitt en lengre periode. Har vært mye stress og kav, og vi virkelig trengte ei uke sammen som familie. Ikke minst barna har hatt godt av det.

 

Jeg er en lojal og trofast arbeidstaker. Jobber alltid ekstra når det trengs, og er aldri negativ til overtid - hvis jeg bare vet det litt på forhånd. Får mye skryt for fleksibilitet og innsats på jobben, så jeg har ingen følelse av å være ubrukelig i så måte.

 

Dårlig planlegging sier noen? Vel, som nevnt har ikke alle like forutsetninger for barnepass. Noen har aldri problemer med slikt, mens andre må slite for å få det til å gå ihop. Ikke alle familieliv er like, noe jeg ser at enkelte herinne har vanskelig for å se for seg.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filifjonka
Oi, så mye respons på tråden min:-) Og så mange "sinte" tilbakemeldinger. Jeg ser hva dere mener, og jeg forstår at mange synes det er snylting, som det forsåvidt er. MEN ikke alle har familie og venner å spørre til enhver tid. Hos oss jobber ett sett med besteforeldre, mens det andre ikke kan ha barnebarna alene (grunnet alvorlig sykdom). Egne søsken jobber og har samme problem som oss, og venner finnes det en grense for hvor ofte man vil "mase" på om barnepass. De har jo tross alt ferie selv, og skal ikke bli påtvunget barnevaktordninger bare fordi andre må jobbe. Det er første år iår at vi har ei ukes ferie sammen, jeg og mannen. Det valgte vi, da vi har slitt en lengre periode. Har vært mye stress og kav, og vi virkelig trengte ei uke sammen som familie. Ikke minst barna har hatt godt av det. Jeg er en lojal og trofast arbeidstaker. Jobber alltid ekstra når det trengs, og er aldri negativ til overtid - hvis jeg bare vet det litt på forhånd. Får mye skryt for fleksibilitet og innsats på jobben, så jeg har ingen følelse av å være ubrukelig i så måte. Dårlig planlegging sier noen? Vel, som nevnt har ikke alle like forutsetninger for barnepass. Noen har aldri problemer med slikt, mens andre må slite for å få det til å gå ihop. Ikke alle familieliv er like, noe jeg ser at enkelte herinne har vanskelig for å se for seg.......

 

Lojal arbeidstaker? Tror du virkelig arbeidsgiveren din ville sagt det om h*n visste dette? For uansett hvor mye du forsvarer og forklarer deg: Du svindler din arbeidsgiver til å betale deg for noe du burde ha løst på annen måte.

 

Og som en skriver over her, det norske velferdssystemet er basert på ærlighet.

 

Unnskyldningene dine er bare pisspreik, du har muligheter til å løse dette på andre måter enn å svindle arbeidsgiveren din, men du vil ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når systemet svikter oss så svikter vi systemet...

 

Jeg skjønner at du har en dårligfølese for jobben din. MEN jeg synes det står respekt av at du prioriterer barna dine så høyt.

Jeg ville gjort som deg. Bedre å ha litt dårlig samvittig het for jobben enn å svikte barna.

 

SYSTEMET SUGER! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filifjonka
Når systemet svikter oss så svikter vi systemet... Jeg skjønner at du har en dårligfølese for jobben din. MEN jeg synes det står respekt av at du prioriterer barna dine så høyt. Jeg ville gjort som deg. Bedre å ha litt dårlig samvittig het for jobben enn å svikte barna. SYSTEMET SUGER! :(

 

Unnskyld meg, men på hvilken måte suger systemet? Hi kan bruke SFO disse dagene (men hun vil ikke). Hun kan ansette en dagmamma (men hun vil ikke). Hun kan ta fri uten lønn og være ærlig mot sjefen og arbeidsplassen sin (men hun vil ikke).

