Gå til innhold

Venter på mensen


MammaHåp1

Anbefalte innlegg

Ahhh!!!!! Faen alså! Avbrutt forsøk...å jeg er lei meg:( det verste som kunne skje skjedde så klart...slimhinna var kun 6,5 mm, skal egentlig være minst 7mm. I tillegg hadde jeg utviklet en Eggpose på 14 mm. Heldigvis får jegstaete med en gang jeg får mensen igjen...2tabletter om morgon og 2 om kvelden. Bare en tablett mer...det syns jeg hørte litt skummelt ut....... Å den sure sykepleieren som jeg kom i kontakt med, frekk som bare det, Ga f holdning. Hun var heldigvis hyggelig hun som ringte meg tilbake. Jaja hello september:(

 

Usababy , håper så inderlig at det går bra for deg. Jeg krysser fingrene. Kan nå hende det er som løvemusen sa, at du må øke dosen åmta ny ul for å så få sette inn:) lykke til:)

 

Løvemusen: jeg velger å håpe og tro at du er gravid tross for spottingen. Men jeg vet hvordan du har det, en blir meget fortvilet. Men mandag nå så blir det positivtest!!!! Det MÅ bli det!!! Håperven varm klem hjelper bittelitt:)

 

Lykke til potete, 5 gull egg ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjipt å høre Mamma håp. Fikk nettopp tlf jeg. Kun ett som er befruktet, men mulig ett til kan bli. Hu sku ringe meg tilbake i morra, så vet man litt mer da :) så får en bare vente å se hva som skjer. Jaja. Det blir til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh!!!!! Faen alså! Avbrutt forsøk...å jeg er lei meg:( det verste som kunne skje skjedde så klart...slimhinna var kun 6,5 mm, skal egentlig være minst 7mm. I tillegg hadde jeg utviklet en Eggpose på 14 mm. Heldigvis får jegstaete med en gang jeg får mensen igjen...2tabletter om morgon og 2 om kvelden. Bare en tablett mer...det syns jeg hørte litt skummelt ut....... Å den sure sykepleieren som jeg kom i kontakt med, frekk som bare det, Ga f holdning. Hun var heldigvis hyggelig hun som ringte meg tilbake. Jaja hello september:(

 

Usababy , håper så inderlig at det går bra for deg. Jeg krysser fingrene. Kan nå hende det er som løvemusen sa, at du må øke dosen åmta ny ul for å så få sette inn:) lykke til:)

 

Løvemusen: jeg velger å håpe og tro at du er gravid tross for spottingen. Men jeg vet hvordan du har det, en blir meget fortvilet. Men mandag nå så blir det positivtest!!!! Det MÅ bli det!!! Håperven varm klem hjelper bittelitt:)

 

Lykke til potete, 5 gull egg ja:)

Åååh, så urettferdig!! :( Håper det går bra med deg, du får ta deg et par sur-og-sint-dager før du ruster deg for neste forsøk!! Sender mange klemmer din vei!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Ånei sÅ dumt, MammaHÅp1. :(

 

At denne slimhinna skal by pÅ sÅ mange problemer for oss!

 

Hvor stor dose Progynova har du gÅtt pÅ?

Jeg har jo tatt 5 ganger 2 mg pr dag, nÅ skal jeg opp til 7 ganger 2 mg. HÅper de ikke avbryter forsøket mitt ogsÅ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

NEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

 

Nå begynte jeg bare å gråte IGJEN... faen alstå, sender deg en stooooooooooor klem!!

 

Det er max uflaks altså. Håper du kommer deg igjen og ikke havner langt ned i møkka som det jeg har gjort i dag. Aner ikke hvordan jeg skal klare å fungere som mennske nå etter den siste negative testen. Jeg er også ute av gamet. Men blir ikke noe nytt forsøk før november/desember på meg da pga lange køer på Riksen.

 

Klem klem klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usababy: jeg går på 3 ganger 2 mg, skal begynne på 4 ganger 2 mg neste gang. Det er så typisk alså!! Hvordan gikk det med deg??? Håpehåper!!!!

