Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Noen som har fått bekkenløsning tidlig i svangerskapet?

• Logg inn for å svare
18 svar til dette emnet

#1 maimora

maimora

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 582 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 13:47

Jeg er nå i uke 15, og har fått bekkenløsning. Jeg er sykemeldt, men skulle se det an hver 2 uke, så jeg er sykmeldt 2 uker i gangen. Jeg er (enda ihvert fall) positiv til at jeg skal komme meg tilbake på jobb igjen raskt, men legen var ikke så positiv. Jeg må gå over på svangerskapspenger 1 okt, da jeg har en "risiko" jobb som ikke kan tilrettelegges. Bør jeg bare innse at jeg ikke kommer tilbake på jobb, eller er det håp om bedring raskt? Skal til kiropraktor neste uke, er ganske invalid nå, må ha hjelp til det meste, så dagene tilbringes stort sett i senga med drugs:/

Arbeidsgiver vil lyse ut stillingen min allerede nå, da de ikke tror jeg kommer tilbake før 1 okt, ble litt snurt for det, for jeg vil jo så gjerne tilbake, før 1 okt.

Noen erfaringer/synspunkter?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 *G*

*G*

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 675 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 13:55

Jeg fikk bekkenløsning rundt samme tiden, gått fast hos fysio siden. Var 50% sykm ei stund,men ble hundre ganske raskt. jeg kommer meg ikke tilbake før etter perm. Har du først fått det så tidlig så blir du ikke kvitt det. men noen dager er bedre enn andre, men ved belastning med fek butikk tur eller jobb, så kan du regne med søvnløs natt. og det er ikke noe særlig og ha smerter mere enn man trenger heller.

#3 *G*

*G*

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 675 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 13:56

Jeg ble faktisk sykm 100 % da jeg var like langt på vei som deg. Og jeg har kun jobbet en dag etter det. hatt noen fine uker nå, men bikket over til 29-30 så kjenner jeg det veldig igjen. da mini har begynt å legge seg nedover og presser på bekkenet

#4 anonym91

anonym91

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 073 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 16:32

bekkenløysningen min og begynnte for fullt på den tiden. blei bare verre og verre helt til uke 23-25 så var den nesten borte om eg tok hensyn til kroppen sine signal og slapte av når det trengtes og slutta og gå på alsfalt osv. nå i uke 33 kjener eg sjelden smerter av bekkenløysningen. har ikkje fått behandling fra fysio ol.
hjelper og gå litt saktere og ikkje løfte tunge ting. gravid puta fra ellos er og en livredder her :)

#5 maimora

maimora

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 582 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 16:46

Akkurat! Skjønner jeg er litt for optimistisk, så da får jeg vel bare innse at det ikke blir mer jobbing i dette svangerskapet. Jobber i ambulansen, så vi har mye tunge løft, og ikke alltid mulighet for å sette meg ned dersom kroppen vil det.

Takk for svar dere:)

#6 maimora

maimora

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 582 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 16:48

Finnes det en gravidpute? Som du har mellom beina? Det har jeg blitt avhengig av, og ha pute mellom beina når jeg ligger:p

#7 VinterSol+2

VinterSol+2

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 328 Innlegg:
  • StedØstlandet

Skrevet 03 august 2012 - 17:51

Dersom det er en bekkenlåsning, kan kiropraktoren kanskje få deg fint i gang igjen. Er det bekkenløsning må du regne med å bruke dagene til fysioterapi og hvile i stedenfor jobb framover.  Bl slipper nemlig ikke magisk i det du har født, i motsetning tilmhva mange leger tror. Du kan skape senskader for livet, om du overbelaster kroppen din.

God bedring!
Prinsessa 07,engleprinsen 08, Prinsen 09 og vesle kylling -12. Kos&kaos!

#8 maimora

maimora

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 582 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 18:17

Jeg hadde bekkenlåsning i forrige svangerskap, og syns det var ganske likt som dette, bare kansje enda verre sist. Legen mente det var bekkenløsning fordi hun ba meg om å "vugge" mens jeg sto, og da kjentes det veldig rart ut, som om noe var "løst" inni der, og det var visst et godt symptom på bekkenløsning sa hun. Hun sa også at det går over etter fødsel, hehe, så kansje hun også har tatt feil med hva det er... Håpe håpe!  Da jeg hadde låsning gikk jeg 3 ganger til kiropraktor og ble nesten helt fint etter 2 uker. Så jeg hadde håpet at det skulle være låsning, får høre hva kiropraktoren mener. Er det bedre med fysio enn kiropraktor ved bekkenløsning?

#9 VinterSol+2

VinterSol+2

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 328 Innlegg:
  • StedØstlandet

Skrevet 03 august 2012 - 18:27

Det spørs på kiropraktpren, men fysio får du jo dekket da.  

Jeg trodde også jeg hadde bekkenløsning, men så var det låsning, gitt. Kiropraktpren sa at jeg fikk bekkenløsningssymptomer på motsatt side av der låsningen var, fordi kroppen kompenserte..

Iallefall har jeg i to svangerskap nå gått fra halvt invalid til nesten 100% etter kiropraktorbehandling, så kiropraktpren min er jeg veldog glad i. Mens legens vurdering.. Hah! Kjenner mange mange som sliter med bl i flere år /resten av livet fordi legene påstår at det skal gå over av seg selv... Les på sidene til bekkenløsningeforeningen, så ser du mer.

