Gå til innhold

Var jeg for stygg mot han????????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ønsker synspunkter.

 

Jeg kan være veldig stygg når jeg er sint. Kjenner mannen min gjennom 8 år og snart 3 barn, og vanligvis er han en grei fyr. Ingen voldelig eller slem verbalt. Han blir derimot det når han er bakfull.

Saken er at onsdag skulle han ut, siste gang fØr fØdsel, nå er korken på flasken(5 uker igjen)

 

Han kom hjem kl 0645, etter å ha ringt med en halv time fØr 2 ganger. Tok da ikke tlf.

Full som et Øsekar, og skulle tudeligvis ha sex, jeg sa: la med være i fred. ( Han får nok sex så det er sagt)

Snudde seg deretter og kalte meg for jævla mØkkakvinnfolk osv.

 

Jeg misliker å bli tiltalt på den måten, men likevel lot jeg han sove hele dagen i går, han sto opp ca 1630, og tilbrakte resten av kvelden taus på sofaen. Når jeg ymter innpå at han kunne vært litt ydmyk ift uttalelser og det å ta meg som en selvfØlge i går da han sov hele dagen.Vi har jo barn.

 

I natt sov han på sofaen, sov fortsatt når vi sto opp ca 0930, jeg kjenner at sinnet koker, fikk ungene i bilen, vi skulle i bhg og gikk deretter inn å slo han det jeg kunne, skrek at jeg ville han skulle forsvinne innen jeg kom hjem.Orker ikke ha en latsæbb på sofaen da vi har mye å gjØre i huset osv.

 

Gikk jeg over streken eller?? Han dro og har heller ikke kommet hjem enda.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må vel innrømme at hadde noen dratt til meg for at jeg sov klokken 09.30 og bedt meg forsvinne så hadde jeg gjort det.. Synest du overreagerer big time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Troll?

 

Hvis ikke kan du kanskje finne mannen din på en krisesenter for folk som blir mishandlet hjemme. Du gikk langt over streken ved å slå og kalle han for en masse dritt. Voksne mennesker taler sammen og er i stand til å løse ting stille og rolig, fysisk mishandling er ulovlig.

 

Men jeg tror du er et troll, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde ikke sakt det han sa, men syns du gikk langt over streken. Ville aldri gjort noe sånt mot min uannsett hva han har gjort. Og kunne du ikke bare vekt han og tatt en prat med han istedet for å slå løs på ham!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja greit men da hadde han sovet et døgn først da....han dro ut på byen på onsdag, hvor lenge trenger man for å kunne fungere da? 3 dager????

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk laaaaangt langt langt over streken du...! Tenk om du var i hannes situasjon og han hadde slått deg.. Da hadde du muligens anmeldt det for det er liksom sååååå mye verre når menn slår kvinner. Det du sikkert hadde gjort var å ringe og sutre og klage til dine venninner for så å skrive et langt innlegg her inne om hvor jævlig mannen din behandler deg.

 

Syns du skal snakke med han rolig og unnskylde masse for at du slo han og så forklare til han at du ikke syns noe om oppførselen hans...

 

Ring han nå du like greit det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG jeg spurte han på kvelden i går om han kunne tenke seg hva det gjør med meg å bli snakket til på den måten. Han sa da at han ikke kunne svare på det.Men at jeg sikkert fortjente det. Bla bla.

 

Jeg bryr meg kke faktisk, vi over 40 begge to. Han kommer, det vet jeg. Men var det drøyt det jeg gjorde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan

Destruktivt forhold fra begges side.. Barns snapper lett opp energien så kanskje på tide å rydde opp litt skikkelig? En tur til rådgiver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde ikke vært meg imot, om han ville gått med på det......

 

Skal forsøke på nytt nå......HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dette er troll. :P Ingen med barn går vel ut på en onsdag, og er "døde" i to døgn etterpå? Og ingen lar vel mannen sove i evigheter, for så å slå dem og be dem stikke? Hva med å vekke ham og forklare ham hva du forventer og mener om saken? Hvis det er sant, forstår jeg at du ble irritert, men vil si at dette høres ut som langt over streken adferd fra begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært meg for noen år siden:-P Jeg blir like fortsatt like forbanna, og kan lire av meg mye verbalt. Men jeg slår ikke til ham lenger. Da tror jeg han hadde stukket.