 

Den som suger her er svindleren HI som mener det er helt greit å påføre arbeidsplassen ekstra utgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så mye respons på tråden min:-) Og så mange "sinte" tilbakemeldinger. Jeg ser hva dere mener, og jeg forstår at mange synes det er snylting, som det forsåvidt er. MEN ikke alle har familie og venner å spørre til enhver tid. Hos oss jobber ett sett med besteforeldre, mens det andre ikke kan ha barnebarna alene (grunnet alvorlig sykdom). Egne søsken jobber og har samme problem som oss, og venner finnes det en grense for hvor ofte man vil "mase" på om barnepass. De har jo tross alt ferie selv, og skal ikke bli påtvunget barnevaktordninger bare fordi andre må jobbe. Det er første år iår at vi har ei ukes ferie sammen, jeg og mannen. Det valgte vi, da vi har slitt en lengre periode. Har vært mye stress og kav, og vi virkelig trengte ei uke sammen som familie. Ikke minst barna har hatt godt av det. Jeg er en lojal og trofast arbeidstaker. Jobber alltid ekstra når det trengs, og er aldri negativ til overtid - hvis jeg bare vet det litt på forhånd. Får mye skryt for fleksibilitet og innsats på jobben, så jeg har ingen følelse av å være ubrukelig i så måte. Dårlig planlegging sier noen? Vel, som nevnt har ikke alle like forutsetninger for barnepass. Noen har aldri problemer med slikt, mens andre må slite for å få det til å gå ihop. Ikke alle familieliv er like, noe jeg ser at enkelte herinne har vanskelig for å se for seg.......
Lojal arbeidstaker? Tror du virkelig arbeidsgiveren din ville sagt det om h*n visste dette? For uansett hvor mye du forsvarer og forklarer deg: Du svindler din arbeidsgiver til å betale deg for noe du burde ha løst på annen måte. Og som en skriver over her, det norske velferdssystemet er basert på ærlighet. Unnskyldningene dine er bare pisspreik, du har muligheter til å løse dette på andre måter enn å svindle arbeidsgiveren din, men du vil ikke.

 

Ja, jeg tror fortsatt arbeidsgiveren min synes jeg er en bra ressurs på arbeidsplassen min, selv om jeg tar en egenmelding. Tenk - så "blåst" kan jeg være:-P

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt jeg HI. Har gjort det samme selv. Jeg er sikkert umoralsk, men jeg gir faktisk blaffen i om jeg svindler arbeidsplassen for de kronene de koster at jeg er hjemme med egenmelding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når systemet svikter oss så svikter vi systemet... Jeg skjønner at du har en dårligfølese for jobben din. MEN jeg synes det står respekt av at du prioriterer barna dine så høyt. Jeg ville gjort som deg. Bedre å ha litt dårlig samvittig het for jobben enn å svikte barna. SYSTEMET SUGER! :(
Unnskyld meg, men på hvilken måte suger systemet? Hi kan bruke SFO disse dagene (men hun vil ikke). Hun kan ansette en dagmamma (men hun vil ikke). Hun kan ta fri uten lønn og være ærlig mot sjefen og arbeidsplassen sin (men hun vil ikke). Den som suger her er svindleren HI som mener det er helt greit å påføre arbeidsplassen ekstra utgifter.

 

NEI MEN I ALLE VERDEND DAGER...

 

Jeg viste ikke at hun hadde tilbud om SFO, da bør hun vel bruke den plassen. Jeg har nok ikke lest tråden så godt.

 

MEN HI suger sier du. Det går da bare ikke ann å snakke sånn til folk. Jeg blir så hissig her jeg sitter nå.

 

Jeg skal lese litt igjennom tråden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filifjonka

Ja vel - da må jeg for første gang si at min tillit til folks ærlighet har fått seg en knekk. Får virkelig håpe at det blir innført karensdager, selv om det rammer oss som er ærlige nok til å kun si at vi er syke når vi faktisk er det.

 

Og ja, HI, jeg synes du er temmelig "blåst" - for å bruke ditt eget uttrykk om deg selv. Som ikke tar mer hensyn til arbeidsplassen din og kollegene dine enn at du synes det helt greit å svindle til deg sykepenger når du ikke er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når systemet svikter oss så svikter vi systemet... Jeg skjønner at du har en dårligfølese for jobben din. MEN jeg synes det står respekt av at du prioriterer barna dine så høyt. Jeg ville gjort som deg. Bedre å ha litt dårlig samvittig het for jobben enn å svikte barna. SYSTEMET SUGER! :(
Unnskyld meg, men på hvilken måte suger systemet? Hi kan bruke SFO disse dagene (men hun vil ikke). Hun kan ansette en dagmamma (men hun vil ikke). Hun kan ta fri uten lønn og være ærlig mot sjefen og arbeidsplassen sin (men hun vil ikke). Den som suger her er svindleren HI som mener det er helt greit å påføre arbeidsplassen ekstra utgifter.

