når skal sex'n bli like god som den var før fødsel??? jeg har alltid vært veldig glad i sex og min samboer og meg hadde sex nesten hver dag gjennom hele graviditet og det var bare godt. Vi begynte å ha sex igjen 2-3 uker etter fødsel og da gjorde det jo så klart litt vondt..
Men problemet mitt er at det fortsatt gjør litt vondt, eller ikke direkte vondt men det er mer ubehagelig enn behagelig... Jeg blir heller ikke lite tent (våt) som jeg gjorde før og har ikke like mye lyst på sex som før. Dette syns jeg er veldig dumt og kjedelig for jeg elsker jo sex!! Vi har sex nesten hver dag, men det blir aldri som før...
Noen andre som har/hatt det sånn etter fødsel? Noen tips eller råd?
sex 3 mnd etter fødsel
Opprettet av
Anonym bruker
, aug. 03 2012 11:51
6 svar til dette emnet
Skrevet 03 august 2012 - 11:51
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 03 august 2012 - 11:57
Det er nok ganske vanlig, det var kjempevondt de første gangene for meg! Men gradvis blir det som normalt igjen
man har så mange tanker og følelser de første månedene, at det er heller ikke så rart om sexlysten ikke er helt på topp også
Skrevet 03 august 2012 - 12:03
Hadde sex 3 uker etter fødsel her. Det var ikke lengere vondt da. Litt, men mere godt. Det føles ut som han er mindre og jeg er større. Kjenner ikke like mye lengere. Men det er bare å gjøre knipeøvelser, så blir det bedre. Jeg er bare så glemsk og lat at jeg ikke har fått gjort så mye
You gotta go there to come back
Skrevet 03 august 2012 - 12:17
Føler at han er større og jeg mindre etter fødselen... Dette er jo ganske så merkelig... Nå er han ganske stor da så hvis han kjører hele inn så gjør det vondt... håper bare sexlysten kommer tilbake snart, like mye for hannes del som for min
HI
HI
Skrevet 03 august 2012 - 12:22
Bruk glidemiddel og ta det med ro, så går det seg til etterhvert
Skrevet 03 august 2012 - 13:06
Det med at du føler du er mindre og han er større er som jeg sa fordi du har blitt videre. Legen min sa at med knipeøvelser, så vil det bli som normalt igjen. Hun hadde ei veninne som gjorde masse knipeøvelser, og fikk et bedre sexliv enn før fødselen. Før var det godt når mannen trengte inn, nå kjenner jeg bare noe om han kjører skikkelig på. Det er normalt. Syntes det er leit, men jeg har ikke vært flink å gjøre knipeøvelser. Da strammer du opp musklaturen og det vil føles mye bedre. Prøv det. En annen ting, om det gjør vondt når han støtet ordentlig inn, så er det fordi du er sår etter fødselen. Og det kan ta mange mnd før det går seg til. Tok det opp med legen min og hun sa at det rett og slett bare var sårt og ømt der inne. Og det er 6 mnd siden jeg fødte. Prøv knipeøvelser hver dag en lengre periode, så tror jeg det vil gå seg til. Ellers, som hun over skriver, bruk glidemiddel og ta det med ro, så vil det garantert gå seg til litt etter litt.
You gotta go there to come back
Skrevet 03 august 2012 - 13:12
Det føles som at HAN er større og HUN mindre, sånn har jeg også det, sikkert bare fordi man blir sår og øm