Men om du har hatt låsning før, er det jo veldig sannsynlig at det er det du har igjen, da! Kom deg til kiro jo før jo heller! Jeg har iallefall hormonutløste bekkenlåsninger ved svangerskap og til dels ved mens/el
Prinsessa 07,engleprinsen 08, Prinsen 09 og vesle kylling -12. Kos&kaos!

#10 maimora

maimora

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 582 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 21:32

Hadde veldig god effekt av kiropraktor, så hvis det hjelper like godt denne gang betaler jeg gjerne for det. Han jeg går til er spesialist på gravide og barn, og jeg syns han hadde mye mer peiling enn legen, så får håpe at legen har tatt feil :)

Når du har hatt låsning har du hatt problemer med å løfte beina? Det hadde jeg sist, klarte ikke å gå i trapp, men det klarer jeg nå, samt at jeg hadde mye mer vondt i skambeinet da jeg hadde låsning.

Skal til kiropraktor over helga, så får krysse fingrene :)

Takk for svar :)

#11 Marka

Marka

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 220 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 21:52

Av erfaring, så har jeg lært at bekkenløsning ikke blir bedre, men at det kan holdes litt i sjakk. Det vil alltid bli verre ut i svangerskapet, men med god behandling kan man begrense det..

#12 anonym91

anonym91

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 073 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 21:54

Vis innlegg2 jenter & 1 gutt skrev 03 august 2012 - 16:48:

Finnes det en gravidpute? Som du har mellom beina? Det har jeg blitt avhengig av, og ha pute mellom beina når jeg ligger:p

http://www.ellos.no/...13yqo?Nr=343672

denne har eg :) kjempe god. anbefales på det sterkeste :)

#13 maimora

maimora

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 582 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 22:46

Oi, den MÅ jeg ha :)

#14 Sarabi*

Sarabi*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 172 Innlegg:
  • StedØvre Romerike

Skrevet 04 august 2012 - 00:23

Jeg går til både Fysio og til skupunktør. Akupunktur hjelper veldig godt på meg i allefall. Man trenger gjerne en 3-4 behandlinger "på rappen" og så vedlikehold.... Så lenge jeg strekker, tøyer og er litt forsiktig med hva jeg gjør har jeg i allefall ikke blitt værre. Starta med bekkenløsning i uke 13/14 og er nå i uke 28.
Frøken snupp kom i oktober-12

#15 ÅNA

ÅNA

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 202 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 04 august 2012 - 20:23

Sjekk langt ned på Forum sida - er ei side under Svangerskapshelse som heiter Bekkenløsning.
Anbefaler å lese der...masse nyttige og gode tips/råd.
Stemmer ikkje at du ikkje kan bli bedre, men ingen garanti...forskjellig frå person til person...viktig å lytte til kroppen.
Slyngebehandling, evt kombinert med annen behandling - sjølvsagt tilrettelagt/tilpassa den enkelte hjelper mange, men ikkje alle.

Riktig god bedring!

#16 maimora

maimora

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 582 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 22:23

Skal sjekke sida, takk takk :)

Skjønner det, får ta en dag om gangen, og se om behamdling hjelper :)

#17 bamby

bamby

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 635 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 22:33

Min erfaring: kunne ikke gå, uke 21, vondt bak i setet høyre side, kanonvondt! Gikk til naprapat, det hjalp noe etter en gang, hun tok en del låsninger i rygg, hadde også stramme bånd ved hoftestrekkerne, fikk noen strekkøvelser for tøye på de stramme muskelområdene! det var vondt samme dag + dagen etter av/på, ny time, etter den har jeg fungert! da knakk hun også nakke! anbefaler virkelig naprapat, de kan både fysioterapi + kiropraktikk. Gjorde underverker for meg som er midt i flyttekaos! :)

Råd: gå få hjelp, ikke vent at det går over, det finnes god hjelp få!

#18 ÅNA

ÅNA

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 202 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 05 august 2012 - 12:54

Signerer på overnevnte!!!!
Ikkje vent! Få hjelp fort før det baller på seg og gir masse sekundærplager. Fins masse god hjelp å få, både akupunktur, kiropraktor, naprapat, osteopat, manuellterapeut og fysioterapeut er aktuelle....finn gjerne nokon du får anbefalt av andre eller som jobber spesielt med bekken.

God bedring!

#19 Eliane

Eliane

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 483 Innlegg:

Skrevet 09 august 2012 - 12:30

jeg er blitt mye bedre av kiropraktorbehandling.
fikk bekkenløsning i uke 12, er nå i uke snart 28 og har bekkensmerter fra tid til annen. dersom jeg har vært mye i aktivitet,eller vært lenge i samme stilling... må bare ta hensyn til kroppen,og finne en balanse på ro og aktivitet.
jeg skal forresten tilbake til kiropraktor etter fødselen for å sjekke at alt er tilbake der det skal.
fikk bekkeløsning i første svangerskap, og det var derfor det kom så tidlig denne gangen, fordi det ikke var gjort noen etterbehandling første gang.
har smerter foran, i symfysen, og det var betennelse på innsiden av lårene nedover som gjorde at prøblemene kom til meg.
kan tro det var vondt å drive den betennelsen bort!!

uansett,lykke til,krysser fingrene for at du kommer tilbake i jobb igjen. jeg klarte det,så jobber nå 100% :)