Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Er dette utroskap da?

• Logg inn for å svare
36 svar til dette emnet

#21 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 174 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 18:05

Vis innleggAnonym bruker skrev 04 august 2012 - 18:01:

HI.... ser du skriver at du er sjalu, og at du skal spørre ham..... Vær bare litt obs på hva du nå risikerer hvis du tar det opp igjen. Det er 4 år - FIRE - år siden dette skjedde. Mannen din har bevist i alle disse årene at det er deg han vil ha. Hvis du nå lager en stor sak ut av dette, så risikerer du å såre ham fordi du fremdeles ikke stoler på ham og ikke minst at du ikke har tatt det opp før. Du risikerer å støte ham fra deg om du nå lager en scene ut av noe som mest sansynlig ikke var noe som helst utover at han trengte noen å snakke med.

Jeg vet..men jeg er litt ond i meg nå og litt redd for at han skal glemme hvor såret jeg ble..Forstå det de som kan..er bare livredd for å bli såret, så jeg på en måte er i forveien..vet ikke..
HI

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 174 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 18:06

Etter å ha lest de aller siste innleggene dine, HI, så tror jeg det er du som har problem her ift din sjalusi og det at du ikke greier å stole på ham.

Han har gjort alt du har sagt, til og med gitt deg 100 % tilgang til mobil osv.

Legg dette bak deg eller la mannen få slippe å være i et forhold med en person som ikke stoler på ham. Det er ikke riktig å fortsette et forhold uten tillit. Men trolig vil du heller ikke ha nok tillit til en evt ny partner.
Tror du skal begynne å stole på at du er bra nok og at han valgte deg for fire år siden.

Hvis du ikke greier å legge det bak deg så skaff deg hjelp for sjalusi - eller la ham gå! Det er på ingen måte riktig at mannen skal måtte forsvare og forklare seg fremdeles - fire år etter at han IKKE gjorde noe galt!

#23 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 174 Innlegg:

Vis innleggFruHottentott skrev 04 august 2012 - 18:04:

Jeg slet litt med å skjønne hvem som var hvem i denne historien din, men for meg er ikke dette utroskap. Tillitsbrudd vil jeg kalle dette.

Hehe, beklager. Av hensyn til min nabo så prøver jeg å være mest mulig anonym:P Samboer: Damen. Mannen: altså damen samboer. Og damen: single vennine

HI

#24 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 174 Innlegg:

Du mener at du er i din fulle rett til å bestemme hvem samboeren din kan være venn med? Du mener at det er ok å nekte han kontakt med mennesker han ønsker å ha i sitt liv? Du trekker frem det du påstår er utroskap fire år etter de hadde kontakt?

Tror du skal være veldig forsiktig og være glad for at han ikke har forlatt deg og det regime du legger opp til!

#25 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 174 Innlegg:

Du mener at du er i din fulle rett til å bestemme hvem samboeren din kan være venn med? Du mener at det er ok å nekte han kontakt med mennesker han ønsker å ha i sitt liv? Du trekker frem det du påstår er utroskap fire år etter de hadde kontakt?

Tror du skal være veldig forsiktig og være glad for at han ikke har forlatt deg og det regime du legger opp til!

#26 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 174 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 18:09

Vis innleggAnonym bruker skrev 04 august 2012 - 18:05:

Vis innleggAnonym bruker skrev 04 august 2012 - 18:01:

HI.... ser du skriver at du er sjalu, og at du skal spørre ham..... Vær bare litt obs på hva du nå risikerer hvis du tar det opp igjen. Det er 4 år - FIRE - år siden dette skjedde. Mannen din har bevist i alle disse årene at det er deg han vil ha. Hvis du nå lager en stor sak ut av dette, så risikerer du å såre ham fordi du fremdeles ikke stoler på ham og ikke minst at du ikke har tatt det opp før. Du risikerer å støte ham fra deg om du nå lager en scene ut av noe som mest sansynlig ikke var noe som helst utover at han trengte noen å snakke med.
Jeg vet..men jeg er litt ond i meg nå og litt redd for at han skal glemme hvor såret jeg ble..Forstå det de som kan..er bare livredd for å bli såret, så jeg på en måte er i forveien..vet ikke.. HI

Men fortsetter du slik så VIL du trolig bli såret.... men da er det selvforskyldt. Ingen orker å leve med stadig mistillit mot seg når man ikke har gjort og ikke gjør noe galt. Men lever man lenge nok med en slik mistillit så orker man trolig til slutt ikke mer.
Du må gjøre noe med DINE følelser, DIN redsel for å bli såret - ikke la frykten og sjalusien få styre livet ditt!

