Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Er det dyrt å handle på finn.no?

• Logg inn for å svare
5 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 017 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 23:29

Jeg syns det virker slik, tenker da på baby- og barneutstyr. Jeg har sett litt etter vogn, men når enkelte vogner prises til 3000-4000 kroner når de er fire år gamle syns jeg det blir mye penger for noe som er brukt. Så også etter newborn set til tripp trapp, den koster 999,- som ny og folk skal ha fra 750 kroner og oppover. Hvis jeg da i tillegg må betale frakt er jo hele poenget med å kjøpe brukt borte. Da vil jeg heller gå i butikk eller bestille på fra en nettbutikk og betale litt ekstra, men ha den tryggheten om at produktet er uten skader og kommer med garanti. Jeg skjønner at folk vil ha mest mulig penger for tingene sine, hvem vil vel ikke det. Lurer på om de i det hele tatt får solgt ting som er stivt prisa. Den ene gangen jeg solgte noe på finn prisa jeg produktet til halv pris selv om det var ubrukt og fikk solgt det etter en dag. Så på det som et pluss at jeg tjente litt penger, det er ikke butikk å ha barn. Ble langt dette, følte for å bli kvitt litt av frustrasjonen min.

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 017 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 23:35

Veldig mye er overpriset.
kan du hente ting selv og ikke trenger frakt er det like vel en del å spare.

Vi kjøpte f.eks en 8 år gammet tripp trapp stol som var veldig fin til 500 kr. Hentet den selv og sparte mye :)

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 017 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 23:39

500,- er en fin pris, koster jo egentlig 3 ganger så mye. Og akkurat de stolene er jo kjent for å være kvalitet. Blir bare så oppgitt. Hvis jeg skal kjøpe brukt så syns jeg det skal være en del penger å spare på det. Jeg kjøper ikke brukt for å spare 10-20% av ordinær pris, gjør det mest for miljøets del og føler at bruktkjøp bør være et kupp.
HI

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 017 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 23:50

Vis innleggAnonym bruker skrev 03 august 2012 - 23:39:

500,- er en fin pris, koster jo egentlig 3 ganger så mye. Og akkurat de stolene er jo kjent for å være kvalitet. Blir bare så oppgitt. Hvis jeg skal kjøpe brukt så syns jeg det skal være en del penger å spare på det. Jeg kjøper ikke brukt for å spare 10-20% av ordinær pris, gjør det mest for miljøets del og føler at bruktkjøp bør være et kupp. HI
Helt enig.

#5 marsve

marsve

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 645 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 01:44

Hvis du er på facebook så er det mange steder  som har egne kjøp og salg sider/grupper der prisene ofte er veldig gode og de som selger bor i nærheten så du slipper frakt. Verdt å sjekke ut evnt? Hedmark har f.eks en gruppe som heter Hamar og omegn - kjøp, salg og bytte. Se om du finner noe tilsvarende der du bor og skriv at du er på leting etter en tripptrappstol.

#6 me_87

me_87

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 316 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 02:37

Helt enig med at mye er overpriset!

Så på vogn der inne å den var 1 år gammel å hun har kun gått ned 500 kr fra nypris.
Tror ikke det er mange som gidder å kjøpe en brukt vogn bare for å spare en 500 lapp.
Skal jeg kjøpe brukt så må det jo være del å spare på det.