Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

135ml hver 4 time til baby på 6 uker, for mye?

• Logg inn for å svare
6 svar til dette emnet

#1 Lykke26

Lykke26

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 126 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 19:18

Hun får mme og jeg er så i tvil om det er for mye? Hun virker heller ikke fornøyd når flasken er tom:/ hva tenker dere?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 <3Barn&Engler<3

<3Barn&Engler<3

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 269 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 19:24

Guttungen her hadde 150 ml pr måltid på den tiden, og det varte til han var 3 mnd, så økte vi nesten rett til 200. Kraftigere enn normalen, men han "flater" ut på vekt kurva nå, er snart 18 mnd, 86,5 cm og 13,3 kg
(men tror vekta er på nedover bane om dagen, han er hvertfall noe smalere i ansiktet, og "kulemagen" driver å flater ut)

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 369 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 19:28

Melkemengde ville jeg ikke bekymret meg for. Jeg har alltid latt barna mine regulere dette selv. De er mme-barn. Dersom de alltid tømmer flaska, begynner jeg å lage litt større porsjoner, så får de drikke til de er mette eller virker mer uinteressert i flaska. Sønnen min drakk mer enn din gjør, mens jenta mi drikker ganske mye mindre.. De var begge gode og tykke.

Dersom hun ikke virker tilfreds er det ikke sikkert det er fordi hun er sulten. Kanskje hun har vondt i magen eller sliter med å roe seg?

#4 studVest

studVest

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 325 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 20:07

Nå har jeg kun ammet hele veien. Husker pappaen hadde henne i tre-fire timer alene da hun var rundt 6 uker, og da fikk hun 180 ml utpumpet mm - det var da et helt måltid (og hun skulle visst gjerne hatt mer). Sikkert litt annerledes med mme som er mer næringsrikt. Jenta mi har ligget på normalen frem til nå :)

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 369 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 20:25

Fikk høre på helsestasjonen at de skal ha 30 ml MME for hver kilo de har på kroppen :) Er de 4 kilo skal de ha 120 ml. Dette er bare ett ca mål, og noen trenger mer mat enn andre. Så lenge de legger fint på seg, og ikke klager går det bare fint.

#6 GlemMegEi

GlemMegEi

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 794 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 00:00

Jenta vår er snart 12 uker og tar 120 ml..kanskje det er litt lite da?

#7 Lykke26

Lykke26

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 126 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 02:59

Siste kontroll så veide hun 4,480 forresten:) men det er 2 uker siden!

Takk for svar dere:)