 

Filifjonka:

 

1. SFO er ikke et tema, da ett av mine barn har store problemer med sosialisering der h*n allerede går på skole. H*n sliter med å komme inn i lek, og er veldig avhenging av det vante. Så nytt sted, nye voksne og nye barn er ikke aktuelt kun for noen få dager.

 

2. Dagmamma finnes det ikke her vi bor. Det er også vanskelig å få tak i tenåringsjenter, da de fleste her bor litt hos mor og litt hos far. Altså er de aktuelle rett og slett ikke tilgjengelige. Fremmede mennesker til barnepass er ikke et tema hos oss.

 

3. Ulønnet arbeid noen dager er sikkert greit for noen, men vi merker det godt. Det er av årsaker jeg ikke føler for å dele her.

 

Du synes jeg er vanskelig og mener jeg ikke prøver hardt nok? Vel, ikke alt her i livet er sort-hvitt. En dag vil du sikkert også skjønne det;-)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja vel - da må jeg for første gang si at min tillit til folks ærlighet har fått seg en knekk. Får virkelig håpe at det blir innført karensdager, selv om det rammer oss som er ærlige nok til å kun si at vi er syke når vi faktisk er det. Og ja, HI, jeg synes du er temmelig "blåst" - for å bruke ditt eget uttrykk om deg selv. Som ikke tar mer hensyn til arbeidsplassen din og kollegene dine enn at du synes det helt greit å svindle til deg sykepenger når du ikke er syk.

 

Du virker veldig sint Filifjonka. Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filifjonka
Ja vel - da må jeg for første gang si at min tillit til folks ærlighet har fått seg en knekk. Får virkelig håpe at det blir innført karensdager, selv om det rammer oss som er ærlige nok til å kun si at vi er syke når vi faktisk er det. Og ja, HI, jeg synes du er temmelig "blåst" - for å bruke ditt eget uttrykk om deg selv. Som ikke tar mer hensyn til arbeidsplassen din og kollegene dine enn at du synes det helt greit å svindle til deg sykepenger når du ikke er syk.
Du virker veldig sint Filifjonka. Hvorfor det?

 

Jeg blir sint og provosert av folk som misbruker velferdsordningene, lyver og jukser, og attpåtil går ut og skryter av det på nett.

 

De norske velferdsordningene er best i verden. Du trenger ikke dra spesielt langt av gårde for å finne langt dårligere ordninger, langt dårligere systemer.

 

Og ordningene er under press. Det har lenge vært snakket om karensdager for eksempel. vi har vel bortimot verdensrekord i sykefravær her i landet. Selv er jeg av den ærlige typen, jeg har aldri løyet på meg en egenmelding eller misbrukt noen av disse ordningene.

 

Og nå skjønner jeg at det er vi ærlige som skal betale for at noen synes det er helt greit å utnytte systemet maksimalt. Det provoserer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med Filifjonka. Det ER provoserende at en del misbruker gode velferdsordninger og at de ikke ser konsekvensene av det. Dere tenker kun på dere selv.

 

Heldigvis er de fleste nordmenn lojale og støttende til reglene. Se bare på grekerne hvordan det har gått der. Alt for mange der sniker seg unna skattebetaling noe som har ført til at staten har alt for lite penger til å betale sine forpliktelser for. Og DET er sammenlignbart fordi dette blir konsekvensen i Norge dersom ALLE kun begynner å tenke på seg selv

 

Samme med de som bruker og støtter svart arbeidskraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filifjonka, så bra for deg at du er av den ærlige typen, som lar jobben gå foran alt. Du får sikkert lønn for det i himmelen.

 

Ikke hi, men en som synes du virker veldig ovenfra og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånne snyltere som HI som kommer til å ødelegge velferdssystemet for de som TRENGER å kunne ta ut sykedager.

