Gå til innhold

Begynnelsen på SA?


Rosablader

Anbefalte innlegg

ikke noe troll gitt, mener det seriøst siden jeg blir provosert av dumme uttalelser. hadde jeg ikke vært seriøs hadde jeg vel gjemt meg bak anonymknappen som mange her inne gjør. men nå var vi endelig ferdig, så ingen vits i å blande seg og dra det videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde sterke smerter og fossblødde to ganger i begynnelsen av svangerskapet. Uke fem og syv ca. Er nå seks mnd på vei og blødningene ble forklart med foranliggende morkake.

 

Ingen svangerskap er like, og ingen her inne kan si noe om hva andre opplever siden både to graviditeter og to SA kan oppleves forskjellig hos en og samme person.

 

Er vel ikke noe galt i å prøve å komme med støttende ord til ei som er redd for å miste, jeg syns man burde sende slike oppgulp på pm istedenfor å sabotere en tråd med drittkasting. Ikke mye voksent akkurat, og veldig ødeleggende for den stakkars kvinnen som lurer på hvordan det går med spira si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også sterke smerter og blødde kraftig ved mine to SA'er. Men jeg blødde også med menssmerter da jeg gikk gravid med datteren min. Så jeg har erfaring med at det både kan gå bra og dårlig med blødning i svangerskapet. Har dessverre ikke noe fasitsvar, men en blodprøve som du jo tar, vil jo gi deg svaret. Krysser fingrene for at det går bra med deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært hos legen og tatt ny blodprøve og før svar i ettermiddag eller i morgen. Har nesten sluttet og blø, hadde opphold på lørdagskveld og det ble mindre på søndag og idag.

Har vært kun brunaktig nå. Vet ikke hva som er "bra/dårlig"?

Legen sa at det kanskje var et lite håp i og med at jeg ikke har blødd hele tiden.

Tok en ny graviditetstest i sta bare for å se. Håper så inderlig bare. Den var like positiv nå som de andre jeg har tatt.

 

Så da får jeg bare smøre meg med tollmodighet og bare krysse alt jeg har:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min graviditetstest viste negativ bare 3 dager etter SA, så jeg krysser fingrene for deg og håper du får positivt svar også på hcg testen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er visst i samme båt Rosablader. Jeg fikk positiv test forrige mandag. Tok to tester som begge ble positive + en CB Digital som viste "Gravid 1-2" .Hadde ikm på fredag, og da begynte jeg også å blø. Jeg har blødd ganske mye synes jeg hele helgen selv om det var mindre enn ved en vanlig mens, idag mye mindre blødning. Ikke noen smerter, ingen klumper eller noe levrete som kan minne om noe abort. Likevel tror jeg jeg har mistet, eller rett og slett en kjemisk graviditet. Jeg spurte jordmor her inne, og hun sa at hun trodde kanskje det kunne være en veldig tidlig abort. Du og jeg var vel i samme ikm-gruppe også, var vi ikke? :) så omtrent like langt på vei vi da. Men nå håper jeg inderlig at dine hcg-prøver er fine. Selv tester jeg om en ukes tid(hvis jeg klarer å holde meg) for å se hva den viser. Gruer meg vanvittig, men prøver å holde motet oppe. Men helt ærlig så er det vel stort sett det jeg går rundt og tenker på:(

 

Krysser fingrene både for deg og meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge terminkalkulatoren på babyverden sa den at jeg hadde termin 6 april.

Huff, denne aborten skulle ikke vært lov, med mindre vi ville det selv.

"Heldig" du da, som ikke har hatt noen klumper, krysser for deg:)

Jeg hadde 2 små blodklumper og noe hud liknende greier. Så innerst inne vet jeg vel kanskje at det ikke er noe håp, selvom jeg går med gravid følelse.

Hvorfor vente en uke med å ta hcg-prøver?

 

Håper alt går bra med du og den lille spira =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa.. heldig vet jeg ikke. Jeg tror derimot jeg har blødd mye mer enn det du beskre at du gjorde, så jeg tror ikke det er noe håp her heller nei:( Vi får prøve igjen vi Rosablader.

 

Jeg bor på en liten plass, og dersom jeg går til legekontoret og skal ha så lite som en urinprøve så er det faktisk raskt utover hele bygda desverre. Skulle stole på helsepersonell ja.. men det går faktisk ikke her. Joda, kan anmelde i ettertid.. men hvem har bevis, og hva kan man gjøre? skaden har skjedd likevel. Vi vil gjerne holde dette hemmelig så lenge som mulig. I grunn stor nok risiko å henge her inne:( men så føler jeg at jeg må ha noen å prate med mens jeg blir gal av denne prøvingen. Med noen som er i samme situasjon og jeg kan dele tankene mine med.

Men vi går nok og tar nen hcg-prøver på privatklinikk eller noe dersom vi mistenker at ikke alt er i orden igjen her etter denne blødningen. Jeg håper på eggløsning igjen om et par uker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg svar på hcg-prøvene mine. Og det var ikke noe stigning. Så ho sa det så dårlig ut. Skal inn igjen på torsdag for å ta en ny, ikke vet jeg hvorfor, siden den hadde sunket.

Var en kjempe kjip tlf å få. Kjente stakk virkelig langt inn i hjerterota.

Men som du sier ønsker3gull, vi får prøve igjen.

Kjipt med "sladrebygd", har selv bodd på en sånn plass.

 

Men må spør om en ting. Jeg blør jo ennå, så når kan jeg egentlig beregne eggløsning? 2 uker fra jeg begynte å blø eller sluttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var leit Rosablader:( jeg tok også en vanlig ClearBlue test idag, og den ble negativ. Så vi har nok mistet begge to:(

Jeg vet neimen ikke angående eggløsning jeg gitt;)

Håper at vi bare kan begynne "på´an igjen" med en gang denne måneden! Jeg satser på det og at jeg har eggløsning fredag 17.august, eksakt to uker etter at jeg startet å blø. Håper, håper!!!;)

Nå krysser vi fingrene for oss to Rosablader, eller hva?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var heller ikke noe kjekt å høre hos du heller.

Ja, får satse det klaffer med en gang:)

Hehe. samme her, med 17 aug :) Blir spennende å følge deg framover :)

Har du sluttet å blø? Jeg blør litt ennå, ikke så mye, heldigvis. Må man slutte helt å blø før man kan ha sex igjen? Vil ikke la en dag gå til spille før jeg blir gravid igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.. tror ikke det er noen regel som sier at du må vente til du har sluttet å blø;) Nei, hvem vil vel la dager gå til spille. Nå er det bare å hive seg over mannen:D

Jo, jeg har sluttet. Har en syklus på 5 mensdager jeg, og begynte på fredag og blør da bare i tre dager.. så nå siste dag idag og heldigvis for det! hehe.. like glad hver gang jeg er ferdig jeg:D

 

Ja, nå håper jeg det klaffer for oss neste gang.. eller raskt ivertfall! I ikm uke 35 du også da skjønner jeg:)

Da kan vi følge hverandre. Spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...