 

Løvemusen: jeg er lei meg, men det går bra , rett og slett fordi jeg får begynne igjen med en gang, visst ikke hadde jeg nok tatt det tyngre...jeg vet hvordan det er å må vente flere mnd på nedte forsøj......det er så jævlig. Jeg forstår deg så godt løvemusen. Jeg bare håper at du kommer deg opp snart. Gjør som meg, noe alternativt mens du venter. Forandre livsstilen totalt og føl at du er i gang med prosessen allerede. Sunn livstil med minimalt sukker og trening!! Jeg har stor tro på at det kan øke sjansene. Hvordan går det med deg nå???? Håper det går litt oppiver igjen. Klem fra ei som bryr seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest usababy

:(

Ble skuffet etter ul idag. Slimhinna var bare økt til 6,6 mm, og da de ringte fra klinikken sa de det var for lite. Så dermed ble forsøket avbrutt her også.

Faen så kjipt!

Nå vil de jeg skal ringe inn mensen neste gang, og komme inn og få foretatt hysteroskopi for å finne ut hvorfor slimhinnen ikke er bra nok. Det koster oss 4000 kr ekstra, og vi vet jo ikke om det vil nytte engang. Føler vi svever rundt i venting hele tiden. Det ble utsatt i sommer pga feriestengt klinikk, og nå må vi avbryte fryseforsøket også. Tiden går - og jeg nærmer meg 39. Syns ikke dette er noe greit i det hele tatt. :(

 

Vi gir ikke opp - vi vil ha barn sammen. Men at det skal være så mange vanskeligheter, og så lang ventetid uten å vite! Argh. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker ta! Så trist at det ikke skulle gå for deg også:( jeg vet...venting / venting og atter venting!! Å pengene de flyr ut vinduet....håper hvertfall at den undersøkelsen gir nytte! Var samme her også, utsatt pgabferiesetengt ...3 mnd siden sist insetting....tragisk! Jeg har prøvd å bli gravid i 8 år, og har ingen barn enda.....alle mine yngre søsken og de aller fleste jeg kjenner har fått....og her sitter jeg som en taper! Det føles veldig urettferdig ut . Men vi får bare prøve igjen da.....i kjellern har jeg vært, nå er jeg i første etg å forhåpentligvis snart på loftet! Lykke til videre:)

 

Poteta: har du satt inn egget??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker ta! Så trist at det ikke skulle gå for deg også:( jeg vet...venting / venting og atter venting!! å pengene de flyr ut vinduet....håper hvertfall at den undersøkelsen gir nytte! Var samme her også, utsatt pgabferiesetengt ...3 mnd siden sist insetting....tragisk! Jeg har prøvd å bli gravid i 8 år, og har ingen barn enda.....alle mine yngre søsken og de aller fleste jeg kjenner har fått....og her sitter jeg som en taper! Det føles veldig urettferdig ut . Men vi får bare prøve igjen da.....i kjellern har jeg vært, nå er jeg i første etg å forhåpentligvis snart på loftet! Lykke til videre:) Poteta: har du satt inn egget??:)

 

Skjønner følelsen din. Her prøver og prøver man selv, og et lite barn er så vanvittig ønsket, mens de rundt en popper ut den ene etter den andre... Men det blir til slutt. :) Man må bare ikke gi opp. Prøve å tenke positive tanker, men ser det ikke alltid er like lett.

 

Jeg fikk satt inn ett egg på mandag. God stemning under innsett. Hadde akkupunktur før og etter innsett, og håper egget fester seg nå. Prøver å ikke tenke så mye på det, selv om det selvsagt er umulig, men er veldig gla for at jeg jobber og må tenke på andre ting innimellom. Har lovet kona mi å ikke teste før neste fredag. Altså om 1,5 uke. Så får vi se om jeg klarer det da :) Skal ta blodprøve mandagen etter det.

