Gå til innhold

Storesøs heter Linn Therese, forslag til hva lillesøs kan hete?


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til navneforslag... vil helst ikke ha navn fra topp 10... heller ikke avhengig av dobbeltnavn, men syns det må passe med navnet til storesøster. Noen som har forslag??

 

er i uke 31 nå, så har fremdeles god tid, men har ikke engang en favorittliste å bruke når nurket kommer! forrige gang hadde vi 4 alternativer og valgte ut ifra det da vi fikk henne i armene....

Endret av *lille blomst*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke navn liker du? :) Har du lyst til å ha navn som er i noenlunde samme gate som storesøsters eller skal det klinge bra sammen?

 

Her er hvertfall noen navn som jeg synes er litt i samme gate :)

Ada Marie

Ida Christine

Isa Marì (med apostroff:)

Andrea

Eva Magrethe

Maria

Helena

Renate

Silja

Alexa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innspill! :)

 

Vi har noen navn på liste, men ingen favoritter for øyeblikket:

Susanne

Marita

Cecilie

Oda Cecilie

 

Liker egentlig også navn som

Tonje

Heidi

Camilla

Hilde

Ida Helene

Ida Sofie

Caroline

 

Syns det er veldig vanskelig med navn denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har veldig ulik stil...

Synes både Susanne, Marita, Tonje og Hilde er mindre pene navn. Liker ingen av dem. Synes de er veldig 90-talls og kjedelige.

 

Synes de andre du skrev opp er greie/fine. Ida Sofie, Ida Helene ville jeg unngått fordi det er en veldig vanlig og kjedelig kombinasjon.

 

Best liker jeg Camilla! Elegant, klassisk, feminint, sterkt og koselig navn :-) Stemmer absolutt på det!

2. plass går til Caroline - Fint navn :-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Oda Cecilie passet godt :) Heidi er også veldig fint.

 

Annika

Eirill

Helga

Ingelin

Johanne

Lotte

Malin

Margrethe

Rikke

Solveig

Siri

Tilde

Vårin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle forslag! :)

 

Lillebitteliten, vi har nok forskjellig stil ja, er heldigvis det som gir mangfold ;) vi er helt klar over at navnene vi liker stort sett er 80-talls navn, er derfor en del av navnene er uaktuelle selv om vi liker de... vi har for mange venner og bekjente som heter det ;)

 

 

Takk for flott liste sommertiara :) et av navnene er mitt, så det er jo ikke aktuelt ;) koselig at du likte oda cecilie, jeg syns også det kan være aktuelt enda...

 

Har følelsen av at jeg må "smake" på navnene før jeg faller skikkelig for de, er bare det at ingen virkelig har vært det store enda...

 

Hva syns dere evn om

Mari Cecilie?

 

Hvis vi skal ha to navn denne gangen også vil vi helst at navnene også kan stå alene, så kan barnet selv velge senere om de vil bruke ett eller begge. (vi bruker begge på storesøs forresten)

Feks Sanna Elise syns jeg er et fint navn, men liker ingen av de om de skal stå helt alene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stemmer for Ida Helene, synes begge navnene er søte og derfor passer det med Ida alene, eller med mellomnavn:-) Passer til storesøsters navn også, siden det blir samme ending på navnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Trønderline :) Tror min kjære stemmer navnet ned desverre, han er ikke stor fan av noen av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Cecilie var også fint.

Henriette er jeg ikke så glad i, men funker fint det også. Farmora mi het Mimi Henrietta.

Hva med Anne Margrethe? Da kan dere også bruke Annema til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sanna Elise, som du skrev over, likte jeg også veldig godt! :-)

 

Eneste ulempen med de navnene er at jeg ikke klarer å se for meg de hver for seg... ;)

 

Tror vi kommer til å stå uten navn til mageboer frem til hun flytter ut, minst! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenkte var Linn Therese og Elisabeth. Veit ikke hvorfor men det syns jeg passer. Liker navnet Elisabeth, og det er et navn som står godt til de aller fleste navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mange fine navn som ikke er på topp 10,men om vet jo ikke om vi har samme smak :

 

Ane Elise

Ane Sofie

Mina Isabel

Oda Charlotte

Stine Marie

Tone Filippa

Tone Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...