Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Fødselshistorie.. positiv lesning for de som gruer seg til fødsel :-)

• Logg inn for å svare
7 svar til dette emnet

#1 trestjerner

trestjerner

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 62 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 15:31

Litt sen oppdatering her, men tenkte jeg kunne dele vår historie.

Jeg er nå trebarnsmor, og selv om jeg har født før, har jeg gruet for fødselen. Sett for meg masse rart i sene nattetimer :-) Termin var 02.08.
22. juli var en regnfull dag, så jeg tok det heeelt med ro den dagen. Været var trist, så det ble en avslappende dag. Når jeg la meg om kvelden, kjente jeg noen tak, litt sterkere enn kynnere. Disse gikk over, og jeg sov godt om natta. Neste morgen hadde vi sex. Når jeg sto opp, tok disse sammentrekningene seg opp igjen. På ingen måte vonde, men jeg kjente dem. De var uregelmessige, så planen var å ikke ringe føden før de tok seg opp. Jeg vasket huset og klær den dagen, handlet på butikken osv. Kl. 19 hørte og kjente jeg et knekk nedentil. Gikk på badet, og så at det var kommet litt blod. Mannen min kom hjem akkurat da, så jeg sa at vi må legge barna og ringe føden. Kl. 19.30 tok riene seg opp, så jeg ringte føden og sa vi kom. Nå var riene ganske rette og vonde! Klarte å ta meg en kjapp dusj, og pakke resten av fødebagen. Svigermor kom for å passe barna, og vi reiste hjemmefra ca. 20.10. Vi har 45 min reisevei til føden, så mannen min var da litt skeptisk til å kjøre da riene var tette og jeg pustet og ynket meg. Jeg kjente at å vente på ambulanse var uaktuelt, så vi kjørte. Det var litt av en kjøretur, med 2 og 3 minutter mellom riene. Det var vondt, men jeg var rolig og pustet og tenkte på barna mine og at vi snart skulle få møte lillesnuppa. Jeg var redd for å komme på sykehuset og få beskjed om at det bare var 4-5 cm åpning. Vi ankom sykehuset ca. kl. 21. De hørte meg i gangene for å si det slik ;-) Fikk meg en rullestol og mannen fikk meg opp til fødeavdelingen. Når de hørte meg, tok de rullestolen fra mannen min og sprang nedover gangene og inn på fødestua. Opp i senga og sjekket åpning. Full åpning sa jordmor. "Press!" "Jeg hører det er det du vil". Jeg lurte på om de ikke skulle ta vannet først, men det ordnet seg selv, fikk jeg beskjed om. 3 pressrier, og ut kom lille gulljenta vår, sammen med vannet og med fosterhinna på hodet (seierslue som de kaller det). Jeg gråt, for jeg var sjokkert, overveldet og lykkelig! Sydde 2 små sting, som ikke var vonde å sy. De brukte litt bedøvelsesspray.
Fra vi ankom føden til hun var ute gikk det 14 minutter!

Jenta var 3460 g, 51 cm og selvfølgelig verdens nydeligste lille prinsesse.
Føler meg så heldig som tross alt fikk en intens, men veldig fin og rask fødsel. Formen min er også fin.
Nå koser vi oss hjemme. Hun er så langt en rolig liten frøken.

Lykke til alle dere som venter! Det er sååå verdt det!

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 kaklemor

kaklemor

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 317 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 16:30

For det første; GRATULERER :) :) :)

Denne fødselen er jo rene drømmefødselen :)

Kos dere masse med det nye avkommet :)

#3 Rødhette <3 09 <3 12

Rødhette <3 09 <3 12

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 029 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 18:05

Gratulerer så mye! Høres ut som en drømmefødsel! :)

#4 1G+1G :D

1G+1G :D

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 4 576 Innlegg:
  • StedTrondheim

Skrevet 04 august 2012 - 18:08

Gratulerer så masse :D jeg og vil ha en slik fødsel :D
Ser ut som spira sitter etter 19 pp denne gang. 030413 er gutten ventet :D

#5 Marianse

Marianse

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 16 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 18:25

Oi, dette var positiv lesning! Kos dere videre.

#6 ChriVil~stolt mamma~

ChriVil~stolt mamma~

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 83 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 21:28

Ååååå gratulerer så mye :-)

#7 ~HelenMarie+3jenter~

~HelenMarie+3jenter~

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 479 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 07:45

Gratulerer så mykje.

#8 AquaGrownup

AquaGrownup

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 661 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 11:28

ååh så fint.. godt å lese fine historier :) blir rørt jeg hehe
førstegangs så tenker jo litt av og til på hvordan det vil være. men det blir som det blir, og håper jo på en fin fødsel :)