 

Det er all ventinga som er værst egentlig. først skal man vente på mensen, så på at eggposene skal bli store og fine, så på om eggene overlever og blir befruktet, så om man blir gravid, og så til 1. trimester er over... hehe Tror vi må bli flinkere til å nyte hvert sekund heller, og være takknemmelige for at vi er friske og egentlig har ett godt liv. Hvis ikke er jeg redd livet renner bort litt for fort for oss.. Vi må prøve å ta oss tid til å ha det bra og :) Klem til dere alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Mammahåp: takk for den koselige meldingen, jeg har tenkt masse på deg også. Så bra at du fikk komme i gang med en gang, fantastisk at du allerede har gått opp trappa til første etasje. Slår du på lyset så jeg finner veien opp dit jeg også? For jeg har akkurat oppdaget en underetasje under kjelleren, og her er det så mørkt altså... har møtt veggen, og fryst vekk mannen også.. og vi har bare vært gift noen måneder og alt føles ødelagt :( DUM jeg er! Er såååå glad for at du er i gang igjen, men hvordan er prosessen videre nå? Tusen takk for tipset.. og det var et veldig godt tips også <3

 

Usababy, den svei langt inni hjertet mitt, ikke du også!! åååå har vi ikke nok bekymringer med om egg overlever, fester seg, utvikler seg osv.. skal vi måtte deale med for tynne slimhinner og avbrutte forsøk i tillegg. Nå banner jeg høyt på vegne av dere begge to, det er alt for urettferdig!!! :'( :'(

 

Poteta, helt enig og du skriver det så perfekt. Det er vondt å se tilbake at vi har "kastet bort" tiden på venting. De første månedene våre som gift ble ødelagt og jeg angrer som en hund nå. Men likevel klarer jeg ikke å snu.... og gjøre det bedre fra nå. Det er vanskelig, men jeg håper dere klare det jenter, være glade og leve livet og ikke vente! <3

masse lykke til med egget Poteta, nå er det din tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nygift jeg og Løvemusen. Vi gifta oss 23.juni. Kona blei matforgifta noen dager etter bryllupet, og da hu begynte å bli bedre så fikk hu bihulebetennelse. så de fire ukene med ferie ble ikke helt som planlagt. Men sånn er livet. Vi velger å dele livet vårt med noen, og da blir det oppturer og nedturer og opp igjen. Noe av det jeg setter aller størst pris på i forholdet vårt er at det er lov å være seg selv. Det er lov å være lei seg, og det er lov å være glad. Selvfølgelig er det lett å dra hverandre ned når man har det kjipt, men likevel er det noe jeg virkelig prøver å jobbe med. hvis man allerede har snakket om det, kan det kanskje være lurt å gå en lang tur og lufte hjerne og tanker. Det kunne alltid vært værre. Kanskje prøve å snu det til en positiv erfaring, og se tilbake på. **skal faen meg ikke la dette knekke meg** Men samtidig er det lov å være i kjelleren litt, men mugglukta må ikke få ta for godt tak i dag. Vær god mot deg selv. La den du er gift med få lov til å hjelpe deg opp av kjelleren, og vær takknemelig :) Det ordner seg til slutt, men det er fryktelig mange motbakker på veien, og det er noen kjellere vi må nedi å sjekke noen ganger :)

 

Slenger med et dikt jeg liker veldig godt :)

 

å risikere

 

 

 

å le er å risikere for å bli tatt for å være dum.

å gråte er å risikere å bli oppfattet som sentimental.

å komme en annen i møte er å risikere å bli involvert.

å vise følelser er å risikere å blottlegge sitt egentlige jeg.

å gi uttrykk for sine ideer, sine drømmer, er å risikere å tape ansikt.

å gi kjærlighet er å risikere å ikke få noe igjen.

å leve er å risikere å dø.

å håpe er å risikere fortvilelse.

Men du må risikere noe, for den største faren er å ikke risikere.

Den person som ikke risikerer, gjør ingen ting, har ingen ting

er ingen ting.