 

Om du hadde det minste skamvett hadde du snakket med sjefen om permisjon som du kunne arbeide inn igjen i form av overtid de neste månedene, siden du ikke er villig til å finne løsninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når systemet svikter oss så svikter vi systemet... Jeg skjønner at du har en dårligfølese for jobben din. MEN jeg synes det står respekt av at du prioriterer barna dine så høyt. Jeg ville gjort som deg. Bedre å ha litt dårlig samvittig het for jobben enn å svikte barna. SYSTEMET SUGER! :(
Unnskyld meg, men på hvilken måte suger systemet? Hi kan bruke SFO disse dagene (men hun vil ikke). Hun kan ansette en dagmamma (men hun vil ikke). Hun kan ta fri uten lønn og være ærlig mot sjefen og arbeidsplassen sin (men hun vil ikke). Den som suger her er svindleren HI som mener det er helt greit å påføre arbeidsplassen ekstra utgifter.
Filifjonka: 1. SFO er ikke et tema, da ett av mine barn har store problemer med sosialisering der h*n allerede går på skole. H*n sliter med å komme inn i lek, og er veldig avhenging av det vante. Så nytt sted, nye voksne og nye barn er ikke aktuelt kun for noen få dager. 2. Dagmamma finnes det ikke her vi bor. Det er også vanskelig å få tak i tenåringsjenter, da de fleste her bor litt hos mor og litt hos far. Altså er de aktuelle rett og slett ikke tilgjengelige. Fremmede mennesker til barnepass er ikke et tema hos oss. 3. Ulønnet arbeid noen dager er sikkert greit for noen, men vi merker det godt. Det er av årsaker jeg ikke føler for å dele her. Du synes jeg er vanskelig og mener jeg ikke prøver hardt nok? Vel, ikke alt her i livet er sort-hvitt. En dag vil du sikkert også skjønne det;-) HI

Så da er det bedre at du stjeler fra arbeidsgiver? Du vet at skulk er oppsigelsesgrunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dummeste argumentet jeg har lest så langt er "vet du ikke at barn koster?, sommerferien kommer hvert år - kan du ikke planlegge bedre?"

 

Ikke alle har jobber som har sommerferie forenelig med lærerferie.

Skal man da la være å få barn??

 

Personlig syns jeg det vitner om dårlig omsorgsevne å ikke se at sommerferien kommer og legge opp til at ungene har en som passer de. Uten at arbeidsgiver og kollegaer skal lide under det.

 

Dårlig omsorgsevne å ikke kunne planlegge og tilrettelegge. Faktisk noe barnevernet bruker mye tid til ved veiledning, rett og slett fordi enkelte ikke har så god omsorgsevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt hadde jo blitt mye bedre dersom alle norske skoler/barnehager tok fri uke 30-31-32, og alle norske arbeidstagere gjorde det samme! FELLESferie på hele linja, og hele Norge stoppet opp! :P

 

Hadde blitt veldig mange familier som fikk tre uker ferie sammen da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken
Når systemet svikter oss så svikter vi systemet... Jeg skjønner at du har en dårligfølese for jobben din. MEN jeg synes det står respekt av at du prioriterer barna dine så høyt. Jeg ville gjort som deg. Bedre å ha litt dårlig samvittig het for jobben enn å svikte barna. SYSTEMET SUGER! :(
Kan du være snill å fortelle meg hvordan systemet suger? Vi har en av verdens beste ordninger når det gjelder permisjon, barnehage og skole. At ingen system kan passe alle 100 % har de fleste forutsetninger for å forstå. Og når noe ikke passer oss helt, må vi være fleksible og finne andre løsninger - UTEN at vi gjør oss til svindlere av den grunn.

 

 

 

 

