?
Trenger å ta opp norsken, men, hvordan går jeg frem?
Noen som har tatt norsk som privatist? Var det vanskelig,
Opprettet av
Anonym bruker
, juli 31 2012 12:32
4 svar til dette emnet
Skrevet 31 juli 2012 - 12:32
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 31 juli 2012 - 13:07
Ta kontakt med en videregående nær deg og snakk med en rådgiver der. Det finnes både nettkurs, kurs på folkeuniversitetet eller opplegg som gjør at du kan følge noe undervisning sammen med en klasse ved skolen.
Det er vanskelig å ta opp norskfaget alene uten veiledning, for det er et stort og vidt pensum, og på eksamen kreves det at du kan klare å problematisere, argumentere og gjøre rede for både språkhistorie og litteraturhistorie helt fra tidlig norrøn periode. Dersom du følger noe undervisning vil du lettere få tilgang til informasjon og tips til hva du bør være ekstra godt forberedt på til eksamen.
Lykke til?
Det er vanskelig å ta opp norskfaget alene uten veiledning, for det er et stort og vidt pensum, og på eksamen kreves det at du kan klare å problematisere, argumentere og gjøre rede for både språkhistorie og litteraturhistorie helt fra tidlig norrøn periode. Dersom du følger noe undervisning vil du lettere få tilgang til informasjon og tips til hva du bør være ekstra godt forberedt på til eksamen.
Lykke til?
Skrevet 31 juli 2012 - 13:19
https://www.privatis...tion?index=true
meld deg opp etter 15. august, de åpner ikke siden igjen før da.
meld deg opp etter 15. august, de åpner ikke siden igjen før da.
Skrevet 31 juli 2012 - 13:43
Jeg gjorde det og syns ikke det var vanskelig. Fikk pensum (leseliste) og det var det. Bare å lese pensum og komme gjennom eksamen.
Skrevet 31 juli 2012 - 15:44
Jeg skal ta det nå til høsten, grugleder meg.
Av og til er det godt å ta en pause i jakten på lykken, og bare være lykkelig...