Man kan kanskje unngå lidelse og sorg, men man kan slett ikke

forandre seg, føle, vokse, elske – leve.

Lenket til sine holdninger er man en slave, man har forspilt friheten.

Bare en person som risikerer er fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Så fint dikt <3

 

Gratulerer som nygifte dere også da, var noen uker før dere vi da hihi...

 

Så utrolig kjipt å få "ødelagt" nygift tiden med sykdom ja, det er noe herk. Håper dere har hatt en nydelig sommer likevel.. :)

Uken etter bryllup var jeg på UL 3 ganger, og etter det egg ut og egg inn, så det var den tiden. Ikke gikk det bra heller, og nå trodde jeg vi skulle få nyte bryllupsreisa men ser ut som det også går dass. Hva gjør man.

 

Jeg håper dette blir en positiv erfaring, det pleier å ta noen dager før man kommer seg ovenpå igjen. Det dro veldig ut nå føler jeg, tok flere dager enn normalt.. så venter i spenning til i morgen. I morgen finner jeg ut om det blir oktober eller november.

 

Krysser fingrene for deg så dere slipper å gå gjennom mer nå. Gullegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Takk. Det er så urettferdig at vi skal streve sånn, og at vi må vente så lenge.

Og når en ser at enkelte som aldri burde hatt barn popper ut babyer i hytt og vær, mens mange her inne hvor ønsket om barn er så sterkt og de vil være kjempegode foreldre - strever og venter og venter på å få den etterlengtede babyen. Urettferdig er det.

 

Men - vi ser nå positivt på undersøkelsen og håper det vil ha bra effekt for videre behandling. En dag må det sitte! :)

 

Lykke til dere andre også...mye motgang må vi gjennom, men tilslutt skal vi lykkes alle mann her inne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig fint dikt poteta:) lykke til med egget, måtte det klore seg fast i 9 mnd:) det er så godt med forståelse fra andre i samme situasjon!

 

Løvemusen: hang in there! Vi skal få deg opp!!! Du er ikke alene!! Sammen skal vi greie dette psykisk, å sykehusene hjelper oss fysisk:)

Siden dere er gift er mannen din veldig glad i deg, dette tåler han! Han vet nok hvor vanskelig dette er for deg....en dag du føler at du er i bedre form overasker du han og disker opp med en stor fin niddag og god film å sitte i hans armkrok, da blomstrer det nok opp igjen:)

Typen min får gjennomgå litt han og til tider, men sånn er det når man er i denne situasjonen. Det SKAL bli gode dager også:) håper på oktober da next:) jeg tenker mye på deg, rart å tenke pånat det er så mange andre som sliter med de samme tankene......step by step<3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på mensen er dette inleggets navn, å det gjør igjen gitt....men hvor lenge skal jeg vente etter avbrutt forsøk med progynova?? Kommer den til vanlig tid? Håper den kommer snart da. *vente*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Dere er så søte dere jentene, hadde ikke taklet dette overhodet hvis det ikke hadde vært for dere. Jeg håper dere tømmer dere til meg også, hvis dere trenger det, dere blir på en måte prøver-søstrene mine her inne, jeg bryr meg bare mer og mer om dere, og skulle aldri tro jeg skulle oppleve det, men for dere håper jeg virkelig at dere blir gravide, jeg unner dere det så utrolig!

 

Haha, navnet på innlegget passer perfekt nå ja! Jeg tok to progynova mandag morgen, ingen mens enda.... begynt å spotte da. Regner med at mens kommer i morgen. Bør den, ellers bruker vel sykehuset det som unnskyldning til at jeg ikke blir satt opp på lista i morra også :)

 

Usababy, det er utrolig bra at du er positiv og tenker på neste runde. Beundrer dere jentene som kaster dere på neste bølge med masse mot og positivitet. Skulle ønske jeg klarte det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke mensen kommer.... er det lov å ta en liten hvit en da? de sjekker vel ikke akkurat om du har mensen vel???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Poteta det sier mannen også.. og jeg juger eventuell kun med en dag, for nå er den rett rundt hjørnet :)

De fikser det med nesespray uansett sant.