 

Synes du skal be om unskyldning for din fysiske reaksjon. Den verbale hadde han sikkert fortjent;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ingen av dere som har svart her har levd i mange år med en som drikker for mye!!!! Jeg heier på deg! Skulle ønske jeg hadde guts til å ha et skikkelig oppgjør selv...

Stå på! Du er min superhelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du rasjonaliserer. Du vet at det du gjorde er galt, hvis ikke hadde du ikke spurt. Og når du får svar som forteller at det du gjorde igjen, gjentar du både hva han gjorde mot det du gjorde og spør igjen om det du gjorde var galt. Så du vet nok innerst inne om det du gjorde var galt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du rasjonaliserer. Du vet at det du gjorde er galt, hvis ikke hadde du ikke spurt. Og når du får svar som forteller at det du gjorde igjen, gjentar du både hva han gjorde mot det du gjorde og spør igjen om det du gjorde var galt. Så du vet nok innerst inne om det du gjorde var galt eller ikke.

 

Du rasjonaliserer. Du vet at det du gjorde er galt, hvis ikke hadde du ikke spurt. Og når du får svar som forteller at det du gjorde var galt, gjentar du både hva han gjorde og det du gjorde og spør igjen om det du gjorde var galt. Så du vet nok innerst inne om det du gjorde var galt eller ikke.(skrivefeil i forrige)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg se: mannen din er sur, ekkel i munnen og sover på sofaen. Du slår kjefter og truer. (Dere må være et fantastisk par...)

 

Særlig konstruktiv er du ihvertfall ikke. Du ønsket at han skulle våkne, ta sin del av jobben og be deg om unnskyldning for at han var motbydelig i kjeften. Du valgte å slå og be han pelle seg dit pepper'n gror. Ga det deg det resultatet du var ute etter?

 

Svaret på spørsmålet ditt er forøvrig JA, du var for stygg mot han. Han var også for stygg mot deg, så det er mulig at dere fortjener hverandre. Barna, derimot, fortjener foreldre som viser dem hvordan et godt forhold mellom noen som er snille med hverandre fungerer.

Endret av "Himmel og hav"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Dette må være kødd! Ingen er DUM nok til å tro at man kan slå til et annet menneske uten "å være for stygg"!!!

 

Lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn bortsett fra at du slo han,kunne jeg ha reagert på samme måte.Om han har vært ute og kost seg,kommet hjem og vært ekkel også lagt å sove i flere dager uten å hjelpe en gravid partner med hus og unger.Garantert.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forvirret her.... Om en mann slår, så er det hiv han ut, han kommer garantert til å slå igjen!

 

Men når damen slår, skal hun be om unnskyldning og bli tatt inn i varmen uten spørsmål?

 

Vold er vold uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forvirret her.... Om en mann slår, så er det hiv han ut, han kommer garantert til å slå igjen! Men når damen slår, skal hun be om unnskyldning og bli tatt inn i varmen uten spørsmål? Vold er vold uansett!

 

Jeg sier meg uenige i det pga. forskjellen i fysikk blant mann og kvinne. Mannen har mulighet til å forsvare seg, det har ikke en kvinne på samme måte.

 

Ikke at det er greit med vold, men syns at vold mot en som er fysisk underlegen er verre enn motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forvirret her.... Om en mann slår, så er det hiv han ut, han kommer garantert til å slå igjen! Men når damen slår, skal hun be om unnskyldning og bli tatt inn i varmen uten spørsmål? Vold er vold uansett!
Jeg sier meg uenige i det pga. forskjellen i fysikk blant mann og kvinne. Mannen har mulighet til å forsvare seg, det har ikke en kvinne på samme måte. Ikke at det er greit med vold, men syns at vold mot en som er fysisk underlegen er verre enn motsatt.

 

Du vet at det er menn som lever i voldelige forhold? Som av grunner vi ikke kjenner til, ikke bruker sin fysiske overmakt til å hindre eller stoppe vold?

 

Fysisk vold kommer ofte etter at det har blitt utøvet psykisk vold over tid, og dette gjelder både hos kvinner og menn.

 

Vold er uakseptabelt uansett, og jeg er ikke enig i at det er mindre alvorlig at kvinner slår. Hva med barna i slike forhold? Hva lærer de av å se at mamma slår pappa? Tror du ikke det er minst like skadelig som omvendt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...