#27 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 174 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 18:09

Vis innleggAnonym bruker skrev 04 august 2012 - 17:50:

Det er ikke alltid at menn greier å snakke om slike vanskelige saker, selv med sine gode kompiser. Ofte kan det være lettere å snakke med en kvinne, også for en mann. Jeg ville kanskje ikke likt det så veldig godt, for det er jo så lett for å ha en liten spire av tvil/mistankt liggende igjen i etterkant. Men man kan jo også velge å se anderledes på det.... kanskje kan du faktisk takke denne kvinnen at hun var der for samboeren din akkurat i den tiden. Han fikk en fornuftig dame å prate med som ikke stod for nær, men likevel nær nok til at hun var "trygg" for ham å snakke med. Siden dere var i en så vanskelig situasjon at dere vurderte å gå fra hverandre kan jeg godt forstå at mannen valgte å skjule meldingene. Rett og slett fordi man i en slik situasjon dere var i lett får mistanker om ting som ikke trenger å ha noe sannhet i seg. Jeg tror mannen din prøvde å skåne deg og dine følelser, samtidig med at han trengte en å sortere sine egne tanker sammen med. Men mental utroskap? Nei, da mener jeg man må gå rundt og ha følelser og fantasier om en annen person og kanskje dele sider med seg selv som man aldri snakker om med sin samboer, kanskje til og med ha en flørt på gang selv om det ikke er sex involvert. Jeg tror faktisk du kan takke denne damen for at hun ga mannen den støtten han trengte for å sortere tankene og følelsene sine den gangen :) Så slipp det! :)

Takk for bra ord. Du sier noe der, men det er så vanskelig når man er så redd for å bli såret.., og at min mann er så sosial og litt flørtete av seg, og det plager meg!
Når det er sagt så elsker han meg, og har alltid tent på meg seksuelt og alt det der. Han er også litt sjalu på meg, så ikke vet jeg.

HI

#28 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 174 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 18:15

Vis innleggAnonym bruker skrev 04 august 2012 - 18:09:

Vis innleggAnonym bruker skrev 04 august 2012 - 17:50:

Det er ikke alltid at menn greier å snakke om slike vanskelige saker, selv med sine gode kompiser. Ofte kan det være lettere å snakke med en kvinne, også for en mann. Jeg ville kanskje ikke likt det så veldig godt, for det er jo så lett for å ha en liten spire av tvil/mistankt liggende igjen i etterkant. Men man kan jo også velge å se anderledes på det.... kanskje kan du faktisk takke denne kvinnen at hun var der for samboeren din akkurat i den tiden. Han fikk en fornuftig dame å prate med som ikke stod for nær, men likevel nær nok til at hun var "trygg" for ham å snakke med. Siden dere var i en så vanskelig situasjon at dere vurderte å gå fra hverandre kan jeg godt forstå at mannen valgte å skjule meldingene. Rett og slett fordi man i en slik situasjon dere var i lett får mistanker om ting som ikke trenger å ha noe sannhet i seg. Jeg tror mannen din prøvde å skåne deg og dine følelser, samtidig med at han trengte en å sortere sine egne tanker sammen med. Men mental utroskap? Nei, da mener jeg man må gå rundt og ha følelser og fantasier om en annen person og kanskje dele sider med seg selv som man aldri snakker om med sin samboer, kanskje til og med ha en flørt på gang selv om det ikke er sex involvert. Jeg tror faktisk du kan takke denne damen for at hun ga mannen den støtten han trengte for å sortere tankene og følelsene sine den gangen :) Så slipp det! :)
Takk for bra ord. Du sier noe der, men det er så vanskelig når man er så redd for å bli såret.., og at min mann er så sosial og litt flørtete av seg, og det plager meg! Når det er sagt så elsker han meg, og har alltid tent på meg seksuelt og alt det der. Han er også litt sjalu på meg, så ikke vet jeg. HI

altså ikke sjalu på meg, men sjalu av seg. litt.

#29 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 174 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 18:16

Vet du HI, dette synes jeg bare blir for dumt!!! Her går du rundt og lar en 4 år (!) gammel historie plage deg... Hvor dumt er ikke det?? Du ødelegger faktisk mer for deg selv med dette enn det din mann noen gang gjorde den gang det skjedde. Også gir du han skylda for at du går rundt og gnager på det han gjorde. Hvor bak mål er ikke det?

