Gå til innhold

Hvordan hjelper dem med pottetrening i barnehagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2-åringen skal begynne i barnehagen og vi har i sommer øvd litt på å gå på do. I utgangspunktet ville jeg bleieavenne henne helt i sommer, men det har nå ikke blitt slik enda. HUn kan si fra når hun skal tisse, men glemmer hun seg så får hun uhell. Noen dager nekter hun å gå på do så da tar jeg på bleie. Det er 2 uker siden hun har bæsjet på do, men hun har hatt et par uhell den siste uka.

 

SKal jeg la henne begynne i barnehagen med truse eller bleietruse? Jeg vil jo at hun skal øve der og. Men siden det ikke er noe rett fram med henne, men fram og tilbake så er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal si til barnehagen ang. pottetrening.

 

Hvordan gjorde du da din 2-åring begynte i barnehagen og ikke var helt ferdig pottetrent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 5 andre

Det kommer helt an på barnehagen, så du bør bare spørre de.

 

Har ei venninne som har fått pottetreningen "gratis" av barnehagen, for der settes alle på potta etter hvert måltid. Dette krever ganske mye tid, og det gjør at barna i den barnehagen har bl.a. mindre tid til uteaktiviteter, noe jeg synes er dumt.

 

I mine barns barnehage driver de ikke med pottetrening. De følger barna på do etter måltidet, hvis de allerede har en bra rutine på det hjemmefra. De har sagt i fra at de ikke ønsker at barna skal gå uten bleier før de er så godt som ferdigtrent, fordi mange uhell per unge om dagen krever mye ressurser fra ansatte som kan brukes bedre på alle barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste barnehager har de ikke kapasitet til "pottetrening", dette må man ta hjemme. Når barna er så godt som ferdig, kan man forvente at barnehagen følger opp med å minne på å gå på do osv. Jeg synes kanskje ikke det høres ut som din 2-åring er helt klar, tror dere bør trenger på kvelds/helgetid utover høsten og se an litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...