Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Huset til min datters bestevenninne har brent ned i dag!

• Logg inn for å svare
5 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 606 257 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 09:15

De har væt på ferie, og kommer hjem i dag! Tårene sprutet når jeg så huset dere i full brann i dag tidlig! Jeg har så lyst å gjøre noe for de, samtidig som jeg ikke vil trenge meg på! Noen gode råd om hva jeg kan gjøre?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Hønemor30

Hønemor30

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 932 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 09:21

Å herregud, alles mareritt!! Ha Åpne dører, ta de i mot om de trenger et sted Å være, bidra med ting de mÅtte trenge som dere kan gi eller lÅne bort for en stund. Jeg tror det viktigste dere gjør er Å være der for de, og fortell de det. SÅ kan de velge selv hva de føler Å gjøre.

Jeg kjenner det knyter seg i magen, Har selv stÅtt ute en sen natt og sett et hus brenne ned. Det er en helt grusom følelse! Og enda verre er det jo selvfølgelig for de som mistet alle tingene sine, hjemme sitt,minnene sine, deres hjem, Herregud.......
Jeg har ikke sagt det før men jeg gjentar det gjerne! ;)

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 606 257 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 09:24

Er vanskelig å gjøre så mye med en gang.. Umiddelbare behov er f.eks klær, mat osv.. Kanskje lage matpakker eller lignende.. Men familien dems tar de sikkert inn.. Ellers er det lurt å samle inn bilder/kopier av bilder.. Dette går ofte tapt i brann

#4 yrild

yrild

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 434 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 09:30

Kjøp noen leker til venninnen hennes og til evt søsken. Tilby det dere føler at dere kan følge opp. Ville faktisk ikke tenkt på å trenge seg på, vil tro at de trenger all hjelp de kan få!
  • Desy liker dette

#5 LillaGorilla♥♥

LillaGorilla♥♥

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 022 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 09:32

Tilby dem husly, mat, klær hvis de trenger. Har du klær/leker til ungene som kan gis bort? Datteren din vil kanskje hjelpe venninnen sin ved å gi bort leker osv?

Og vær der for dem, hvis de trenger noen å snakke med. Kanskje venninnen kan overnatte hos dere mens foreldrene får tid til å områ seg og ordne praktiske ting?
Den som gir seg er en dritt.

#6 HeltAnonym

HeltAnonym

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 606 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 09:43

Uff så trist!! Jeg sier som alle andre her, vær der for dem, gi dem mat/leker/husly alt ettersom hva de trenger. Ja, samme med bilder o.l, få personer som kjenner dem til å finne frem bilder av familien om de har for å ta kopier.