Unnskyld at jeg skriver så hardt til deg, men det er sannhet.... Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri ville klart å holde kjeft om hva som plager meg i forholdet med typen min. Klart jeg slenger ut noe negativt om han i ny og ne. Særlig om forholdet er på randen til brudd. Sånn er det å være menneske. Straks man forteller om det som plager, så blir det vonde liksom mindre vondt. Om man bruker en som kun er venn til dette, er det da helt det samme hvilket kjønn vennen har...

Mange skriver så fint her inne at det er så ille at han ikke løp til deg og prøvde å løse problemene, men det er jo en grunn til at man nesten bryter. Men klarer ikke å løse det problematiske. Da er det naturlig å lette hjertet hos en venn eller to. Klart det er kjpt at den som er/engang var den kjæreste persoen i livet ditt snakke dritt om deg.... Men det er behov vi mennesker har. Så vanskelig, så enkelt. Gi slipp på dette HI! La det gå! Det vil bedre hverdagen din så utrolig mye. Omfavn kjærligheten dere har nå og la den vokse seg sterkere :) Du skal se at forholdet deres tåler enda mer nå enn hva det gjorde før nesten bruddet!

#30 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 174 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 18:16

Vis innleggAnonym bruker skrev 04 august 2012 - 18:06:

Du mener at du er i din fulle rett til å bestemme hvem samboeren din kan være venn med? Du mener at det er ok å nekte han kontakt med mennesker han ønsker å ha i sitt liv? Du trekker frem det du påstår er utroskap fire år etter de hadde kontakt? Tror du skal være veldig forsiktig og være glad for at han ikke har forlatt deg og det regime du legger opp til!

Han elsker meg vel da. Dessuten har jeg mange gode sider. Og jeg er en pen dame, kan lett være utro selv. Har faktisk blitt lagt an på av en av hans kompiser! Men jeg kunne aldri gjort noe slikt! Er ikke skapt slik.HI

#31 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 174 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 18:19

Du gjør hvertfall en god innsats i å prøve å bli kvitt mannen din!

Om jeg skulle levd med stadig mistanke og anklager basert på grunnløs sjalusi, hadde jeg flyttet så snart jeg kunne.

Du legger opp til at han skal bli drittlei av maset ditt!

#32 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 174 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 18:23

Vis innleggAnonym bruker skrev 04 august 2012 - 18:16:

Vet du HI, dette synes jeg bare blir for dumt!!! Her går du rundt og lar en 4 år (!) gammel historie plage deg... Hvor dumt er ikke det?? Du ødelegger faktisk mer for deg selv med dette enn det din mann noen gang gjorde den gang det skjedde. Også gir du han skylda for at du går rundt og gnager på det han gjorde. Hvor bak mål er ikke det? Unnskyld at jeg skriver så hardt til deg, men det er sannhet.... Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri ville klart å holde kjeft om hva som plager meg i forholdet med typen min. Klart jeg slenger ut noe negativt om han i ny og ne. Særlig om forholdet er på randen til brudd. Sånn er det å være menneske. Straks man forteller om det som plager, så blir det vonde liksom mindre vondt. Om man bruker en som kun er venn til dette, er det da helt det samme hvilket kjønn vennen har... Mange skriver så fint her inne at det er så ille at han ikke løp til deg og prøvde å løse problemene, men det er jo en grunn til at man nesten bryter. Men klarer ikke å løse det problematiske. Da er det naturlig å lette hjertet hos en venn eller to. Klart det er kjpt at den som er/engang var den kjæreste persoen i livet ditt snakke dritt om deg.... Men det er behov vi mennesker har. Så vanskelig, så enkelt. Gi slipp på dette HI! La det gå! Det vil bedre hverdagen din så utrolig mye. Omfavn kjærligheten dere har nå og la den vokse seg sterkere :) Du skal se at forholdet deres tåler enda mer nå enn hva det gjorde før nesten bruddet!

Takk:) HI

#33 LillaGorilla♥♥

LillaGorilla♥♥

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 922 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 18:29

Du er nødt til å jobbe med ditt eget selvbilde, til tiltro til ham og sjalusien din, for å dra frem en episode som du beskriver 4 år etter, når han har bevist at han elsker deg og vil være med deg, det er å be om problemer.
Den som gir seg er en dritt.