Når systemet svikter oss så svikter vi systemet... Jeg skjønner at du har en dårligfølese for jobben din. MEN jeg synes det står respekt av at du prioriterer barna dine så høyt. Jeg ville gjort som deg. Bedre å ha litt dårlig samvittig het for jobben enn å svikte barna. SYSTEMET SUGER! :(
Unnskyld meg, men på hvilken måte suger systemet? Hi kan bruke SFO disse dagene (men hun vil ikke). Hun kan ansette en dagmamma (men hun vil ikke). Hun kan ta fri uten lønn og være ærlig mot sjefen og arbeidsplassen sin (men hun vil ikke). Den som suger her er svindleren HI som mener det er helt greit å påføre arbeidsplassen ekstra utgifter.
Filifjonka: 1. SFO er ikke et tema, da ett av mine barn har store problemer med sosialisering der h*n allerede går på skole. H*n sliter med å komme inn i lek, og er veldig avhenging av det vante. Så nytt sted, nye voksne og nye barn er ikke aktuelt kun for noen få dager. 2. Dagmamma finnes det ikke her vi bor. Det er også vanskelig å få tak i tenåringsjenter, da de fleste her bor litt hos mor og litt hos far. Altså er de aktuelle rett og slett ikke tilgjengelige. Fremmede mennesker til barnepass er ikke et tema hos oss. 3. Ulønnet arbeid noen dager er sikkert greit for noen, men vi merker det godt. Det er av årsaker jeg ikke føler for å dele her. Du synes jeg er vanskelig og mener jeg ikke prøver hardt nok? Vel, ikke alt her i livet er sort-hvitt. En dag vil du sikkert også skjønne det;-) HI

 

Jeg får igjen lyst å spør om du rett og slett ikke var klar over at sommeren kom i år også?

 

Du har noen "flotte" argument for å forsvare svindelen din, men ingen av dem overbeviser om at du velger beste løsning - du velger den løsningen som passer deg best og som er enklest.

 

Om jeg skjønner deg rett, er det her snakk om tre dager du mangler barnepass? Hvordan er det da relevant at de tenåringene du kjenner "bor litt hos mor og litt hos far"? Jeg regner med at de er mobile, og ev kunne overnattet hos dere for å være barnevakt de tre dagene det gjelder?

 

Om det er helt umulig, har du hatt god tid til å knytte til dere en tenåring som er tilgjengelig - hadde du begynt for noen mnd siden, hadde det ikke vært snakk om at fremmede skal passe barna dine.

 

Du er full av dårlige unnskyldninger, og samme hvor mange ganger du gjentar det, så er du IKKE en god arbeidstager.

 

Og jeg syns heller ikke du er et godt forbilde for barna dine - noe som er enda mer alvorlig!

 

 

Filifjonka, så bra for deg at du er av den ærlige typen, som lar jobben gå foran alt. Du får sikkert lønn for det i himmelen. Ikke hi, men en som synes du virker veldig ovenfra og ned.

 

Her er det ikke snakk om å la jobben gå foran alt. Her er det snakk om å ikke være løsningsorientert, og å la det gå ut over jobben.

 

Jeg er faktisk sjokkert over mangelen på moral så mange viser her, og det beviser jo igjen at man er nødt til å ha strenge regler - for hvis man slakker litt på strikken, er det mange som ikke nøler med å utnytte systemet!

Endret av Heartbroken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev at systemet suger... Det var nok mest i sympati med HI og andre som skrev om sin vanskelige situasjon.

 

Selv har jeg lite problemer med sykelønsordningen, og jeg legger altid opp ferie gunstig i forhold til bhg ferie osv... Bare så det er sagt.

 

DET ER FEIL å UTNYTTE SYSTEMET! men å snakke så ned latende til folk som noen her inne gjør det er stygt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev at systemet suger... Det var nok mest i sympati med HI og andre som skrev om sin vanskelige situasjon. Selv har jeg lite problemer med sykelønsordningen, og jeg legger altid opp ferie gunstig i forhold til bhg ferie osv... Bare så det er sagt. DET ER FEIL å UTNYTTE SYSTEMET! men å snakke så ned latende til folk som noen her inne gjør det er stygt!!

 

Amen to that sylihe. Noen burde heller gå hen og pusse glorien sin, istedetfor å sitte her og rakke ned på andre som ikke er like bra mennesker som demselv:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev at systemet suger... Det var nok mest i sympati med HI og andre som skrev om sin vanskelige situasjon. Selv har jeg lite problemer med sykelønsordningen, og jeg legger altid opp ferie gunstig i forhold til bhg ferie osv... Bare så det er sagt. DET ER FEIL å UTNYTTE SYSTEMET! men å snakke så ned latende til folk som noen her inne gjør det er stygt!!

Så det er galt å kritisere noen for å vekge å stjele verdier i flere tusenkronersklassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...