Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Klarer du å ta like godt vare på barna dine når det er flere negative ting som forsurer livet ditt?

• Logg inn for å svare
8 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 484 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 16:08

Tenker da på hvis en venninne av deg har sviktet deg grovt, mannen har vært utro, et familiemedlem har dødd, du blir avvist av noen pga misunnelse, kjærlighetssorg osv. Klarer du likevel å være den mammaen du ønsker å være eller går du som meg rundt i en boble og klarer ikke helt å være tilstede? Jeg gråter aldri foran ungene, men går og kverner om og om igjen på disse negative tingene og det påvirker jo energien min.

Kan legge til at jeg gjør alt jeg kan for at jeg skal være like engasjert som ellers.

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Idril Vardamir

Idril Vardamir

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 429 Innlegg:
  • StedBodø

Skrevet 04 august 2012 - 16:18

Klarer nok å ta godt vare på jentungen ja, men kan ærlig si at jeg er mer hissig og sliter med å holde oppe humøret.

Men så var ikke jentungen hjemme da det skjedde noe som brøyt meg helt ned...
Ta vare på det du har, for du vet ikke hva det er før du har mistet det...

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 484 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 16:29

Nei, da er jeg ikke en like god mamma som ellers..

#4 magica fra tryll

magica fra tryll

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 108 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 16:31

Nei

#5 Miip you!

Miip you!

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 591 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 04 august 2012 - 16:47

Nei det klarer jeg nok ikke, selv om jeg prøver aldri så hardt. Vi er bare mennesker vi også.
Common sense is not so common after all.

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 484 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 16:49

Nei dessverre, er mye mer utålmodig og ikke minst litt "fjern". Men klarer jo alltid ta vare på barna slik at de har alt de trenger osv, men er nok litt fjern og mer i min egen verden hvis noe spesielt skjer!

#7 Gjest_SnabelA og Kitty_*

Gjest_SnabelA og Kitty_*
  • Gjest

Skrevet 04 august 2012 - 16:52

Vis innleggAnonym bruker skrev 04 august 2012 - 16:08:

Tenker da på hvis en venninne av deg har sviktet deg grovt, mannen har vært utro, et familiemedlem har dødd, du blir avvist av noen pga misunnelse, kjærlighetssorg osv. Klarer du likevel å være den mammaen du ønsker å være eller går du som meg rundt i en boble og klarer ikke helt å være tilstede? Jeg gråter aldri foran ungene, men går og kverner om og om igjen på disse negative tingene og det påvirker jo energien min. Kan legge til at jeg gjør alt jeg kan for at jeg skal være like engasjert som ellers.

Nei, da kan jeg være noe distre da det negative kan kverne litt ekstra.

Men gjør mitt beste på å holde humøret oppe selv om det er vanskelig og lar tristheten ta over etter hun har lagt seg.

#8 Collette

Collette

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 332 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 18:06

Ja, jeg tror det, men jeg blir helt klart annerledes. Jeg kan godt gråte foran barna og snakke om hvorfor jeg er lei meg. Da er det lettere å komme gjennom dagen. :-)

#9 Magia

Magia

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 114 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 18:57

Jeg klarer å ta like godt vare på barnet mitt ja, men det betyr ikke at det ikke vises at jeg er sint/såret/lei meg eller hva det måtte være. Jeg mener ikke at man er dårlig mor dersom man viser at man tar innover seg det som skjer ellers i livet :) Jeg prøver å ikke la følelsene gå utover han da, men det er lov å være litt distrahert en periode.