#34 Netti***

Netti***

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 428 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 20:04

Vis innleggAnonym bruker skrev 04 august 2012 - 17:41:

Vis innleggAnonym bruker skrev 04 august 2012 - 17:40:

Vis innleggLilleva ❤ lillejenta si ❤ skrev 04 august 2012 - 17:36:

Jeg hadde ikke likt det så godt nødvendigvis, men utroskap, nei, det er det ikke i mitt hode. Jeg har selv mange mannlige venner, og kunne fint ha funnet på å snakke med en av dem om det om jeg hadde problemer i forholdet. Nettopp fordi de kanskje kan gi meg annen input i kraft av at de er menn. Så lenge det ikke har vært følelser inne i bildet, og bare gode samtaler, så synes ikke jeg det kan kalles utroskap i noen form. Men det er meg.
Ingen følelser nei. Ikke så jeg vet!! Mannen har som sagt ingen konktakt med vedkommende etter at jeg nektet han all kontakt med henne for 4 år siden!! Og før den tiden så leste jeg meldinger de hadde sendt til hverandre, og da sto det helt vanlig som: god helg. hvordan går det? hei og hå liksom. Men det jeg klikka på den gang var at det skulle være skjult, greit at han ikke ville jeg skulle se det, kanskje han var flau, men måten han dreiv å sletta meldinger osv, det var drøyt!!! HI

Jeg har ingen mannlige venner foresten. Det blir feil i mitt hodet!
HI

Kanskje det er problemet. Du har ingen mannlige venner. Derfor gjør du det mye større enn det er. Jeg har mange menn til venner, også mistet noen pga ny dame som ikke takler det. Men forsatt er 2 av mine beste venner menn. Aldri noe følelser for de, annet enn at jeg stortrives når vi drar på kafé i lag eller puben å skravler.

#35 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 174 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 20:24

Vis innleggNetti*** skrev 04 august 2012 - 20:04:

Jeg hadde ikke likt det så godt nødvendigvis, men utroskap, nei, det er det ikke i mitt hode. Jeg har selv mange mannlige venner, og kunne fint ha funnet på å snakke med en av dem om det om jeg hadde problemer i forholdet. Nettopp fordi de kanskje kan gi meg annen input i kraft av at de er menn. Så lenge det ikke har vært følelser inne i bildet, og bare gode samtaler, så synes ikke jeg det kan kalles utroskap i noen form. Men det er meg.
Ingen følelser nei. Ikke så jeg vet!! Mannen har som sagt ingen konktakt med vedkommende etter at jeg nektet han all kontakt med henne for 4 år siden!! Og før den tiden så leste jeg meldinger de hadde sendt til hverandre, og da sto det helt vanlig som: god helg. hvordan går det? hei og hå liksom. Men det jeg klikka på den gang var at det skulle være skjult, greit at han ikke ville jeg skulle se det, kanskje han var flau, men måten han dreiv å sletta meldinger osv, det var drøyt!!! HI
Jeg har ingen mannlige venner foresten. Det blir feil i mitt hodet! HI
Kanskje det er problemet. Du har ingen mannlige venner. Derfor gjør du det mye større enn det er. Jeg har mange menn til venner, også mistet noen pga ny dame som ikke takler det. Men forsatt er 2 av mine beste venner menn. Aldri noe følelser for de, annet enn at jeg stortrives når vi drar på kafé i lag eller puben å skravler.

Alle menn jeg har truffet har likt meg mer enn enn venn, slik har det alltid vært. Ikke vet jeg hvorfor. HI

#36 Netti***

Netti***

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 428 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 20:54

Vis innleggAnonym bruker skrev 04 august 2012 - 20:24:

Vis innleggNetti*** skrev 04 august 2012 - 20:04:

Jeg har ingen mannlige venner foresten. Det blir feil i mitt hodet! HI

Alle menn jeg har truffet har likt meg mer enn enn venn, slik har det alltid vært. Ikke vet jeg hvorfor. HI

Da kan du ikke sette grenser.
Jeg tar de alltid med å hilse på mannen min, og snakker litt ekstra om han en liten periode når de begynner få mere enn vennskapfølelser. Dette går over igjen. Når man trives og praten kommet lett kan det fort skje. Jeg er trygg på meg selv og mitt forhold til mannen og da er det lett å sette grenser og stoppe slike følelser. Iallfall med en del menn. Noen må man bare la gå...

#37 Isola & Lillegull +2

Isola & Lillegull +2

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 279 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 03:48

Definitivt ikke utroskap! Ærlig talt! Skal man ikke få lov til å diskutere ting med andre? Samme om man snakker om ting på sms eller Face to face! Skal man gi full rapport om hva man har snakket om til en hver tid for å ikke være utro?? Herlighet! Denne dama høres ut som ei skikkelig øks! Rart han gidder.....