Føler at alt går i mot alle regler jeg tidligere har lært i fra forige jobben jeg var i. Jeg jobber i en ferskvare og her varmer de mat som er utgått på dato,pluss at de ikke har ik-mat system. Noe de er plikta og ha, med tanke på og følge med på dato og rullering og vist det skal bli butikkontroll. Her er alt bare kaos.
Men uansett hva jeg sier så - så har ferskvaresjefen ett svar på alt............
Veldig usikker på om jeg vil være i den jobben jeg nettop har begynnt i .. :((
Opprettet av
Anonym bruker
, aug. 04 2012 06:06
8 svar til dette emnet
Skrevet 04 august 2012 - 06:06
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 04 august 2012 - 06:11
Nå er det mange år siden jeg jobbet i ferskvare sist, men jeg har jobbet i 4 forskjellige ferskvaredisker og alle varmet opp mat som var utgått på dato. (Det er grunnen til at jeg aldri kjøper mat i ferskvaredisken, jeg vet alt de driver med der).
Skrevet 04 august 2012 - 07:12
Jeg tenkte egentlig å svare at slikt er vanlig til å begynne med..men det er jo grunner for at du er usikker ser jeg når jeg åpner innlegget!
Er det virkelig vanlig at dem gjør det??Jeg som er dødskresen på utgått mat:(Nå skal jeg ikke kjøpe mat i ferskvaren mer hvertfall!!
Ring mattilsynet, det kan da ikke være lov!
Er det virkelig vanlig at dem gjør det??Jeg som er dødskresen på utgått mat:(Nå skal jeg ikke kjøpe mat i ferskvaren mer hvertfall!!
Ring mattilsynet, det kan da ikke være lov!
Skrevet 04 august 2012 - 07:23
NEI....det er ikke vanlig lenger. Var det før når jeg begynnt i 2000 men ikke i 2012. Utviklinga har kommet en god del mye lenger. Når man finner mat i butikk som er utgått på dato skal det svinnes og kastes,og ikke varmes i varmeskapet. Alt skal loggfører i ik-mat skjema,men det blir ikke gjor der jeg jobber.
Dett var vi veldig strenge på i forrige jobben jeg jobbet i. Vi solgte maten til 50% den dagen det gikk ut eller så svinna vi det og kasta det., men ikke her...........
HI
Dett var vi veldig strenge på i forrige jobben jeg jobbet i. Vi solgte maten til 50% den dagen det gikk ut eller så svinna vi det og kasta det., men ikke her...........
HI
Skrevet 04 august 2012 - 07:28
Æsj.
Kan du ikke tipse mattilsynet anonymt da?
Jeg vil vite hvor du jobber?
Kan du ikke tipse mattilsynet anonymt da?
Jeg vil vite hvor du jobber?
- Mine ♥ ♥ ♥ liker dette
Skrevet 04 august 2012 - 08:28
Æsj. Kan du ikke tipse mattilsynet anonymt da? Jeg vil vite hvor du jobber?
Samme her, sånn går det ikke ann å ha det! Kontakt butikksjefen og si akkurat det du mener,.. dette går jo på helse! Og jeg lover deg at kommer dette ut, så blir omdømmet til denne butikk-(kjeden?) ødelagt! Så, kontakt butikksjefen..ikke ferskvaresjefen
I’m knot a blonde! I’m knot, I’m knot, I’m knot!
Skrevet 04 august 2012 - 08:38
Ville meldt i fra til butikksjefen eller ringt til mattilsynet.
Men å lage mat av utgåtte varer var vanlig da jeg jobba i fersvaren for noen år tilbake. Kjøper aldri pyttipanne, pølsegryte osv...
Ikke akkurat delikat, men blir som at bakerier bruker gamle kakebunner til å lage punsjboller. Ikke akkurat noe man vil vite desverre. Bak delen med å jobbe med bransjen :/
Men å lage mat av utgåtte varer var vanlig da jeg jobba i fersvaren for noen år tilbake. Kjøper aldri pyttipanne, pølsegryte osv...
Ikke akkurat delikat, men blir som at bakerier bruker gamle kakebunner til å lage punsjboller. Ikke akkurat noe man vil vite desverre. Bak delen med å jobbe med bransjen :/
Skrevet 05 august 2012 - 14:16
Æsj....
Skrevet 05 august 2012 - 15:14
Jeg har vasket i butikker og kjøper aldri varer som er i løsvekt i bakeridelen i butikkene.
Butikkansatte tror ikke at de som vasker ser hva de gjør............. Skeptisk til uinnpakket frukt og
Butikkansatte tror ikke at de som vasker ser hva de gjør............. Skeptisk til uinnpakket frukt og