Gå til innhold

Hvordan går vi frem her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kort fortalt...

 

Min venninne har ett barn på 4 år. Min venninne og hennes x kjæreste (far til barnet) skilte lag for 2 år siden. Barnet bor hos mor, men far har samvær annenhver helg + hver torsdag.

 

Muntlig avtale mellom min venninne og barnefar var 1500kr i mnd, som far skulle betale mor. Far betalte i ca 2-3 mnd, før han ikke "gadd mer". Min venninne er ganske sliten etter diskusjoner med barnefar å har spurt meg om hjelp.

Så hvordan går vi frem med å kreve penger fra barnefar? Skal man fylle ut skjemaer? Skal man kontakte nav direkte for en personlig samtale? Jeg aner ingenting om dette, det gjør ikke venninnen min heller.....

 

Det er flere grunner med barnefar som gjør at hun ikke har orket dette tidligere. Men jeg har pusjet litt på, fordi jeg mener barnefar ikke skal slippe så lett unna. Hun er enig, men har ikke hatt ork til å begynne med dette alene- å her kommer jeg inn i bildet:)

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok å laste ned skjema på nett, og fylle ut. Da får man også vite hva slags dokumentasjon hun må legge med, f.eks dokumentasjon på barnehageutgifter, egen inntekt osv. Sendes/leveres så til NAV. Husk å krysse av på at hun vil at NAV skal kreve inn pengene for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...