Gå til innhold

Startet idag med min sisste pergotime kur!


spireønske

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :) da er jeg på min 5 (eller er det 6) pergotime kur.. iallefall den sisste...

Ikke noe har skjedd... har vært prøver i 4-5 år nå, og er virkelig klar for å bli gravid.

Har ingen barn fra før av, å ingen ting som feiler!

 

Jeg begynte på kuren bare for å få dyttet litt, men ser ikke ut som det har fungert..

Men det var verdt forsøket, selv om jeg har hatt et par hete bølger litt nå å litt da :)

Kanskje er jeg heldig på denne sisste kuren! *HåPER*

 

Hus er vi på jakt etter å kjøpe, er dritt lei etter å ha leid å bodd i samme leilighet i evigheter.. ikke er den noe fin heller! så det kan jo å ha noe å si att jeg ikke trives i leiligheten vi bor i... håper vi finner hus i løpet av året... det vil nokk gi meg en ny start!:)

 

Håper att pergo har funka for dere andre :)

Kanskje noen som har noen erfaringer å komme med ? Funka det for dere, hva jore dere det ikke funka for ?

 

Jeg tror ikke jeg orker å søke mer hjelp, det skjer vell når det skjer! regner jeg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tar du enkel eller dobbel kur? har du fått kjekka med blodprøve om du har el etter pergokuren.???

her i gården med førstemann fant de ut at jeg ikke hadde el selv med hjelp av pergo. så da vart det dobbel pergo og dobbel ovitrelle som gjorde at jeg fikk el. da gikk det på første forsøk. gikk også på metformin for å få stabil syklus og gå ned i vekt. som hjalp.

denne gangen vart vi gravide ved å bare holde vekta nede ved hjelp av metformin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, jeg går på dobbel kur. har mensen på dag 28, å har alltid hatt det (mellom dag 26 å 28).. jeg er i normal størrelse, å har tatt blodprøver ja... har ikke hørt noe i ettertid om at jeg ikke har eggløsning.

men hva er ivritelle ? :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en sprøyte som de setter i magen. så skal en få el i løpet av 48 timer. vet de bruker det ved asistert befruktning også, der de henter ut egg.

 

har mannen sjekka spermen sin da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannen min har ikke skjekka spermen nei :P han er kjempe redd for å være steril, selv om det ikke er noe grunn til att han skal være det... har prøvet å mase på han å få han til å jøre det, men han vil ikke..

Så hva skal jeg gjøre med det :P? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg har litt sprøyte skrekk, men er litt sikker på att jeg har el.. :P å sprøyte i magen hørtes mer skummelt ut en vanlig blod prøve.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei si det ! her måtte faktisk begge sjekke seg for å få videre hjelp(gjennom sykehuset). å her var ønsket om barn stort hos begge så han måtte nok bare ty til å sende en prøve. om jeg husker rett så fikk han faktisk time til å levere prøven også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke noe ondt med sprøyta. var sykepleier som satt den på gyn pol. etter å ha sett om jeg hadde store og fine egg på ul. har litt sprøyteskrekk selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, okei... ja ønsket er stort hos oss også, men han er mer den typen som sier att det skjer når set skjer osv... han er litt sta å egen, men tror dem sa att han måtte skjekke seg hvis vi skulle ha videre hjelp (tror dem sa det når jeg var å fikk pergotime)..

 

Så vet ikke helt om jeg bare skal vente med å snakke noe mer med gynekolog, til jeg har gådd en stund til uten hjelp å sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan du kan være så rolig jeg. Jeg hadde ikke godtatt at gubben ikke ville tatt prøve, og heller ikke ventet bare for å se hva som skjer. Men, jeg er ikke kjent for å være spesielt tålmodig. Og fordi jeg føler meg "gammel"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Eng+1... Hvis det var jeg som hadde prøvd i 4-5 år uten resultat, hadde jeg da virkelig sparka gubben avgårde til legen for lenge siden! Iallfall når det må til for å kunne få mer hjelp!

 

Men nå er jeg også «gammel», da. Har ikke tid å kaste bort :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, joa, men han blir litt sinna hvis jeg maser...

å er jo mere sånn det skjer når det skjer...

jeg er mer der att jeg vil ha barn Nå, å etter å ha gått nå i over 4 år, så har jeg bynnt å tenke att det kommer kanskje hvis jeg prøver å la vær å tenke på det osv:)

 

Så jeg prøver iallefall å holde meg rolig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jeg hat tatt kur nr 4 og venter spent på om det går denne runden.. maen måtte levere prøve da vi var inne på sjekk og jeg fikk pergokuren. Han var fin men jeg har pcos.så det stanget vel litt der...Trur nok at vi tenker for mye på det og stresser at kroppen ikke føler seg klar.. men lurer fælt på hva som skjer når kur 5 er over hvis ingenting har skjedd.. skal til legen i slutten av aug for å høre. Jeg er såpass gammel selv at jeg ville nå sjekt videre med andre muligheter:) godt vi ikke er alene om å gå på lurer og det ikke slår til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) ja det er godt man ikke er alene!:)

Jeg er i en alder av 22 år, jeg har sagt jeg skal ialefall ha blitt gravid før jeg fyller 25... det er mitt mål iallefall ;) å nå som det faktisk ikke er lenge til vinteren er på vei, så må man vell bare si, håper att jeg har en god vinter i vente, å att jeg får kul på magen i løpet av de sisste mnd i år 2012. :)

Hehe... nei, man må bare prøve å ikke tenke så mye på baby! :) kanskje det kommer når man minst venter det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nå mangen år å gå på hvertfall :-) selv om det er frustrerende å vente jeg er 35 så håpte jo det skulle komme et par til meg før tiden er ute....hadde aldri trudd det skulle bli så vanskelig..:-( men trur det ligger mye i tankene våre.... vi ønsker så sterkt at det skal skje men så er egentlig "babyen/sjelen" ikke klar... Men satser vi får det til i løpet av året så vi kan få en sommer baby neste år :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nå mangen år å gå på hvertfall :-) selv om det er frustrerende å vente jeg er 35 så håpte jo det skulle komme et par til meg før tiden er ute....hadde aldri trudd det skulle bli så vanskelig..:-( men trur det ligger mye i tankene våre.... vi ønsker så sterkt at det skal skje men så er egentlig "babyen/sjelen" ikke klar... Men satser vi får det til i løpet av året så vi kan få en sommer baby neste år :-)

 

 

Enig med deg ja... vi satser på att det klaffer i 2012. ;) <3 Sommer baby! <3

Og jaaa... venting er noe skjit når man vil noe skal skje med en gang :P da skjer det liksom aldrig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...