Men nå virker det som at den kan komme i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usababy:ja er enig med deg, samme tankene selv her jeg ligger å funderer......men som du sier ...en dag skal det sitte!!:)

 

Løvemusen: takk, i like så prøverør søster, tenker masse på dere jeg har blitt kjent med her inne også:) blitt en del av meg:) dette er et utrolig bra og hjelpsomt forum:)

Jeg gleder meg sånn til å begynne igjen.....over 3 mnd siden sist forsøk...det er leeenge:s jeg kjennner at mensen er på vei, kjenner skikkeli mens pre....jaja da får vi nå se da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte innlegget før jeg skrev ferdig ...skulle stå * menspress*

Har dere noen tankervom hva dere skal gjøre på i ventetiden? :)

Jeg prøver å slanke meg samtidig , vil ikke bli mer smelltjukk en nødvendig, så trener litt å som jeg skrev tidligere gjort om kostholdet....er under 65 kg nå....det er prosjekt nr 2:) jeg vil ikke hurtigslanke meg , men gå ned sunt sakte men sikkert:) hjelper litt på selvbilde at jeg har gått ned litt:) og believe me ...jeg er virkeli sukkeravhengig , men etter jeg bestemte meg 100% for å gå inn for det er jeg så motivert som en kan bli:) hvordan er det med dere?

Jaja...... Nå skal jeg drikke en varm kopp te å spise litt salat med melon til kvelds å se en fikm :) klem til dere fine jenter:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinkis. Jeg har kosa meg med jordbær og is... Er 8 kg over ønsket vekt. Spiser 3 store måltider istedet for 6 sunne passe store... Men skal bli flinkere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Du er kjempe flink Mammahåp! :)

Jeg er også sukkeravhengig, har lavt blodtrykk, lavt stoffskifte og høyt kolesterol, hehe... bra kombinasjon! Men er idealvektig heldigvis, så jeg må legge om kostholdet pga helsen bare, men jeg sliter veldig, er jo avhengig av cola, som verken er bra for kropp eller tenner eller noe.... siden egget ikke festet seg på de to siste forsøkene føler jeg meg så mislykket.. Det var min feil, så nå skal jeg fikse kroppen slik at alt er tilrettelagt for neste befrukta egg som blir satt inn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale silicea gel orginal ... den tok eg en spiseskje tre fanger te dsgen. Tror den hjalp meg med elslim og festing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går d så langt poteta?:)

 

D hørtes ikke bra ut nei løvemusen....men så brabat du er instillt på å prøve å forandre å gjør klar kroppen til neste innsetting:) jeg skjønner at du føler deg mislykket, det gjør jeg også....så utrolig vanskelig bagasje å bære på! Jeg gleder meg til den dagen....ekte positiv test! Ahh for en lykke.....folk vet ikke hvor heldig de er som bare blir gravid når de selv planlegger å bli det, gratis å uten den prosessen vi må gå gjennom psykisk og fysisk.....jeg kjenner så sterkt på skammen.....

For de som tror at de som er deprimert og 'hadde jeg bare fått et barn så hadde livet mitt blitt bra og orovlemene borte' ikke var svar svar på lykken i livet likevel, så har jeg sett og erfart selv en venninne av meg hvordan hun forandret selvbilde etter hun har fått barn. Høyere selvtillit, mer sosial, gjør ting hun aldri flr hadde tørt å gjort, flere venner og er lykkelig. Når jeg ser dette...hvordan hun forandret seg så positivt.......så vet jeg...mitt liv hadde blitt tusen ganger bedre med et barn. Dette er så sterkt! Hold ut løvemusen, den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.....:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metti, hvor mange forsøk har du hatt? Evt. Hvor mange forsøk prøvde du dette, kun siste eller? Takker for råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...